Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 18:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Hej alle derude. Jeg håber i kan hjælpe mig!
Jeg er en pige på 19, som har prøvet at ryge hash/joints (ved ikke om det er det samme eller totalt forskelligt, sorry!) fire-fem gange ca. De første to gange var sidste sommer, og så i april måned dette år, var jeg sammen med nogle venner efter skole - vi skulle ryge lidt. Jeg tager to hvæs første omgang og to hvæs igen 5 min. efter, og så går der måske 4-5 min. og derefter besvimer jeg. Jeg er sund og rask, var veludhvilet, havde spist og drukket normalt hele dagen, vi var udenfor så der var masser af frisk luft. Vi stod op, så jeg ved at jeg kan ikke være besvimet af at rejse mig for hurtigt op. Jeg kan simpelthen ikke se hvorfor jeg besvimede?? Jeg ved slet ikke hvad der var i jointen eller hvor stærk den har været. Ved at de ristede en cigaret først og kom derefter hash i før de rullede. En joint kan sagtens være stærk - men ligefrem besvime af det har jeg ikke hørt om? Derfor håber jeg at i kan hjælpe!! :) Jeg blev forholdsvis hurtig dårlig, det kom ikke sådan snigende i flere minutter før. Men denne pludselig kvalme, dårlighed osv, gjorde at jeg så lyse prikker for øjnene, besvimer (altså falder til jorden) og vågner ikke mere end 15 sekunder efter, og spørg hvad der er sket helt febrilsk. Jeg var dog godt klar over at jeg havde været "væk", men forstod det slet ikke. Røg ikke mere men havde det vildt dårligt og ubehageligt de næste 10-15 min, turde ikke helt rejse mig fordi jeg var bange for at besvime igen, men fik så lidt sodavand, ventede de 10-15 min. og så tog jeg hjem. Hjælp mig med et svar!!! Så i søde

Svar med citat  
Det skal lige siges at jeg røg nok hveranden dag på Roskilde i år, og der var intet i nærheden af det der skete i april.. Arrrg, jeg forstår det ikke! Så hvis nogle af jer har prøvet noget lignende, så please skriv. Alt hjælper. Og undskyld hvis jeg ikke bruger de rigtige ord eller udtryk, eller skriver noget forkert, men er som sagt ikke så meget inde i tingene :)

Svar med citat  
Medlem

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med noget "rigtigt" svar.

Men jeg har en veninde som har røget ret meget, de seneste par år.
Hun er stoppet HELT med at ryge hash, af den simple grund at hun besvimer af det (ca. hver 3. gang hun ryger det)

Hun har også sat sit forbrug ned RIGTIG meget, og ryger HUN pot og skunk.
Når hun ryger, ryger hun heller ikke så meget igennem.

Men i dit tilfælde, kan man måske ikke sige, at du røg ret meget.

Mit del-konklusion må derfor være, at du i hvert fald ikke er den eneste som har oplevet det.

En anden veninde besvimede også engang, rigtig meget (Ikke på grund af hash) - hun gik til sin læge, og fik at vide, at hun manglede jern i blodet - efter hun begyndte på jernpillerne, har hun ikke oplevet at besvime.

Den afgørende konklusion må, efter min mening, være: at gå op til din læge, og få målt dit jern i blodet, og måske undgå hash, men ryge pot og skunk.. Det kan måske være der er kommet affaldsstoffer i hashen, som gør at man besvimer?

Ved godt du måske ikke kan bruge det, til det helt store, men nu ved du, at du ikke er den eneste som besvimer under rygning - og at du burde gå til lægen, for at blive tjekket for jern :)

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Det er nok nærmere dårligt ristet tobak selvom du skriver at cigaretten var ristet behøves den ikke være ristet godt nok. Ryger du cigaretter til dagligt?

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har været meget tæt på at besvime, grundet nikotinchok/utrolig dårligt ristet tobak, og er forholdsvis habil ryger, så det er klart det vigtigste efter min mening.

Derfor: rist tobakken ordentligt, og hav noget sukker du kan indtage. Fx sukkerholdig væske (sodavand) eller totalt meget slik.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Svar med citat  
Det er altsaa ogsaa sket for en af mine bekendte, og sker regelmaessigt, og det uanset om det er skunk, pot eller hash. Saa selve planten kan vaere synderen, der trigger problemet. Blodtryksfald er mit bud.

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]