Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 07:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: precursor
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvordan er loven mht. indførsel af precursors? Er det en meget sort/hvid lovgivning ligesom med almindelige stoffer, eller er det en gråzone som man skal holde sig fra?

Eller det kommer måske an på mængden?

Titel: Re: precursor
Site Webmaster
Brugeravatar

Det kommer jo an på hvilket kemikalie det er, og hvordan lovgivningen omkring det er.

Og mængden spiller selvfølgelig også ind.

'Precursors' kan være alt muligt. Kodein kan være en precursor for Desomorfin etc.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, det klart. Kemikaliet er 2c-H og er nok på 50 gram. Jeg vil slet ikke have 50 gram, men det var desværre minimum

Site Webmaster
Brugeravatar

2c-H er pt. ikke reguleret i danmark. Det er ikke lovligt, men betyder ikke det er ulovligt(!)

Det er MEGET gråt.

For få år siden fik en polsk mand 10 år i dansk fængsel for at slæbe 10 kilo 1-PEA over grænsen.

Hvis det er stoffer eller precurorsere til stoffer, skal de nok finde en måde af dømme dig på.

Dog tror jeg ikke du løber nogen store chancer med 2c-H, en dansk vendor har før solgt det.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Hvis det er stoffer eller precurorsere til stoffer, skal de nok finde en måde af dømme dig på.

Ja, det er det jeg frygter...

Øv, hvorfor bor vi også i sådan en bananrepublik

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

rbp skrev:
2c-H er pt. ikke reguleret i danmark. Det er ikke lovligt, men betyder ikke det er ulovligt(!)

Det er MEGET gråt.

For få år siden fik en polsk mand 10 år i dansk fængsel for at have en række kilo 1-PEA over grænsen.

Dog tror jeg ikke du løber nogen store chancer med 2c-H, en dansk vendor har før solgt det.

Det med 1-PEA kunne kun føre til dom fordi manden troede at han transporterede amfetamin. Man dømte med andre ord hans hensigt, ikke hans gerning.

2C-H kan man stadig godt slippe afsted med at købe, der er ingen præcedens for at straffe folk for det, medmindre der samtidigt findes beviser for at det har været brugt i en syntese af et ulovligt stof.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lol, det er jo til grin at man kan dømmes på hensigt og ikke gerning. "Ej, det er jo bare 50kg hvedemel jeg har med fra Brazilien".

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ved I om der har været præcedens for, at straffe køb af ukontrollerede procursors? Nu tænker jeg ikke på 2c-h, men f.eks Procursors til MDMA eller andre ulovlige stoffer

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hvis de åbner din pakke og det går op for dem hvad det er, kunne det godt tænkes at de begyndte at holde lidt øje med dig, evt. kiggede forbi et par uger senere.

Admin
Brugeravatar

Det kommer an på, hvilket stof det er. Mange stoffer kan være precursors. Hvis politiet eller tolden finder det mistænkeligt, og de kan sandsynliggøre, du vil bruge det til noget ulovligt, kan de godt finde en måde at retsforfølge dig.

Nogle stoffer er selvfølgelig mere åbenlyse end andre. Der findes en liste over de stoffer, som staten overvåger, og nogle er vist mere kontrollerede end andre. Men det kommer især an på mængden. Benzaldehyd, hovedbestanddelen af mandelessens, er så vidt jeg ved overvåget, da det er en precursor til amfetamin. Men der er ikke noget suspekt i at have en lille flaske mandelessens stående. Hvis du derimod forsøger at importere et ton, bliver politiet nok ret mistænksomme. Der er vist også nogle grænseværdier for, hvor meget man må importere. Men jeg har ikke kunnet finde bekendtgørelsen.

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... x?id=15020 2c-H er godt nok ikke på, men jeg tager nok ikke chancen alligevel, især da det sendes ude fra EU, så chancen for at få åbnet pakken er overhængende

Dedikeret medlem
Brugeravatar

"(1) Salte af stoffer i denne kategori, hvor sådanne salte kan opnås."
2C-H er et phenethylamin, kan ikke lige udtænke hvordan man kommer fra A til B, men tror at 2C-H hører under den gruppe der snakkes om.

Admin
Brugeravatar

2C-H er ikke et salt af 2C-X.

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu snakker jeg ikke om det er et salt af 2C-X, men om man kan lave det fra phenyleddikesyre. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej, 2C-H er ikke et salt af noget stof på listen over overvågede precursors.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]