Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 19:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Inspireret af Drupe og Khazim's tråde om urban exploring, vil jeg da mene at det ville være på sin plads med en tråd om Aalborg området. :) Jeg har selv fået en pludselig lyst til at se de mere skjulte områder af byen, så hvad kender i til folkens?

Jeg er selv bekendt med at komme op i toppen af DLG-bygningen ved havnefronten i Aalborg, men det er allerede blevet diskuteret herinde, så det vil jeg ikke kommer længere ind på atm. :)

Cannabis entusiast

Medlem

Altså, generelt området dernede ved havnen er fedt, Hedegaard bygningen kan man også gå på opdagelse i, men sidst jeg var forbi var dørene forseglede. Det er nok kun et spørgsmål om tid før de bliver brudt åbne igen alligevel. I øvrigt så er der tilsyneladende heller ikke "nedstyrtningsfare" omkring Hedegaard-bygningen længere, som der ellers har været hele sommeren. I hvert fald så er afspærringerne fjernet.
Ude ved Kridten (kridtgraven) i Hasseris finder du Flagermusegrotten, men hvis flagermus fucker dig up, så kan det ikke anbefales. Man skal i øvrigt igennem et rimeligt smalt sted over porten derind til.
Hvis jeg husker korrekt kan man også komme ind i en lignende tunnel/gang omkring atletikstadion (nordlige ende), men det er et par år siden jeg sidst har været på de kanter, så hæng mig ikke op på det.

Medlem
Brugeravatar

Wauw, flagemusegrotten - den må jeg hellere undersøge nærmere.

Jeg har med stor succes haft et par svampetrip på Eternitten. De forladte bygninger bag Føtex er et besøg værd selv i ædru tilstand, hvor man kan komme ret højt op og finde nogle fantastiske spots med udsigt over hele byen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Kaskelolhval skrev:
Wauw, flagemusegrotten - den må jeg hellere undersøge nærmere.

Jeg har med stor succes haft et par svampetrip på Eternitten. De forladte bygninger bag Føtex er et besøg værd selv i ædru tilstand, hvor man kan komme ret højt op og finde nogle fantastiske spots med udsigt over hele byen.

Eternitten er desværre revet ned for noget tid siden.
Det var ellers et fantastisk spot, det bedste jeg nogensinde har oplevet.
DLG er en smadret narkoluder i forhold til hvor "rent" eternitten var, da jeg var der første gang.

Det har ikke så meget med Urban Exploring at gøre, men alligevel et kig værd.

Udsigten fra toppen af Hotel Det Hvide Hus er rigtig god.
Man kommer derop ved at gå ind af hoveddøren, tage første vej på venstre hånd. Gå rundt om spindeltrappen og tage elevatoren op til "øverste" etage.
Gå ud af elevatoren og gå ud af døren på venstre hånd. Nu skal man bare følge trappen på højre hånd indtil man er oppe.

Hvis man går rimelig målrettet mod elevatoren fra starten af, virker det mindre suspekt :P

Medlem
Brugeravatar

I know, men flere bygninger står der stadig, og det bliver de efter sigende ved med. Det er ikke som i gamle dage, nej, men stadig et besøg værd.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Mindblowersclub
Vil anbefale den grønne hal. Fortsæt op over broen efter Kennedy arkaden og så ud mod øst.
Man kan også komme nede fra banelegmet, og forbi en lille hyggelig sø.

Medlem

Geografisk sted: 2400 Kbh NV
Mine forældre har et gammelt fotografi hængene af Aalborg Å. Der gik åbentbart en ret bred å igennem det centrale Aalborg en gang for hundrede år siden eller noget i den stil. Den må jo stadig løbe nedenunder det hele et sted. Dén gad jeg godt ned og besøge.

Medlem

Ras, gå ned på Burger King, der hænger en del fotografier af hvordan Nytorv så ud førhen, hvor man bl.a kan se Østerå løbe igennem Aalborg midtby :)

Medlem

Men hvor kommer man ned i det rør som Østerå må løbe i nu? Man må jo kunne puste en gummibåd op et sted og tage en cruiser under byen med en pandelampe på...

Medlem
Brugeravatar

Det gør man et stykke bag Kenndyarkaden(lidt svært at forklare), lige bag en stor fabrik kaldet Gabriel. Der løber åen ind under byen, men strømmen er ret stærk, ville sgu ikke derind under i en gummibåd!

Medlem

meget interessant. Meget noia med stærk strøm

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: the Land of Ooo
Jeg ville ihvertfald være træt af, at finde et gitter for enden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Brød skrev:
Jeg ville ihvertfald være træt af, at finde et gitter for enden.

Årh din lyseslukker.. Nu havde jeg lige set frem til overskrifterne! :D

Pour Lá Vie. skrev:
Vil anbefale den grønne hal. Fortsæt op over broen efter Kennedy arkaden og så ud mod øst.
Man kan også komme nede fra banelegmet, og forbi en lille hyggelig sø.

Kan du præcisere, hvilken bro du hentyder til? Er fuldstændig lost, men det kunne hvertfald have interesse! :)

Cannabis entusiast

Medlem
Brugeravatar

Her er et lille billede der illustrere hvor åen går ind under broen.
Google maps
Og ja kennedy arkade ligger lidt længere nord på(opdagede jeg lige)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Det høje
På det højeste punkt i skov-området i Skanseparken, Nørresundby er der placeret en hyggelig bænk med - efter min mening - Nordjylland flotteste udsigt. Hele Aalborg og Limfjord kan ses, og bænken er placeret nogenlunde diskret. Folk lufter nogle gange sine hunde i nærheden, men det er sjældent der faktisk kommer nogle forholdsvist tæt på :) Hvor mange mennesker der er I parken om sommeren er ikke til at sige, men jeg skulle nok mene det ville være muligt at ryge et par joints i skoven uden noget postyr. Mig og en ven ryger i hvert fald en joint dér og hører noget musik, et par gange om ugen :D

Udsigt:
Billede
- Godt nok er Aalborg ikke lige til at se for solen, men det er slet intet problem med egne øjne ;)

Ps. Lad os nu få gang i den her tråd! :roll:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
under broen(lige der hvor trappen på højre side går ned) på nørresundby-siden, lige for enden af syrestien, kan man rende rundt i lys i en masse farver om aftenen, det er fedt nok.

Medlem
Brugeravatar

under broen(lige der hvor trappen på højre side går ned) på nørresundby-siden, lige for enden af syrestien, kan man rende rundt i lys i en masse farver om aftenen, det er fedt nok.

True. Har du så været et smut forbi selve syre-grunden? :) Også et super-lækkert sted. Jeg bor lige i nærheden. Bare en skam at katedralen (den store forladte bygning) fornyligt blev revet ned og alt naturligt er blevet fjernet, så det er ikke specielt sjovt længere :cry:

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Mindblowersclub
Tag på havnen nede ved Dlg Og Hedegaard. Alle de store tomme fabrikker er frit tilængelige. Det hele ligger bag Platform 4
Kan virkelig anbefales, totalt forladte og crashet.

Medlem
Brugeravatar

Tag på havnen nede ved Dlg Og Hedegaard. Alle de store tomme fabrikker er frit tilængelige. Det hele ligger bag Platform 4
Kan virkelig anbefales, totalt forladte og crashet.

Der har jeg hængt vildt meget ud på det sidste, men da jeg ville vise en ven stedet sidste uge var det hele spærret af og et nyt skilt med teksten "Al færdsel vil blive meldt til politiet" var blevet hængt op, så vi valgte at baile. Jeg forstår det ikke. Min bedste ven og jeg havde lige fundet det fedeste sted inde i bygningen nogle uger før.

Medlem
Brugeravatar

Jeg er klar over at det ikke er god skik at bumpe tråde herinde.. Men mig og en kammerat har planlagt at vi vil på opdagelse rundt i Aalborg i nærmest fremtid.. Ville ønske der var flere forslag. :)
Kunne være man skulle tage et kamera med og poste dem her bagefter..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]