Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 13:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 346 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 18  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det jeg mener er, at 90% af de hashrygere jeg kender er droppet ud af gymnasiet. Om det er pga. dem selv eller pga. hash ved jeg ikke. Jeg har i hvert fald på egen krop mærket at der er grund til at mistænke hashen. At nogen så godt kan gå må uni og ryge fed er en anden sag. Og det har jeg respekt for.
Der er ingen stoffer der er sunde for ens udvikling, det er vi enige om, det er også derfor at jeg er stoppet med al narko. Jeg synes bare at hash for mig svækker indlæringsevnen langt mere end empathogener og psychedelia af syntetisk art. Desuden har jeg aldrig mødt nogen der IKKE kunne undvære de to ting, men jeg har mødt en del folk der var ved at få et psykisk sammenbrud fordi de ikke kunne få hash. :)
Kan godt være virkeligheden er en anden, men hvad jeg har set og oplevet giver mig et HELT andet billede.

Men fuck det, hvis jeg har ret, kan jeg glæde mig over, at det er mig der får de fede jobs. ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
NeXu$ skrev:
Jeg synes bare at hash for mig svækker indlæringsevnen langt mere end empathogener og psychedelia af syntetisk art.

Der er skam mange mennesker der sagtens kan passe job og/eller uddannelse, selvom de ellers render konstant rundt med en joint i munden når de har fri.
Jeg tror også du blander tingene lidt sammen, for det kan godt være at indlæringsevnen bliver svækket når man render rundt i en konstant tåge, men det betyder ikke at det er bedre at være et kiksmonster i weekenderne end en hashryger, bare fordi lige netop du ikke lige har mærket noget til det, i den lynkarriere du har haft inden for syntetisk narko.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror helt seriøst ikke at jeg ville have klaret mig med et års hashmisbrug. Og jeg tror også jeg var blevet afhængig af det skidt. Jeg ville jo aldrig tage narko hver dag, fordi så ville jeg føle mig som en sørgelig junkie. Men hash, derimod, er socialt accepteret. Så jeg tror jeg ville have røget mere og mere. Der er en vis grænse for hvor ofte man kan være bekendt over for sin samvittighed at æde RC's.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Folk er ligeglade med hvad du havde gjort... Du skal bare lade være med at udtale dig om hvad andre bør gøre, så er der ingen konflikt....

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
Halose skrev:
NeXu$ skrev:
Jeg synes bare at hash for mig svækker indlæringsevnen langt mere end empathogener og psychedelia af syntetisk art.

Der er skam mange mennesker der sagtens kan passe job og/eller uddannelse, selvom de ellers render konstant rundt med en joint i munden når de har fri.
Jeg tror også du blander tingene lidt sammen, for det kan godt være at indlæringsevnen bliver svækket når man render rundt i en konstant tåge, men det betyder ikke at det er bedre at være et kiksmonster i weekenderne end en hashryger, bare fordi lige netop du ikke lige har mærket noget til det, i den lynkarriere du har haft inden for syntetisk narko.

jeg starter gerne min morgen med at ryge mig skæv med mine kollegaer da vores job som nedriver kan være ret så steneren. vi er nok 3-10+ mennesker der ryger hele dagen lang og vi kan allesammen sagtens passe vores arbejde som både kræver man har hovedet med og fysisk overskud. og vores dagligdag når vi kommer hjem. der er ik nogen af os som har under 20 k udbetalt om mrd. kan ik rigtig se problemet i vi ryger når det på ingen måde skaber nogle problemer udover det sædvanlige skade som alting jo har.

hvis vi nu havde gået på en udd eller andet havde det nok ik været så smart. men nogles liv egner sig bare mere til at ryge og kapere det end andres

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Crime skrev:
jeg starter gerne min morgen med at ryge mig skæv med mine kollegaer da vores job som nedriver kan være ret så steneren. vi er nok 3-10+ mennesker der ryger hele dagen lang og vi kan allesammen sagtens passe vores arbejde som både kræver man har hovedet med og fysisk overskud. og vores dagligdag når vi kommer hjem. der er ik nogen af os som har under 20 k udbetalt om mrd. kan ik rigtig se problemet i vi ryger når det på ingen måde skaber nogle problemer udover det sædvanlige skade som alting jo har.

hvis vi nu havde gået på en udd eller andet havde det nok ik været så smart. men nogles liv egner sig bare mere til at ryge og kapere det end andres

Betjener I så teleskoplæsser osv., imens I er tordnende skæve? :roll:
Men ellers er jeg enig i at nogen nok kan klare det bedre end andre. Dengang mit bongmisbrug var på sit højeste, var jeg også ansat i en virksomhed, hvor jeg helt klart var den med mest energi i virksomheden, og min anbefaling fra chefen da afdelingen lukkede ned talte også for sig selv.
Har aldrig haft så meget overskud som dengang jeg var derude, og det års tid jeg arbejdede der er den bedste oplevelse jeg har haft på arbejdsmarkedet. Dengang nappede jeg lunger på glaspikken lige fra jeg kom hjem fra arbejde, og indtil jeg gik kold, hvor jeg så vågnede op om morgenen for at tage på arbejde igen.
Når jeg kigger tilbage var det usselt, men jeg fungerede mere end godt på arbejdet, og jeg faldt lynhurtigt til blandt kollegerne. Ved ikke om jeg ville kunne gøre det samme idag, men dengang trivedes jeg helt fint med det.
Jeg kan også huske at jeg var så glad for bongen derhjemme, at hvis jeg på arbejdet kom til at tænke på at den stod klar, rengjort derhjemme og der stadig lå bongmix klar fra dagen før, så blev jeg helt sindssygt euforisk og blev enormt høj og tydeligt glad bare ved tanken. Så det var nok på tide at lægge piben lidt på hylden.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Generelt, er der mange der tror hash er ligeså ufarligt som en halv pose vingummier herinde og snyder sig selv til at tro at deres 2-3 joints om dagen ikke påvirker deres dagligdag det mindste.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem
Brugeravatar

NeXu$ skrev:
Det jeg mener er, at 90% af de hashrygere jeg kender er droppet ud af gymnasiet. Om det er pga. dem selv eller pga. hash ved jeg ikke. Jeg har i hvert fald på egen krop mærket at der er grund til at mistænke hashen. At nogen så godt kan gå må uni og ryge fed er en anden sag. Og det har jeg respekt for.
Der er ingen stoffer der er sunde for ens udvikling, det er vi enige om, det er også derfor at jeg er stoppet med al narko. Jeg synes bare at hash for mig svækker indlæringsevnen langt mere end empathogener og psychedelia af syntetisk art. Desuden har jeg aldrig mødt nogen der IKKE kunne undvære de to ting, men jeg har mødt en del folk der var ved at få et psykisk sammenbrud fordi de ikke kunne få hash. :)
Kan godt være virkeligheden er en anden, men hvad jeg har set og oplevet giver mig et HELT andet billede.

Men fuck det, hvis jeg har ret, kan jeg glæde mig over, at det er mig der får de fede jobs. ;)

Hash er et underligt stof. Jeg mistænkte det også for at gøre mig midlertidig retarderet, og for at teste den tese, forsøgte jeg mig med at ryge mig skæv og derefter skrive en dansk aflevering. Jeg fik topkarakter og en kommentar om at jeg var "Tydeligt velbegavet og skarpt tænkende". Dette er selvfølgelig ikke en anbefaling om at ryge hver dag, men bare en reminder om at folk er meget forskellige. Når jeg fks. skriver på uppers, bliver mine tekster lange og flyvske, og jeg mister helt overblikket over hvad jeg har gang i. God til at stene på messageboards, men ikke så meget andet.

EDIT: Skal lige siges, at jeg ikke ryger hver eneste dag. Jeg kan tydeligt mærke en sløvhed i både krop og sind i cirka 30 timer efter jeg har røget, og passer derfor på at det ikke komme til at overlappe med ting der kræver stor koncentration.

Senest rettet af IllegalStateOfMind 02 okt 2011 20:50, rettet i alt 2 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Puny_pete skrev:
Generelt, er der mange der tror hash er ligeså ufarligt som en halv pose vingummier herinde og snyder sig selv til at tro at deres 2-3 joints om dagen ikke påvirker deres dagligdag det mindste.

Præcis. Synes også de bliver RIGTIG defensive når man prøver at fortælle dem andet.

Humorcide: jeg gør mig heller ikke i humaniora, så det er nok derfor. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Puny_pete skrev:

Ved ikke om den også var henvendt til mig, men mit svar gik på at folk er forskellige og hvor meget det påvirkede mit daglige gøremål som var mit fuldtidsarbejde på det tidspunkt, ikke hvordan det påvirkede de sociale rammer derhjemme f.eks., eller pengepungen.

Medlem
Brugeravatar

NeXu$ skrev:
Puny_pete skrev:
Humorcide: jeg gør mig heller ikke i humaniora, så det er nok derfor. :)

Aha. Jeg fatter heller ikke noget af matematik når jeg er skæv. Det gør jeg godt nok heller ikke når jeg er pinligt ædru, men whatever...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fortryder at jeg smagte på noget dmt i fredags, mens jeg var på mdma på staden. Der stod et par gutter med en lille crackpipe oppe foran ved en drum&bass koncert, som tilbød mig et hit. Jeg ville bare smage det af en eller anden grund, så jeg tog et meget beskedent sug og pustede det ud med det samme igen. Husker smagen som værende meget harsk, ikke specielt lækkert. Der skete ikke rigtig noget, syntes at alt gik lidt i slowmotion umiddelbart efter, men tror det var mdmaen der trickede mig.
Anyways, det var lidt uansvarligt at gøre sådan noget helt uforberedt og mens jeg i forvejen er godt skudt afsted på andre stoffer samtidig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har valgt at leve af det - og andre ting fra samme skuffe. :P Så det er virkelig ikke nogen risiko jeg vil løbe. :)
Ved dog ikke om man måske bliver bedre til kreative fag? Kan godt forestille mig det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Halose skrev:
Puny_pete skrev:

Ved ikke om den også var henvendt til mig, men mit svar gik på at folk er forskellige og hvor meget det påvirkede mit daglige gøremål som var mit fuldtidsarbejde på det tidspunkt, ikke hvordan det påvirkede de sociale rammer derhjemme f.eks., eller pengepungen.

Den var ikke møntet på dig, men som NeXus skriver er der (desværre) mange der ryger hver dag og som blindt afviser at det påvirker deres dagligdag, hvis man prøver at fortælle dem at det de har gang i har konsekvenser, bliver de blindt afvist af dem og nægter at tro at deres (mis)brug ikke er godt for dem.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Halose skrev:
Crime skrev:

Betjener I så teleskoplæsser osv., imens I er tordnende skæve? :roll:
Men ellers er jeg enig i at nogen nok kan klare det bedre end andre. Dengang mit bongmisbrug var på sit højeste, var jeg også ansat i en virksomhed, hvor jeg helt klart var den med mest energi i virksomheden, og min anbefaling fra chefen da afdelingen lukkede ned talte også for sig selv.
Har aldrig haft så meget overskud som dengang jeg var derude, og det års tid jeg arbejdede der er den bedste oplevelse jeg har haft på arbejdsmarkedet. Dengang nappede jeg lunger på glaspikken lige fra jeg kom hjem fra arbejde, og indtil jeg gik kold, hvor jeg så vågnede op om morgenen for at tage på arbejde igen.
Når jeg kigger tilbage var det usselt, men jeg fungerede mere end godt på arbejdet, og jeg faldt lynhurtigt til blandt kollegerne. Ved ikke om jeg ville kunne gøre det samme idag, men dengang trivedes jeg helt fint med det.
Jeg kan også huske at jeg var så glad for bongen derhjemme, at hvis jeg på arbejdet kom til at tænke på at den stod klar, rengjort derhjemme og der stadig lå bongmix klar fra dagen før, så blev jeg helt sindssygt euforisk og blev enormt høj og tydeligt glad bare ved tanken. Så det var nok på tide at lægge piben lidt på hylden.

well, vi laver stort set alt nedrivning "skæve". der er dog nogle få gange hvor vi skal lave noget hvor jeg kan bringe mit eget eller andres liv i fare og der ryger jeg selvfølgelig ikk. og vil da os blive pænt tosset hvis nogle andre der havde mit liv i deres hænder stod pisse skæve. men det er jo alt med måde
vi ryger os jo heller ik i hegnet. jeg ryger altid sativa domineret urt om morgeren og på arbejde da det ik gør mig så stenet og jeg ryger måske 1 joint med 0.5/1g fra kl 6 til kl 3.
de sidste uger hvor jeg har rendt med en trillebør hele dagen lang eller bare lavet lalle arbejde er det fedt at være skæv. man går bare i sin egen koger og tænker 1000 tanker om alt muligt istedet for at bare vil hjem og kigge på uret hver 5 minut. en skæv arbejdsdag føles nok som 3-4 timer hvor en normal stener dag uden røg føltes som 10 og vi er der ca 8 timer dagligt.
vores firma er pænt fuckt. vi er nok 60 mennesker. og der er måske 3-5 personer som ik er stiv/skæv/blæst på diverse ting hver dag. selv vores chefer som styrer pladserne og har måske 20-40 mænd under sig og virkelig mange ting at holde styr på, sidder og ryger store joints med os i pauserne eller suger narko i lange baner, jeg omgås nok 50 forskellige håndværkere hver dag og de er stort set allesammen fuckt up på et eller andet. det er helt vildt. og stort set alle af dem har udd / børn / fam og passer deres ting

i har fuldstændig ret i at mit misbrug føre mange dårlige ting med sig, og det er jeg ik bleg for at indrømme. men så længe at det gode overskygger der dårlige vil jeg blive ved. og den dag det ikke gør vil jeg tage mit forbrug op til en kraftig overvejelse

Moderator
Brugeravatar

^det er fandme vildt at høre at det står sådan til i nogen kredse... Vidste godt at håndværkere kunne finde på at dyppe i lidt af hvert, men det der lyder jo helt gak :shock:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ja det er rimelig syret. troede på ingen måde at det foregik sådan før jeg selv så det..

i mit firma er det meget normalt at tage en streg eller ryge nogle joints / øl i pausen med formanden.. man bliver nærmest set mærkeligt på hvis man ik er med på noget. det er rimelig fuckt up indstilling ^^

nu er det her jo os mest inden for nedriver faget. de er nok os de mest fuckt up håndværkere af alle. her er over størstedelen ik andet end virkelig dumme folk der ik kan varetage andre ting end at stå med en hammer, kriminelle og damp børn med for meget energi der bare vil smadre alting omkring sig

der er self rigtig mange håndværkere som er og bliver nød til at være clean da de skal bruge hovedet lidt mere end til de opgaver vi får, så kan kun snakke om de byggepladser jeg har været på. men det er sku heller ik småting

det meget sjovt når nogle af de største nedriver firmaer i danmark blærer sig med de har de mest erfarne og kompetente håndværkere osv osv. dem der i virkeligheden laver det "prof" arbejde er en flok snotskæve tosser uden nogen form for udd ^^

har hørt flere gange at chefen har tilbudt folk amf og coke for at kunne arb flere dage i træk. wtf ?

Moderator
Brugeravatar

hvis du en dag bliver træt af dit job, kunne du jo sælge historien til EB, er sikker på at de gerne ville give en klækkelig sum for sådan en afsløring dér! :P

Medlem

Det er ikke nogen nyhed, i mine to år som nedriver var 30-40% af de ansatte på samme måde.

Moderator
Brugeravatar

nej det er ikke en nyhed... EB er jo heller ikke en nyhedsavis, det er en sensationsavis!!! De skal have historier der sælger, ikke historier der oplyser.... Nevertheless... Jeg har som sådan ikke noget problem med, at nedrivere tager den slags under arbejdet, så længe de ikke håndterer tungt maskineri eller der generelt er en stemning der presser én til at gøre det - men det lyder jo som om, at det også godt kan hænde... :/

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 346 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 18  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]