Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 maj 2025 15:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 852 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 43  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

jim fear skrev:
Og sådan gik vi fra en tråd om styrketræning/fitness til en tråd hvor vi poster billeder af mænd i g-streng og kommenterer på deres ben...

Og sådan gik vi fra en tråd om styrketræning/fitness til en tråd hvor vi hater på bodybuilding.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Billede

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
:lol:
BilledeBillede

hvad er det egentlig med det der dansetrin du laver, pete?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Et ynkeligt forsøg på at skubbe quads ud, det lykkedes dog ikke.

Og du har ret jim fear, jeg ville gi min venstre testikel for de ben.

Det blev ikke sidste indlæg alligevel ku jeg se.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Puny_pete skrev:
Og du har ret jim fear, jeg ville gi min venstre testikel for de ben.

det er nok et meget realistisk bud på prisen for de monster ben der. når man når dertil, er testiklerne sikkert peanuts. :lol:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Jeg ville godt nok ikke være ejer at sådan et par stænger :lol:

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nogen der har erfaring med brug af straps til dødløft?
Pros og cons? Har lige bestilt fra IronMind..

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Pros:
Bedre kontakt til ryg og ben
Grebet glider ikke
Flytte flere kg
Man slipper for det forfærdelig mix grip og får et lige træk i stedet for et skævt (Hvis man benytter sig af mix grip)

Cons:
Kan underudvikle din grebs styrke

Hvis det er styrke du er ude efter, ville jeg sørge for kun at bruge dødløft til de helt tunge sæt, hvis det er masse du leder efter, så fyr af med straps.

evt. læs denne artikel: http://www.news.bodylab.dk/artikler/104 ... ller-skidt

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvordan kan man have bedre kontakt til ryg og ben ved at have sine hænder viklet ind i stof?

Straps bruges for at kunne løfte mere end ens hænder kan holde om. Det gør at man kan træne sin ryg tungere, men til gengæld træner man ikke grebsstyrke. Da grebsstyrke kommer primært fra underarmsmuskulaturen, er det for bodybuildere et spørgsmål om man vil træne underarme eller ryg mest,

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Se nu den artikel jeg har postet for crying out loud, der er virkelig hate på mig kan jeg mærke.

Citat:
3. For mange giver det en bedre kontakt til den arbejdende muskel, når de anvender straps. Hvis man er nødt til at koncentrere sig om at klemme om stangen, og bevare et solidt greb på stangen, når man træner pullups, rows og andre trækøvelser, så kan det være svært at holde fokus på den arbejdende muskel. Straps tager grebet ud af ligningen, og giver en mulighed for at holde fuld fokus på den arbejdende muskel.

Du har bedre kontakt til din ryg og ben fordi du ikke skal tænke over din grebsstyrke, samt du ikke skal fokusere på at klemme lortet ud af stangen for at holde fast, det er så meget nemmere at holde fokuset på den muskelgruppe du vil have ramt.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg læste det, men det giver ingen mening. Hvis du dødløfter tungt kan du ikke med "fokus" ændre hvilke muskler du bruger, det sker helt af sig selv, hvis du ikke bruger dem kommer vægten simpelthen ikke op. Men det er selvfølgelig rigtigt at løftet bliver nemmere med straps, det er jo hele pointen. Jeg bruger personligt ikke straps, men kunne da overveje det når jeg er nået der til hvor mit greb bliver den begrænsende faktor. Jeg tror dog man skal løfte rigtig rigtig tungt før det bliver nødvendigt. Ville aldrig bruge dem til andet end dødløft.

Ramte btw 5x142½ i dødløft igår :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg vil ikke ændre hvilke muskler jeg bruger, det er bare nemmere at have fokus på den man gerne vil ramme istedet for at få vattede rygtræninger fordi grebet er den begrænsende faktor.

At du så ikke vil bruge den til andet end dødløft er så dit problem, du har ingen idé om hvor meget bedre ens træk bliver med straps.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Årsagen til at jeg ikke vil bruge den til andet er at grebsstyrke er vigtigt for mig... Det er også derfor jeg ikke bruger dem til dødløft. I sidste ender er det et spørgsmål om grebsstyrke vs rygstyrke... Jeg synes ikke mine træninger bliver "vattede" af at jeg ikke bruger straps. Jeg har ingen rows med i mit program for tiden, men træner pullups (er på 3 x 5 x BW + 12½ kg) og lidt cleans og har ingen problemer med greb.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det kommer jo bare an på hvad man føler for.
Tror fx helt sikkert straps bliver nødvendigt for jimfear, hvis han nu går efter at bygge mere masse fremfor udelukkende styrke på et tidspunkt.
Derimod har jeg aldrig fundet straps nødvendige, og bevidst gået efter ikke at bruge andre "hjælpemidler" end squatsko. Men nu kan jeg mærke, at straps vil være pisse gavnligt til at bibeholde styrken jeg havde før.
Mens jeg bruger straps kan jeg så genoptræne min skulder, hvilket er lux. Repair + more strength.

so it all depends..

on how you feel

man

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis grebstyrke er vigtigt for dig skal du self ikke bruge straps.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lækker træning i dag, havde lige 6 dages pause fordi jeg har fedtet den for hårdt.
Men om 2 uger starter jeg på splitprogram, hvor jeg træner 5-6 gange om ugen. Så det er på tide for mig at komme ind i kampen (selvom jeg er steget fornuftigt i alle øvelser og kropsvægt).

Mht grebsstyrke kan man jo både bruge straps og coc

Billede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

SWIM > Jeg træner ikke efter masse endnu, kører stadig en Starting Strength variation... Regner med at blive ved indtil jeg har fået min grundstyrke lidt op og har taget et par kilo mere på, især vil jeg gerne op i bænk men min skulder brokker sig så jeg kan slet ikke stige i den øvelse nu. Om et par måneder regner jeg med at tage en runde German Volume Training eller to og se om jeg ikke kan tage en 4-5 kilo på af det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Ny rekord i bænkpres: 130 kg 4 reps - det var fandeme rart for mig!

Mvh.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Oslo
I denne forbindelse, om en skal jukse og ikke har problemer med speed. Ta litt før treninge/men for alt i verden ikke for mye, og du vil føe deg som en olympier. Bare husk, kun styrketrening ikke utholdenhed. Kedeligt at få hjerteproblemer

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Carcharodon C skrev:
I denne forbindelse, om en skal jukse og ikke har problemer med speed. Ta litt før treninge/men for alt i verden ikke for mye, og du vil føe deg som en olympier. Bare husk, kun styrketrening ikke utholdenhed. Kedeligt at få hjerteproblemer

Man kan vel lige så nemt få hjerteproblemer ved at tage speed og lave styrketræning? I don't know, men jeg ville sku ikke anbefale nogen at tage speed inden træning.
Har du virkelig brug for det inden?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 852 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 43  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]