Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 20:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Yo dawgs...

Jeg har længe gået med tanken om at lave sporeprint af friskplukkede SN og har søgt lidt det seneste stykke tid hvor jeg har læst mere op på svampedyrkning generelt. Er der nogen der har erfarring med at medbringe friskplukket svamp (af hvilken som helst slags) og derefter klonet det?

Tænker det må være lidt svært og kræve lidt held, da det jo helst skal være så rent/sterilt som muligt når printet skal laves og i forbindelse med den videre process.

Har desuden haft en lille sjov tanke. Hvis man finder en lille knold eller plet med SN på en mark, vil det så i praksis kunne lade sig gøre at krave et stykke på, lad os sige 50x50x50 rundt om, tage det med hjem og sætte det i haven?

I teorien burde det kunne lade sig gøre, hvis der selvfølgelig kommer nok mycelie med, så man er sikker på det overlever.

Mvh.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i bunden
Den Rolige skrev:
Yo dawgs...

Jeg har længe gået med tanken om at lave sporeprint af friskplukkede SN og har søgt lidt det seneste stykke tid hvor jeg har læst mere op på svampedyrkning generelt. Er der nogen der har erfarring med at medbringe friskplukket svamp (af hvilken som helst slags) og derefter klonet det?

Tænker det må være lidt svært og kræve lidt held, da det jo helst skal være så rent/sterilt som muligt når printet skal laves og i forbindelse med den videre process.

Har desuden haft en lille sjov tanke. Hvis man finder en lille knold eller plet med SN på en mark, vil det så i praksis kunne lade sig gøre at krave et stykke på, lad os sige 50x50x50 rundt om, tage det med hjem og sætte det i haven?

I teorien burde det kunne lade sig gøre, hvis der selvfølgelig kommer nok mycelie med, så man er sikker på det overlever.

Mvh.

hej flimmer jeg går med samme tanke og det er lykkes mig at tage jord med mycelie med hjem og der efter lagt et par hatte af rød flusvamp og næste år stod der fine røde svampe under mine birk jeg tænker at hvis de skal flyttes langt skal man have mere jord altså dybere jeg har sn på vores marker og vil også prøve at flytte nogen til et andet sted men tror at dens spore er luft båren mvh hestetripper

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er nu ikke mig der er Flimmer ;) Der har jeg noget at indhente :P

Men det lyder interessant med rød fluesvamp. Det burde kunne lade sig gøre, hvis man evt. pakker det forsigtigt i en slags kasse eller lignende, for at holde fugtigheden mens transport er i gang. Hos mig selv vil det skulle flyttes mellem 5-15 km.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Den første underjordiske by over jorden
Er myceliet flerårigt?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mener du om myceliet har levet i flere år, altså det jeg vil have fat i? for det ved jeg nemlig ikke 100%, men er ret sikker på det nok er.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]