Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 23:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86 ... 321  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Stilken på SN er næsten altid "skør", så ja det må man sige de kan kendes på. Hvis de 5 der, er fundet lige oveni hinanden, så kan du næsten være sikker på de alle er SN. :)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for København
iSmoke skrev:
Stilken på SN er næsten altid "skør", så ja det må man sige de kan kendes på. Hvis de 5 der, er fundet lige oveni hinanden, så kan du næsten være sikker på de alle er SN. :)

Det er rart at høre :peace:

ingen af dem vi har tilbage matcher det billede du uploadede tidligere, men vi et lidt i tvivl om et par enkelte.

De har samme stilk som dem der har tydelige SN træk, men hatten er mindre klokken formet og "nipplen" er ligeså fladet mere ud.. Kunne dette også være SN eller findes SN kun med den normale klokkeform?

Dedikeret medlem

Der kan være undtagelser så det er ikke nemt, men SN kan være både klokkeformet og næsten helt trekantede, ligner en lille nissehat. :)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for København
Når.. Så fik vi sorteret dem vi mener er helt 100% SN og lagt dem sammen med dem fra fordagens jagt!

Vi ses på den anden side :peace:

Edit: :offtopic: Hold da helt ferie de smager klamt :D

Senest rettet af Lmao 15 okt 2011 21:31, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Jeg har sorteret 5 af dem fra som skiller sig ud http://imageshack.us/g/24/dsc00543yq.jpg/

Er disse SN? sorry for den dårlige billed kvalitet

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Lmao jeg syntes nu ikke det er sn. Dem du har uploaded sidst i hvert fald, da de har en vorte i stedet for en spids. Altså kan folk ikke huske hvad spids betyder mere?

/\ - det er en spids
O - en vorte.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: det jo det
nogen der ved om noget af det her er SN? :)

http://imageshack.us/photo/my-images/607/dsc00388b.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/585/dsc00389v.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/511/dsc00390q.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... 91wjk.jpg/ - ved godt 8 og 9 ik er sn men er der nogen der hved hvad det er? - tak :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det ser desværre ikke sådan ud, men der er nogle fine snydere på første billede :)

Prøv igen ;D

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: det jo det
steneren... så må jeg ud igen :P

men er der nogen der ved vad 8 og 9 er på sidste billede?

Junior medlem

De skal have en nærmest underlig spids på toppen som ikke rigtig passer med resten af hatte.. Det er sådan jeg er sikker. Har dog kun fundet 3 i år, føler ikke rigtig der er kommet knald på endnu... Er jeg den eneste der har det sådan??

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bestemt ikke Livsnyder. Sidst vi var ude fandt vi kun en lille håndfuld ud af en masse marker + noget bøvl med en sur tyr :P

Vi prøver igen i løbet af ugen og lader markerne stå nogle dage af gangen inden vi kigger igen :)

Junior medlem

Var en tur i marken i dag med nogle gutter og vi fandt disse.

De to yderst til venstre er jeg lidt usikker på. De blev fundet et andet sted end de andre, og selvom de har samme farve lameller, har de ikke den samme krogede stilk eller den karakteristiske spids.
De er alle fundet i dag i tørt vejr på en græsmark med får, i nærheden af en mindre fyreskov i Østjylland.

Kan I bekræfte, at det er den ægte vare, for så vil vi måske prøve om vi kan finde flere derude i næste uge, når det har regnet lidt.

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er også i tvivl om de 2 yderste men vil sige god for de andre :) Der er ingen tvivl.

Junior medlem

Fedt mand! Vi var heller ikke i tvivl da vi fandt den største af dem, men der var godt nok mange snydere derude også :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det har du nemlig ret i. Man er slet IKKE i tvivl når man ser de rigtige. Og ja der er fandeme mange snydere, men når først man har plukket den første SN, så snyder de andre slet ikke. Måske ved hurtigt øjekast på afstand, men ellers ikke.

Junior medlem

Hejsa :D
Jeg er ny her på siden og har lige været ude på en af mine første svampejagte.
Efter et par timer i skoven har jeg fundet et par svampe som jeg besluttede mig at tage med hjem.
Fandt en hel masse på de 2-3 timer jeg var deroppe, men valgte kun at plukke 3 af dem, da jeg var ret sikker på de andre ikke var noget værd.

Det skal lige siges at jeg aldrig før har prøvet at tage svampe, men det er selvfølgelig meningen med jagten at det skal prøves!
Derfor vil jeg selvfølgelig også gerne være helt sikker på at jeg har fundet de rigtige.
Har siddet og læst lidt frem og tilbage på nettet, og mener selv at jeg ved hvad jeg skal se efter når jeg plukker.
Jeg vil i hvert fald gerne lige have jer herinde til at tage et kig på min høst.

Billede
http://imageshack.us/photo/my-images/819/imag0066hrh.jpg/

På forhånd tak!

Dedikeret medlem

Hej og velkommen til! :)
Jeg er ked af at måtte sige at det ikke er SN du har fundet, det er de samme svampe som SN altid bliver forvekslet med.
Du skriver at du har ledt i skove, vi skal have dig ud på nogle gamle kreatur marker, der findes nogle guides her på siden under psilocybin svampe.
Held og lykke med jagten! :)

Junior medlem

iSmoke skrev:
Hej og velkommen til! :)
Jeg er ked af at måtte sige at det ikke er SN du har fundet, det er de samme svampe som SN altid bliver forvekslet med.
Du skriver at du har ledt i skove, vi skal have dig ud på nogle gamle kreatur marker, der findes nogle guides her på siden under psilocybin svampe.
Held og lykke med jagten! :)

Hej og mange tak for det hurtige svar.
Ja, sådan kan det jo desværre gå, men jeg er kun blevet klogere ;-)
Den eneste grund til jeg kom så tidligt hjem var at jeg havde et hul i skoen, så jeg gik rundt med våde fødder det meste af tiden :\

Nu skal der bare lige lidt mad og væske i tanken, så skal jeg ud på jagt igen ;-)
Desværre har jeg ikke mulighed for at tage ud på en kreatur mark før om nogle timer, men jeg har heldigvis adgang til et KÆMPE græsanlæg lige på den anden side af gaden. Der vil jeg gøre et forsøg inden jeg kører en tur på landet med en kammerat senere i dag :-)
Jeg vil poste mine fund her i tråden senere. Vi har længe haft planlagt et vi på lørdag skal prøve det sammen (han har prøvet før), og jeg vil bare ikke give op! Jeg har læst så meget om det her på det sidste, så nu skal det altså være! Tiden er jo også den helt rigtige ( i hvert fald ifølge de sider jeg har læst på ) - Men kan det undelige vejr i år have givet nogle problemer, eller skal jeg bare kigge bedre efter? :D

Dedikeret medlem

Det lyder til at blive en rigtig hyggelig dag, jeg glæder mig til at se hvad du kommer tilbage med.
Husk at chancen er lille på sådan et græsanlæg jo mindre det bliver gødet. :)
Jeg ved desværre ikke om vejret kan have givet problemer, det er også mit første år, men betingelserne heroppe i Nordjylland er ihvertfald gode lige nu. Jeg har selv fundet omkring 150 SN i år, så de er helt sikkert mulige at finde. :)

Junior medlem
Brugeravatar

Hejsa,

Jeg skulle gerne have hjælp, til at identificere nogle svampe, men jeg kan ikke vedhæfte filer.. :/
Har nogen nogen idé om hvordan jeg kan få mine billeder op på forumet?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86 ... 321  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]