Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 14:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Medlem

Snoezel skrev:
LSD mere skadeligt end MDMA?!?! :hm: Den var ny....

Den der rapport skull vel aldrig være lavet af david nutt? For han måler økonomisk skade på samfundet, ikke fysiologisk på individdet...

Ååh gud, er du ikke sød bare at åbne rapporten og læse hvad der står, inden du udtaler dig? Hvis du rent faktisk læser dét jeg har linket til, kan du se statistik over "fysisk skade". LSD scorer 1,13, MDMA 1,05.

... og nej, det er ikke særlig nyt - rapporten er fra 05/06.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
er du ikke sød at lade være med at kalde mig gud, det er virkelig alt for meget... :roll: Jeg åbnede ikke rapporten fordi jeg synes det var overkill at dl en hel rapport....

Edit: Kan godt se det nu... Men hvorledes er det så fysisk skadeligt? Føler mig da aldrig ligeså bollet dagen efter et LSD trip, som jeg gør med MDMA... Ved godt at det ikke er nogen garanti for noget, men det plejer da at være en god indikator...

Editedit: Nu kan jeg jo så læse, at det er en gruppe af "eksperter" bl.a. politibetjente (what?) der har givet stofferne en score ud fra 3 kriterier... Så scoren har altså ikke noget at gøre med den direkte fysiologiske skadevirkning af enkeltgangsbrug... Ret mig endelig hvis jeg tager fejl...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu tager rapporten heller ikke højde for at i tager 3-5 doser+ samtidig?

Derudover kommer størstedelen af LSDs fysiske skadesvirkninger nok fra selvmord, folk der er dumme nok til at køre bil etc.
Der er ikke nogen grund til at tro at LSD er fysisk skadeligt i sig selv:
http://www.maps.org/research/cluster/ps ... passie.pdf
(sygt. rapport nævner at otte personer med op til 7mgLSD/100ml blod overlevede. Det svarer til en dosis på 350mg mindst)

Senest rettet af SortSnog 18 okt 2011 20:19, rettet i alt 2 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det giver ikke mening at LSD er mere fysisk skadeligt end MDMA...

Junior medlem

Geografisk sted: norge
SortSnog skrev:
Nu tager rapporten heller ikke højde for at i tager 3-5 doser+ samtidig?

Derudover kommer størstedelen af LSDs fysiske skadesvirkninger nok fra selvmord, folk der er dumme nok til at køre bil etc.
Der er ikke nogen grund til at tro at LSD er fysisk skadeligt i sig selv:
http://www.maps.org/research/cluster/ps ... passie.pdf
(sygt. rapport nævner at otte personer med op til 7mgLSD/100ml blod overlevede. Det svarer til en dosis på 350mg mindst)

I rapporten står der: "Eight individuals who accidentally consumed a very high dose of LSD intranasally (mistaking it
for cocaine)"

Måske OT, men hvordan fanden sker det?

Medlem

Det er ganske fint altsammen, men så længe ingen af jer kan dokumentere jeres påstand (at LSD er mindre skadeligt end MDMA), vil jeg nu holde mig til fakta fra rapporten jeg henviser til.

Alt det med at "det føles ikke ligeså hårdt for kroppen", og "det er nok fordi..." holder på ingen måde - lad os nu få noget dokumentation på bordet.

Der er også rapporteret brugere af MDMA der har taget mere end 6 gram, uden der er sket dem noget... Sådan kan vi blive ved.

Moderator
Brugeravatar

Ej... Det kan vi altså ikke... Det jeg gerne vil vide, er hvor stor chancen er for at pådrage sig selv uoprettelig fysisk skade ved enkelt brug... Det siger rapporten ikke noget om, den siger noget misbrugspotentiale, akutte forgiftningssymptomer og faren ved IV brug... Resultatet bygger på forskere der har udfyldt et pointsystem, så de synes at det matcher deres subjektive risikovurdering - så har de efterfølgende diskuteret det og fået chancen for at lave om på den score... Det er ikke fakta, men empiri... Giv mig et forsøgsdyr og en LD50, så kan vi snakke fakta... Bevares, undersøgelsen er da ikke dum, men som alle andre undersøgelser, er der jo en vis fejlmargin...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

"Eight individuals who accidentally consumed a very high dose of LSD intranasally (mistaking it
for cocaine)"
Jeg troede LSD var flydende og at man skulle have under 1mg for at blive påvirket?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

NeXu$ skrev:
"Eight individuals who accidentally consumed a very high dose of LSD intranasally (mistaking it
for cocaine)"
Jeg troede LSD var flydende og at man skulle have under 1mg for at blive påvirket?

Svjv. er LSD krystaller, når du får det i dråber er det opløst i væske da det er nemmere at dosere.

Edit: og ja du skal have langt under 1 mg for at blive påvirket, nok nærmere omkring 30 μg

Admin
Brugeravatar

Rent LSD tartrat (eller LSD maleat, som det også nogle gange findes som) er hvide krystaller, som kan ligne f.eks. kokain, når det er knust. Som psyduck siger bliver det opløst for at kunne dosere det/dryppe det på papir.

Det er for vildt, de har haft en pose med så meget LSD liggende, at de har troet det var coke :mrgreen:

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jo, men man skal jo få det fra lab så? Ligesom at folk heller aldrig har fingre i freebase MDMA.
Det er jo absurd at indtage en dosis LSD på 100mg+ ... det giver ingen mening at det kan lade sig gøre!
Desuden er handelsværdien for 1g LSD jo absurd høj. Jeg får det til over 3.000.000kr hvis en dosis koster 100kr.
Jeg tvivler meget stærkt på at der bare er nogen der ved et uheld sniffer narko til den værdi - det er jo ikke sådan at man bare lige snubler over 1g LSD til 3 millioner. :P

Og hvis de har overlevet en dosis på 100mg+ så viser det jo bare hvor ufarligt det er (fysisk!). :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

NeXu$ skrev:
Jo, men man skal jo få det fra lab så? Ligesom at folk heller aldrig har fingre i freebase MDMA.
Det er jo absurd at indtage en dosis LSD på 100mg+ ... det giver ingen mening at det kan lade sig gøre!
Desuden er handelsværdien for 1g LSD jo absurd høj. Jeg får det til over 3.000.000kr hvis en dosis koster 100kr.
Jeg tvivler meget stærkt på at der bare er nogen der ved et uheld sniffer narko til den værdi - det er jo ikke sådan at man bare lige snubler over 1g LSD til 3 millioner. :P

Og hvis de har overlevet en dosis på 100mg+ så viser det jo bare hvor ufarligt det er (fysisk!). :)

3 milioner, slap nu af NeXu$ :lol:
Hvis du giver 100 kr for et gram hash så håber jeg da ikke at du stadig giver 100 kr grammet, hvis du køber et kg.

Her kan du læse om thumbprint, det er nogle folk der har prøvet at tage meget høje doser LSD!: http://www.shroomery.org/forums/showflat.php/Number/1427364

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jojo, men hvis du kan gå ud og i princippet lave 3mil på det - så lader du det ikke ligge så retarderede mennesker kommer og sniffer det. :P

Admin
Brugeravatar

Man skal også bare være rimelig rocker agtig og have nogle kontakter, hvis man skal tjene så meget på det. Står der noget om, hvornår det er sket? Det er slet ikke utænkeligt, dengang det stadig var lovligt. LSD er ikke så svært eller dyrt igen at fremstille med nogenlunde faciliteter. Så det ku godt tænkes nogle studerende lavede noget for sjov i sin tid og bare havde det til at ligge. Der kan være mange plausible scenarier. Men det lyder stadig ret vildt synes jeg :P

-Jimmy Carter

Insane psychedelia user!

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1129381 .... og hold så kæft med de hjernedøde spekulationer.

Der er kun en grund til at synes, at LD50 er en fed værdi... At man er komplet idiot omkring toksikologi.

Moderator
Brugeravatar

jeg aner intet om toksikologi, gudskelov da, hvad skulle jeg bruge det til? Det ville jo bare fylde en masse plads ud i min hjerne, som jeg skal bruge til andre ting... Sociale færdigheder, hermeneutiske kompetencer, koordination og didaktiske færdigheder f.eks!?!?! :roll:

Ok, så man kommer til skade ved overdose af LSD... Newsflash... Det siger stadig ikke noget om skadeligheden for almindelig gade LSD kontra MDMA.... Men det må jo så åbenbart forblive et mysterium for mig...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]