Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 22:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa. de sidste 3 måneder har jeg røget hash med 2 af mine kammerater hverdag. Vi ryger mere og mere for hver dag der går, nogen gange kommer vi op på en 10-14 joint på en dag, og vi ryger tit store joints. vi er begyndt og ryge hele dagen, altså fra når vi står op og til vi vågner. Vi har snakket om for skadeligt det egenligt er, så ville lige høre hvad i har at sige til det. :)

Medlem

Vil lige starte med at spørge hvor gamle i er da det godt kan være relevant for svaret.? Dog er det ikke sundt for nogen at ryge i de mængder.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Det lyder rigtig fornuftigt.
Hvis I har et arbejde eller går i skole, på trods af I ryger fra morgenstunden af, så synes jeg I skulle droppe ud, så I måske kan nå at ryge 25-30 joints om dagen.

Du siger I har snakket om hvor skadeligt det er. Hvad nåede I egentlig frem til?
At det er katalyserende for et godt fysisk helbred?
At man bliver et åbent menneske, energisk, ambitiøs, proaktiv og generelt engageret i normale gøremål/hverdagspligter efter 10 daglige joints?
At man på længere sigt får et supergodt mentalt helbred og fornuftigt syn på "resten" af samfundet?

Hashens skadevirkninger er først og fremmest mentale, frem for fysiske og jo yngre I er, des potentielt farligere er hashen.
Hvor mange lys har I i lagkagen?

Junior medlem

Faren er nok at du mister kontakt til andre venner/familie og kommer bagud med skole/arbejde eller sætter dig bag rattet efter at have røget tæt hele dagen.

Hvis jeg suger tæt hele dagen går der mindst 10-16 timer før mit hovede føles normalt og jeg igen kan tænke på skolearbejde og andre af hverdagens gøremål...

Til de mængder du ryger er bong nok sundere, der kan du ryge det rent hvis du bruger skunk til bunden og en klump smulret på toppen så slipper du for at sidde og riste (men man kan også ryge klumper direkte hvis man har en rist, det fungerer faktisk udmærket uden tobak uden det store spild)

Det lyder som en meget dårlig idé at ryge så meget.... du ødelægger dit liv hvis du ikke var klar over det..

I weekender eller ferier hvor du ikke skal noget kan du måske tillade dig det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis man ryger 10-14 joints dagligt bør man få sig et liv.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
hvis man beder andre om at få sig et liv, skal man selv få sig et liv

Junior medlem

Tak for svarende. Vi er 16, 18 og 19 år.
jeg har også overvejet af gå over til bong, og gå ned til og kun ryge i weekenderne.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Nybegynderen skrev:
Tak for svarende. Vi er 16, 18 og 19 år.
jeg har også overvejet af gå over til bong, og gå ned til og kun ryge i weekenderne.

Jeg synes i skal gå over til kun at ryge i weekender og ferier også ryge på hvad i nu har lyst. Men lad være med at ryge for meget bong. Det er altså en hel del hårdere for lungerne.
Istedet kan i ryge på forskellige frugter (æbler og meloner har jeg gode erfaringer med) og grøntsager. Det er sjovt og giver en friskere røg (i hvert fald hvis det er lavet ordenligt).
Ved ikke om du er den unge. Men synes i hvert fald den af jer der er 16 skal huske på at han altså stadig er igang med en vigtig del af hans personlige udvikling og den kan pot og hash altså sagtens være med til at hæmme. Det gælder egentlig også når man er 18 og 19 der er bare ikke helt så store chancer for hæmmelse af personlig udvikling.

P.S. en lille side gevinst ved at holde det til weekender er at det altså er en hel del sjovere når man så endelig går igang. Jeg ryger ca. hver weekend men det er begyndt at være lidt kedeligt især i den her efterårsferie har jeg røget meget så nu vil jeg holde 1-2 måneders pause.

Moderator
Brugeravatar

God idé at gå over til weekendsrygning, selvom det ville være bedre at holde det til engang om måneden eller lign.

Jeg vil advare om at gå over til bongrygning, og her kommer jeg sikkert til at træde nogen over tæerne, men jeg synes ofte at der hører en ret ussel rygestil sammen med bongrygning: Dårlig hash, flaske bonger eller/og bonger med slamlåg på vandkanten, udkradsrygning og lign.
Virkningen er også en anden, hvor man har større tendens til bare at blive passificeret og sidde at sumpe på bong.

Junior medlem

Hey med dig!

Jeg ved godt hvordan du har det, har røget hver dag i 5 eller 6 mdr nu her. Jeg var også ved at være bange for skader det måske havde på min krop samt jeg var bange for at jeg var blevet afhængelig af det. Men nu har jeg ikke røget i 4 uger, ingen problemer overhovedet. Det eneste der er med mig er at jeg hører stemmer engang imellem :D men det kan være så meget andet end hash :)
Du skal nok skære lidt ned på dit forbrug, men tror ikke det er så slemt som alle tror :)

Junior medlem

tak for svarende, det er super fedt :)

Medlem
Brugeravatar

Billede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

justchill skrev:
hvis man beder andre om at få sig et liv, skal man selv få sig et liv

What?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
Openminded skrev:

jeg hører stemmer engang imellem :D men det kan være så meget andet end hash :)

Nybegynderen skrev:
tak for svarende, det er super fedt :)

Billede

puny pete: det jeg skrev ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det du skrev gav ikke mening.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem
Brugeravatar

Billede

Dedikeret medlem

Nybegynderen skrev:
vi er begyndt og ryge hele dagen, altså fra når vi står op og til vi vågner.
Det dér er vist bevis på at i bør skære ned :wink: .

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Culpepers skrev:
Nybegynderen skrev:
vi er begyndt og ryge hele dagen, altså fra når vi står op og til vi vågner.
Det dér er vist bevis på at i bør skære ned :wink: .

Havde ikk lige læst den sætning ordentligt. Tak for at udpege den. Dont smoke while sleeping.

Medlem

Det er så evigt nemt at sige lade være, men start et andet sted.
Er det sjovt at fatte lort hele dagen?
Laver I en masse planer I aldrig fører ud i livet?
Hvad vil I gerne nå at opleve i jeres liv?

Når man passificere sig selv kronisk, er man utilfreds med sit liv. Så lav det om. Så snart I har noget i gerne vil, så er der ikke plads til at være retarderet hele tiden. I har med lidt held 60 år tilbage af jeres liv, er I godt på vej?

Det kan være en længerevarende sutteklud, eller det kan være en baldret periode i jeres alsidige liv. Tag stilling.

Mvh
Anarkrig

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]