Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 14:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
Fridolin skrev:
Sikke noget sludder!!!
Har rejst meget rundt i Nepal og røget hash så sort som kul og det bliver man IKKE stenet af
det har noget at gøre med kvaliteten af produktet ved produktion, hvor gammel det er, hvordan det er blevet opbevaret og sidst men ikke mindst hvor meget lort der fyldes i det inden det ramme Danmark!
Og hashen er så blød når den er frisk lavet at der ikke behøves at presses for at forme det
om det for varme undervejs til Danmark skal jeg ikke kunne sige men en opvarming og iltning gør også sit, men nu pakkes hashen ind i plastik så det ligger lufttæt sååååå ;)

Ved du overhovedet der findes indica og sativa og de har hver deres virkning? Det virker lidt som om du tror hash tungt/stenet fordi det bliver blandet med andre produkter, og ikke har forstået den del med sativa/indica?

Junior medlem

jeg siger det er noget sludder at fordi hashen er mørk at den derved skulle være tung/stenet
eftersom jeg selv har stået på bjerget og lavet den mørke hash og fået en opløftet meget klar skævert
om det er plante materiale der nedbrydes eller går i forbindelse ved jeg ikke men jo mere stads der kommes i jo tungere virkning og dermed mere stenet

du har helt ret det pollum men i folke munde pollen :) og hvis håndvarme gjorde den stenede hash ville pollum være den mest friske lette skævert hvilket det bestemt ikke er tværtimod + så ville en hash olie som ikke har haft det mindste form for varme behandling (med mindre du har dampet gas eller alkohol af i en ovn) være den letteste af alle skæverter hvilket det ikke er såååå
at sige sort hash er stenet hash er og bliver sludder!
ja du kan få stenet sort hash her i landet men der er også blandet lort i og samtidig vil jeg tro det har fået lidt af en medfart på vejen herop også (har ikke en ide om hvordan det kommer hertil)
pollen hash (pollum) er lavet af ryst og tørrede plantedele der blandes sammen og presses, både varmt og ikke varmt så det holder ikke at sige det er varm presningen der giver farven
fortrækker selv den kold pressede pga den smuldre som tørt ler, men der var nogle år tilbage en pollum kaldet puma som var varmt presset og stadig lige til at smuldre og lækker virkning, trist den ikke er at finde mere!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
Synes det er lidt som om du stadig ikke har forstået det med indica og sativa... :?
Men w/e, har for ondt i hovedet + for lidt viden omkring tekniske/kemiske/ w/e forskelle på det, til jeg gider bruge tid på det nu. :whogives:
Det er alligevel også off-topic eftersom der var efterspurgt noget pot/skunk og alt nu handler om forskellen på hash.

GODNAT! :peace:

Moderator
Brugeravatar

Fridolin skrev:
jeg siger det er noget sludder at fordi hashen er mørk at den derved skulle være tung/stenet
eftersom jeg selv har stået på bjerget og lavet den mørke hash og fået en opløftet meget klar skævert

Det siger hverken Jaaz eller jeg selv jo heller ikke, vi siger at den bliver mere tung/stenet af at blive opvarmet, fremfor at den ikke blev opvarmet, tager du noget kief hvor du varmepresser halvdelen og koldpresser den anden halvdel, vil den varmepressede være tungere end den koldpressede.
Fridolin skrev:
om det er plante materiale der nedbrydes eller går i forbindelse ved jeg ikke men jo mere stads der kommes i jo tungere virkning og dermed mere stenet

Det er jeg overbevist om simpelthen ikke holder, så skulle pot/skunk også være tungere i virkningen, end den hash man laver ud fra den, hvilket ikke er tilfældet.

Fridolin skrev:
du har helt ret det pollum men i folke munde pollen :) og hvis håndvarme gjorde den stenede hash ville pollum være den mest friske lette skævert hvilket det bestemt ikke er tværtimod + så ville en hash olie som ikke har haft det mindste form for varme behandling (med mindre du har dampet gas eller alkohol af i en ovn) være den letteste af alle skæverter hvilket det ikke er såååå
at sige sort hash er stenet hash er og bliver sludder!

Pollum er generelt en mere mental high end sort/mørk hash, men det kommer jo også an på genetikken af planten og høststidspunktet. Og nol, eller hasholie som du kalder det er også en ret ren, mental high, i hvert fald de håndfulde gange jeg har lavet det, men igen det kommer an på grundmaterialet du laver ekstrakt på. Og kiefen røget upresset fra samme sorter har haft en lign. effekt.

Fridolin skrev:
ja du kan få stenet sort hash her i landet men der er også blandet lort i og samtidig vil jeg tro det har fået lidt af en medfart på vejen herop også (har ikke en ide om hvordan det kommer hertil)
pollen hash (pollum) er lavet af ryst og tørrede plantedele der blandes sammen og presses, både varmt og ikke varmt så det holder ikke at sige det er varm presningen der giver farven
fortrækker selv den kold pressede pga den smuldre som tørt ler, men der var nogle år tilbage en pollum kaldet puma som var varmt presset og stadig lige til at smuldre og lækker virkning, trist den ikke er at finde mere!

Hvorvidt kommercielt hash er blandet op eller ej har jeg ikke i sinde at diskutere, det er der nok meget af den der er. Der behøver ikke være særligt mange plantedele i pollum, det er bare et spørgsmål om at bruge et fintmasket net og være nænsom med de rystelser man laver. Alternativt er der andre filtreringsmetoder som Ice der gør at endnu færre plantedele kommer med.
Prøv at sid og leg med din pollum og giv den lidt håndvarme, er det ellers af en fornuftig kvalitet vil du indenfor et par minutters tid få en mørkere og blødere røg ud af det. Du kan simpelthen se transformationen som varme og tryk bidrager med.
Den 'Puma' hash du snakker om har formegentligt været varmepresset ved lavere tryk. - Så får man i hvert fald den konsistens du beskriver.

Moderator
Brugeravatar

Undskyld for offtopic i øvrigt. Til trådsstarter så tror jeg at det er et dårligt parti af Lemon Haze du har fået i anden omgang, jeg kender ikke meget til hvad der bliver solgt på staden, men de gange jeg har prøvet super lemon haze og lemon haze i Amsterdam, har lemon haze klart mere været af den effekt du efterspørger såvidt jeg forstår dig. Super Lemon haze har en ikke ubetydelig indflydelse af Skunk#1 og Northern Light, hvor Lemon Haze virkede både i budstruktur og i virkning til at være en langt mere sativa domineret sort, uden dog at kende så meget til dens genetik.

Junior medlem

rettelse til tidligere indlæg, jeg har nu fået den sygeste hovedpine af det fra staden -ved at ryge nok over en weekend ;)
hovedpinen var meget værre end de værste tømmermænd jeg nogensinde har haft på stærk sprut+øl+vin uden vand en hel dag.

det hjalp at tørre det på radiatoren, da det ikke var tørret fyldte det dobbelt så meget (både skunken og maroken)

efter jeg fik tørret det var der ingen hovedpine dagen efter...

da det ikke var tørret gik der 1-2 dage før mit hovede føltes nogenlunde normalt efter at have røget det, nu er det kun ½-1dag efter at have røget 10+ hoveder (mest skunk) over en aften.

fik dog flere filosofiske tanker da det ikke var tørret sjovt nok, måske det blot var et tilfælde - fik næsten ingen drømme scener indeni hovedet bagefter det var blevet tørret men fik samme visuals på gulvet som på syre , med det begynder at rotere og kunne se store geometriske former/ ansigter i gulvet (bare nedsat efter det blev tørret også).

i utørret stand var det meget potent hvor jeg hørte lyde der ikke var der (troede jeg hørte min mobil på højeste ringetone selvom den var på lydløs og andre mærkelige lyde), og drømme scener jeg ikke var sikker på om de var virkelige eller ej nogle gange hvis jeg stirrede på en ting i lokalet.
efter hovedpinen at dømme vil jeg sige at det nok ikke er sundt, føj en hovedpine... jeg holder mig til altid at tørre fremover.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Der hvor det gror!
Ovenstående hører til under trip rapporter ;)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
@ Emilios
Det gør det da ikke.

Desuden er det bedste pot/skunk, det man selv dyrker.

Medlem

Jaaz skrev:
humorcide skrev:
Lader til at du har prøvet en sativa. Det er nærmest umuligt at genkende forskellige strains når man køber, men generelt syntes jeg at lys hash har tendens til at være stærkt sativa domineret, hvor sort hash er indica. Mht. pot/skunk har jeg ingen idé hvordan man vil bestemme strain uden at ryge det.

Om hashen er lys eller mørk har ikke umiddelbart noget med gøre med om det er en sativa eller indica dominant røg. Den stenede effekt som mørk hash ofte har, stammer simpelthen fra da den blev opvarmet og presset. Opvarmningen gør noget ved trichomesene som jeg ikke kan forklare, men det resulterer for det meste i at røgen bliver rimelig "indica-agtig" frem for, hvis den var lys (tør-presset), hvor den ofte virker lidt mere "frisk" i det. :)

Jeg mener der kan findes et afsnit om det i Hash-Guiden, for dem som vil kigge lidt nærmere ;)

Sikke noget sludder!!!
Har rejst meget rundt i Nepal og røget hash så sort som kul og det bliver man IKKE stenet af
det har noget at gøre med kvaliteten af produktet ved produktion, hvor gammel det er, hvordan det er blevet opbevaret og sidst men ikke mindst hvor meget lort der fyldes i det inden det ramme Danmark!
Og hashen er så blød når den er frisk lavet at der ikke behøves at presses for at forme det
om det for varme undervejs til Danmark skal jeg ikke kunne sige men en opvarming og iltning gør også sit, men nu pakkes hashen ind i plastik så det ligger lufttæt sååååå ;)

pis og papir fridolin

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]