Fridolin skrev:
jeg siger det er noget sludder at fordi hashen er mørk at den derved skulle være tung/stenet
eftersom jeg selv har stået på bjerget og lavet den mørke hash og fået en opløftet meget klar skævert
Det siger hverken Jaaz eller jeg selv jo heller ikke, vi siger at den bliver mere tung/stenet af at blive opvarmet, fremfor at den ikke blev opvarmet, tager du noget kief hvor du varmepresser halvdelen og koldpresser den anden halvdel, vil den varmepressede være tungere end den koldpressede.
Fridolin skrev:
om det er plante materiale der nedbrydes eller går i forbindelse ved jeg ikke men jo mere stads der kommes i jo tungere virkning og dermed mere stenet
Det er jeg overbevist om simpelthen ikke holder, så skulle pot/skunk også være tungere i virkningen, end den hash man laver ud fra den, hvilket ikke er tilfældet.
Fridolin skrev:
du har helt ret det pollum men i folke munde pollen

og hvis håndvarme gjorde den stenede hash ville pollum være den mest friske lette skævert hvilket det bestemt ikke er tværtimod + så ville en hash olie som ikke har haft det mindste form for varme behandling (med mindre du har dampet gas eller alkohol af i en ovn) være den letteste af alle skæverter hvilket det ikke er såååå
at sige sort hash er stenet hash er og bliver sludder!
Pollum er generelt en mere mental high end sort/mørk hash, men det kommer jo også an på genetikken af planten og høststidspunktet. Og nol, eller hasholie som du kalder det er også en ret ren, mental high, i hvert fald de håndfulde gange jeg har lavet det, men igen det kommer an på grundmaterialet du laver ekstrakt på. Og kiefen røget upresset fra samme sorter har haft en lign. effekt.
Fridolin skrev:
ja du kan få stenet sort hash her i landet men der er også blandet lort i og samtidig vil jeg tro det har fået lidt af en medfart på vejen herop også (har ikke en ide om hvordan det kommer hertil)
pollen hash (pollum) er lavet af ryst og tørrede plantedele der blandes sammen og presses, både varmt og ikke varmt så det holder ikke at sige det er varm presningen der giver farven
fortrækker selv den kold pressede pga den smuldre som tørt ler, men der var nogle år tilbage en pollum kaldet puma som var varmt presset og stadig lige til at smuldre og lækker virkning, trist den ikke er at finde mere!
Hvorvidt kommercielt hash er blandet op eller ej har jeg ikke i sinde at diskutere, det er der nok meget af den der er. Der behøver ikke være særligt mange plantedele i pollum, det er bare et spørgsmål om at bruge et fintmasket net og være nænsom med de rystelser man laver. Alternativt er der andre filtreringsmetoder som Ice der gør at endnu færre plantedele kommer med.
Prøv at sid og leg med din pollum og giv den lidt håndvarme, er det ellers af en fornuftig kvalitet vil du indenfor et par minutters tid få en mørkere og blødere røg ud af det. Du kan simpelthen se transformationen som varme og tryk bidrager med.
Den 'Puma' hash du snakker om har formegentligt været varmepresset ved lavere tryk. - Så får man i hvert fald den konsistens du beskriver.