Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 18:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 54  Næste
Forfatter besked
Stodder
Brugeravatar

Der plejer at gå 1-2 uger før de begynder at pinne, så du skal bare have lidt tålmodighed :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Har indtil nu ikke brugt det helt rigtige lys, halogen pærer. Men nu får jeg en 6 watt diode pære til planter i morgen. Ka være det hjælper?

Junior medlem

Hey ;)

Har lige spørgsmål her.

Skal en growbox, osse have lys om natten?
Behøver man at investere i specielle lamper?

Når man har høstet svampene, så skal man tørre dem mellem to aviser, yes det er jeg med på, men kan man så bare tage dem i fryseren, og så tag dem op et år senere eller?

Er Cubensis = B+ ?

Medlem
Brugeravatar

En growbox ska kun ha 12 timers lys om dagen. Og så vidt jeg er orienteret er det en go ide med en plante diode lampe. Koster ca 200kr.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
syretrips skrev:
Hey ;)

Har lige spørgsmål her.

Skal en growbox, osse have lys om natten?
Behøver man at investere i specielle lamper?

Når man har høstet svampene, så skal man tørre dem mellem to aviser, yes det er jeg med på, men kan man så bare tage dem i fryseren, og så tag dem op et år senere eller?

Er Cubensis = B+ ?

Nej, svampe behøver ikke lys for at vokse. De bruger det kun til at gro efter. En ganske simpel pære kan bruges her. Hvor meget og hvor længe og hvornår de præcist skal bruge lyset mangler jeg praktisk erfaring med, men jeg kunne forestille mig at de fra eller lidt før de pinner kunne bruge lyset som guide.
Jeg ville foreslå dig at tøre dem først, og så lægge dem i fryseren. Så kan de holde sig i møg lang tid, så vidt jeg er orienteret. Ellers så bare læg dem mørkt, koldt og tørt. Det holder også godt på dem.
B+ er en art/familie/strain af cubensis, ja.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du behøver kun at give dem et par timer lys om dagen. Tænd for lyset når du tager på arbejde og så kan du slukke det når du kommer hjem igen, mere er ikke nødvendigt. Køb dig sådan en dot-it LED lampe, de koster kun 30-40 kr. i de fleste dagligvarebutikker og er helt fin til formålet.

Medlem
Brugeravatar

jeg har også lige et par spørgsmål... jeg har hældt en halv liter vand i min pose og stillet min box ned i posen ovenpå vandet.. skal den halve liter vand skiftes i løbet af den første høst ? eller kan man godt bruge det samme vand mellem hver høst ?
og .. når mine svampe engang er kommet, kunne jeg godt tænke mig at prøve og lave lidt mad med dem, ved hvor høj temperatur kan man tilberede svampene inden de begynder og miste styrke ??

Medlem

Geografisk sted: La La Land
-haaning- skrev:
Skal den halve liter vand skiftes i løbet af den første høst ? eller kan man godt bruge det samme vand mellem hver høst ?

Ved hvor høj temperatur kan man tilberede svampene inden de begynder og miste styrke ??

Vandet er der kun for at holde luftfugtigheden oppe, så det behøver du ikke at skifte.

Jeg syntes at have læst at de er ved 40 grader at svampene begynder at miste styrke, men ved nærmere eftertanke giver det jo ingen mening da det vand man bruger til the er en del varmere end 40 grader.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
PollenRygeren skrev:

Vandet er der kun for at holde luftfugtigheden oppe, så det behøver du ikke at skifte.

Mjaeh, arh, årh, arh... Den vil jeg nu lige sige bob, bob, bob til. Du er igang med at lave stillestående vand ved en rigtig god temperatur. Hvordan er det nu man laver LC? :wink:
Så det er en kontaminationsrisiko der kan reduceres kraftigt ved at lade et uorganisk materiale opsuge vandet, så det ikke er ligeså let tilgængeligt for vildgær og andre bakterier og sporer.
Disse kunne være: perlite, vermiculite og måske oasis eller kokosfibre. Men perlite er nok bedst til formålet.

Hvis du, haaning, vil lave svampe-te må vandet ikke være lig med, eller over, 200 grader, da det nedbryder psilocybinen. Men jeg tror ikke du kan få vand til at blive 200 grader i et alm. køkken, så det er ikke noget problem.

Det PollenRygeren er inde på er, at de ikke bør vokse ved højere temperatur end 40 grader.

Junior medlem

Tak for hjælpen ;) Så vil jeg da stille og roligt prøve det ;)

Medlem
Brugeravatar

Har haft mit grow i gang i en uge nu, og der er intet kommet. Ka det være fordi jeg rystede growboxen, da jeg puttede vand i, før den sku stå i 24 timer?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Så har du da rystet til, hvis det skulle gøre en forskel! Men troede du da det var en Shake-and-bake du havde gang i? :lol:

Anyways, hav tålmodighed, det skal nok komme. Hvad vil du estimere temperaturen til at være ved kittet?
Og næste gang er det næppe nødvændigt at dunke i 24 timer, ca. Tolv plejer at kunne gøre det. Det er bare rug, vermiculite og perlite der skal suge vand til sig.

Stodder
Brugeravatar

And skrev:
Så det er en kontaminationsrisiko der kan reduceres kraftigt ved at lade et uorganisk materiale opsuge vandet, så det ikke er ligeså let tilgængeligt for vildgær og andre bakterier og sporer.
Disse kunne være: perlite, vermiculite og måske oasis eller kokosfibre. Men perlite er nok bedst til formålet.
Så i stedet for bare at hælde vand i bunden vil det være bedre med et lag mættet vermiculite?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er jo lige netop det han skriver (ja nærmest skærer ud i pap) ;)

Stodder
Brugeravatar

BehindMind skrev:
Det er jo lige netop det han skriver (ja nærmest skærer ud i pap) ;)
Jeg kan åbenbart godt lide mine papstykker skåret ud i meget små dele :)

Medlem

Kontaminering ?

Har lige modtaget det her growkit efter mine forældre har tilbageholdt det i 2 uger.

Som i kan se er det kontamíneret?! :(
Skyldes det at det ikke har været aktiveret i tide?
Eller en fejl fra sælger?

Kittet er desuden helt indtørret :( :'( :(

Billede

Uploaded with ImageShack.us

Billede

Uploaded with ImageShack.us

Ikke så nemt at se på billederne, men det 'mug' der er på kittet har en blå/grøn farve og en lidt tykkere konsistens end mycelium :/

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, det er grøn mug. Så ud i skraldespanden med det.

Medlem

/snøft alligevel :(

Medlem
Brugeravatar

Mine svampe i growboxen er blevet enorme, så det er jo godt nok. Men der er kommet noget hvidt mug lignede i nederst på stokken. Ka jeg spise dem alligevel, eller ska de ud?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er helt normalt, kan ikke lige huske hvad det hedder men det gør ikke noget :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 54  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]