Hej folkens

Såvidt jeg har forstået er en optimal jorblanding for cannabis på ca 50% jord 25% sand 25% leca.
Jeg tænker så at kompost må være at foretrække, men jeg har også en masse hestemøg som jeg gerne vil bruge som gødning.
- kompostblandingen kunne blive for stærk hvis man blander hestemøg deri. Men hvis vi siger pr. håndfuld jord/kompost hvor meget møg skal der så til?
Kan jordblandingen holde på N-P-K'en eller skal der tilføres ny hestemøg senerehen?
Da jeg kun kan finde oplysninger om Ec tal for hydroponic growing er jeg på ret bar bund hvad angår dosering af øko-gødning. En idé ville være også at udnytte græs/brændenælde i et kar med vand og lave det til gødning, men er det særlig godt og hvor stærkt er det. Er der nogen som har nogle erfaringer? Skal det fortyndes eller kan man bare vande.
Jeg har også hørt et sted at man kan blande en lille smule ler i sin jord, men vidst nok først senerehen i processen eller hvordan skal det forstås? Rødderne skal have luft og det jo ikke ligefrem fordi at ler indeholder særlig meget ilt - nærmere vand ville jeg nok mene.
-kender i til dette fænomen ?