Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 08:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Går lidt med tanken om, at anskaffe mig en Vaporizer. Men har desværre ikke haft mulighed for at prøve en først, så har måtte læse mig til en masse. Det skal siges at det udelukkende overvejes af helbredsmæssige årsager. Da man, ved en Vaporizer, jo ikke brænder "sine gode sager", som ved rygning, frigiver man heller ikke de skadelige stoffer, som naturligt vil følge med. Men derved går en del af oplevelsen jo også tabt, i form af kroppens naturlige virkning herpå (har læst at det er immunforsvaret der griber ind). Har ligeledes hørt fra andre, at en del af den "normale" rus går tabt, men har aldrig fået af vide, om det er på en god eller dårlig måde, kun: "at der ligesom mangler noget..."
Kan nogle herinde be- eller afkræfte dette?

Håber ovenstående giver mening...

Junior medlem

Vaporizer er fantastisk. Smagen er fremragende og effekten er hurtig. Dog kan det nemt virke som at rusen er kortere, da man virkelig får en høj high.
Men som det er med bong, piber, kager, jordhugger, tulipan, korsjoint, helicopter og alt det der, så ender det altid med at man kommer tilbage til den gode gamle tilfredstillende joint.
Et punkt hvor vaporizeren kommer til sin magt, er hvis man har røget tæt op af aftenen, så er vaporizer røg lidt mere mildt at ryge.

Køb den. Du bliver sikkert glad for den.

Junior medlem

Tak for input ;o)

Junior medlem

Lol, Vaporizer gør det modsatte af hvad "blommen" siger. Vaporizer udnytter ca. 95-99% af den THC der lægger i cannabis. Det tager længere tid før du kan mærke noget, det smager ikke af noget, der kommer ingen rød og det holder i lang tid. MEN når det så sætter ind kan du mærke det!. Det er lidt ligesom cannabis mad, det er ikke så kraftigt og det tager langtid om at slå ind, men virkningen holder i længere tid.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Min erfaring siger mig, at vaporizere er meget forskellige. Har prøvet 10-12 forskellige typer.
De modeller der har så høj arbejdstemperatur, at det tangerer til rygning, udnytter mere af materialet end andre.
Ved rigtig mange modeller er det en god idé at gemme det fordampede og bruge det i madlavning efterfølgende.
Jeg vil ikke anbefale en eller flere modeller, men bare huske på at man får hvad man betaler for.

Junior medlem

Hvilke vaporizers har folk erfaringer med? Jeg lader mig lidt overbevise om, at en Volcano eller den portable MFLB er noget af det bedste på markedet, men kan man i praksis nøjes med en billigere model - eller gælder (som nævnt ovenfor) princippet 'man får hvad man betaler for' også her?

Junior medlem

Jeg har en Da Buddha fra 7th floor. Det er super godt, kan jeg godt anbefale. Den ligge omkring 1200 kr.

Medlem

Geografisk sted: Meget langt væk fra virkeligheden
sys det er ultra lækkert og ryge på mht. smagen..
men virkningen slår altså bar hverken en joint eller noget andet

Junior medlem

stimorol91:
Jeg bliver nu fint skæv på min vaporizer. Man skal måske også tænke lidt på, at du ikke få virkningen med fra rygningen. Her tænker jeg alt det lort som er i tobakken og kulilte fra forbrændingen. Det har jeg i en teori om, at folk glemmer. Har i hvert fald læst/hørt flere sige, at de ikke syntes det er det samme som at ryge. Og det er det vel heller ikke, hvis man tænker lidt over det.

Der skal selvf. nok også tages forbeholde for udstyrets kvalitet. En dårlig vaporizer giver nok også en dårlig oplevelse, sjovt nok.

Min holdning er i hvert fald klar: Vaporizer til hver en tid, frem for rygning.

Men det er jo smag og behag :mrgreen:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]