Hey Psy!
Har idag lavet mit lille gro skab helt færdigt, eller.. færdig bliver man nok aldrig 100%

Jeg har bla:
* Automatisk lysstyring - 18/6 - tændt/slukket.
* Automatisk ventilationssystem der holder skabet på 24-27*C
* Automatisk vanding af planterne styret af et ur og en timer.
Alt er lavet af mig selv

her kommer der lidt billeder

Skabet som det ser ud lige pt.

Skabet der er åbnet hvor man kan se slangerne til auto vandingen.

Tanken til vand er en gammel benzintank fra en Suzuki Katana

Her kan man se røret der går fra tanken og ned til magnetventilerne.

Magnetventilerne er fra en vaskemaskine ligesom røret der går op til tanken.

Her kan man se styringen der holder skabet kørende. Alt er lavet af mig selv.
til venstre er der uret der styrer lyset, derefter er der en transformator der laver 24v til relæer og timer, derefter er der de 3 relæer som lyset er koblet på, derefter er der et "uge-ur" som styrer vandingen så planterne bliver vandet hver mandag og torsdag omkring kl 18.00, derefter er der en timer der styrer hvor længe der skal være åbent for vandet, og sidst men ikke mindst er der et relæ der styrer ventilationen.

Og her er ventilatoren så, med et filter på udblæsningen.

Her er så det som skabet bruger med lyset tændt og ventilatoren slukket.

Her er både lys og ventilator tændt.

Til sidst et nærbillede af slangerne der går ned i hver sin potte, og nogle pæne planter der er ca 3 uger gamle. Og ja jeg er godt klar over de skal skilles ad, og at de strækker sig lidt efter lyset. det løser jeg senere

Kommentarer, ris og ros modtages gerne
Mvh Narkopolo

.
God ryger DK

"
Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.
(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅_̅_̅_̅()ڪے
"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."