Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 01:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hvordan kan det juridisk set være det samme ?

Jeg mener. AS har betalt for et produkt som hans søn har fået. At det produkt har været ulovligt, synes jeg gør det meget mærkværdig.

For piraterne. Er det en simpel afpresselse. Kun noget og gøre med penge ?

Omkring det med at, nogle synes det er fedt han står frem med det og jeg ved ikke hvad, Grunden til han selv står frem med det, er pga en bog der lige er kommet, Hvor forfatteren netop nævner dette. At han så har hørt rygter om, dette nok snart kommer til pressen, står han frem og siger det. Det er sku lidt køter stil IMO.

Men jeg havde da også selv gjort det hvis jeg stod i samme situation. ( ved dog ikke hvis jeg var politiker / ordenmagten )
Dog synes jeg mere det er han søn der er en idiot. Han ved hvad hans fars job er, Han klodser cola for jeg ved ikke hvor mange penge. 8000kr. så må man gætte sig til han nok har suget +50 gram igennem tiden. Og nu står hans far i denne situation, hvor der nok er en del der mener han burde træde af.

Personligt tror jeg godt han har vidst at det var nogle HA der stod bag det cola, han har bare været så langt væk han bare har håbet, det hele nok skulle gå. To bad it didnt. and know your dad pay, for what you've done.
Damn det havde givet stuearrest :P

Medlem

Penge ordner alle problemer,det er det Anders lære sin søn.En god far,rend mig i røven,hvor var han henne da drengen kom ud i problemerne?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Penge ordner alle problemer,det er det Anders lære sin søn.En god far,rend mig i røven,hvor var han henne da drengen kom ud i problemerne?

Du er dælme klog!

Medlem

Ja men tak for det,men kan du ikke uddybe hvad du mener der er forkert i det jeg skrev? Manden forsøger at fremstå som en kærlig far,og en helt der reddede sin søn.Mon ikke en kærlig og opmærksom far havde set at der var problemer med knægten længe før han havde oparbejdet så stor en gæld?

Flot af en moderator at komme med så latterlig en onliner.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du har helt præcist ingen forudsætninger for at udtale dig om hvilken slags far han er, men alligevel gør du det. Hvor klogt er det?

Og hvorfor synes du det er nødvendigt at nævne at jeg er moderator? Har du den samme ide om moderatorer som om politikere, at vi er(eller burde være) en slags overmennesker som skal leve op til et kodeks som netop du har bestemt er det rigtige?

Medlem

Nej jeg mener ikke at politikere eller en moderator er overmennesker eller at de skal handle som om de er det,men jeg synes da at det ville klæde en moderator ikke at fyre åndsvage onliners af.

Samuelsen fremstår som en kujon i mine øjne,men det er bare min mening.Jeg siger ikke at det er den endegyldige sandhed,du har sikkert en anden opfattelse og det respektere jeg.

At han bare betaler ved kasse 1 selvom politiet har givet ham bestemte retningslinjer for hvordan han skulle gribe det an,fortæller meget om hvilken person han er og hvad han giver videre til sit afkom.Som en anden skriver i tråden er der netop udkommet en bog hvor det ville være kommet frem,så han valgte at offentliggøre det selv inden bogen kom.Mon han også ville ha gjort det hvis der ingen bog var på vej?

Det er udfra disse betragtninger jeg synes han er en dårlig far,og samtidig forsøger han at fremstår som det modsatte.

Det er ikke mig der har bestemt de kodeks et folketingsmedlem skal leve op til,jeg tror ikke jeg er den eneste med den holdning at politikere ikke skal ligge under for kriminelle.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg har det lidt svært med at påstå at Anders Samuelsen er en dårlig far, da jeg jo egentlig ikke ved hulens meget om det. Jeg synes bare ofte man ser at dem der handler med rockere og især dem der ender med at skylde dem penge, er nogen som på en eller anden vis er blevet glemt i deres opdragelse. Det er da heller ikke usandsynligt at en travl politiker som AS har haft travlt og dermed ikke haft ordenlig tid til at give sine børn den kærlighed de skal bruge. Den største synder må dog stadig være landets narkotika lov og retssystem. Man burde kunne stole på at hvis man gik til politiet med en sag om organiseret kriminalitet, så ville man modtage den beskyttelse som man skal bruge mod banderne. Desuden burde narko slet ikke være ulovligt, da markedet så ikke ville styres af voldsmænd som udelukkende har profit for øje.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

For en god far ville lade sin søn blivet tævet halvt ihjel og bagefter sige "Jeg beklager, jeg sidder i folketinget og mit ry er vigtigere end dig"

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem

@punypete

Ja for det er jo det eneste alternativ ik? :hm:

Admin
Brugeravatar

Politiet kan ikke hjælpe en med sådan nogle problemer. Selvom det er ærgeligt, det skal være sådan, skal man bare ikke lægge sig ud med rockerne. Det kommer der kun problemer ud af, og man ender med at leve resten af sit liv på flugt. Så kan man være nok så idealistisk og et godt forbillede for befolkningen. Men er det værd at ofre livskvalitet på det? Jeg synes, Anders Samuelsen har handlet rigtigt, og jeg ville have gjort det samme, hvis jeg var i hans sted.

-Jimmy Carter

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila

For en god far ville lade sin søn blivet tævet halvt ihjel og bagefter sige "Jeg beklager, jeg sidder i folketinget og mit ry er vigtigere end dig"

Jeg tror det esrarli prøver at påpege er at en god far aldrig havde ladet det komme så vidt. Der er selvfølgelig andre ting der kan påvirke sønnen til at komme i rocker miljøer. Men det er altså ofte en svigtende opdragelse som fører til den slags venskaber, det er i hvert fald min påstand. Men det er altid nemt at være bagklog og hvis jeg havde svigtet min søn og han senere kom i den slags problemer ville jeg også handle som AS gjorde det. En ting er dog sikker den narko lov skal laves om. Den giver ingen mening.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis man er så langt ude i et misbrug at man kommer i sådanne problemer så tror jeg ikke at AS som faderfigur på heroisk vis lige kunne holde ½ års fri fra politik og ordne sin søns misbrug med et trylleslag. Jeg tror det er langt sværere at komme ud af sådan et misbrug end mange lige går og tror, og så kan man få lige så meget støtte og kærlighed der findes i verden, men hvis stofferne er stærkere end en selv, er man fanget.

Jeg tror at alle vinder noget på at AS betalte gælden, sønnen slap for tæv/mord/andre grumme ting, AS slap for bekymring (medieræs er nok ingenting i forhold til at miste sin søn), politiet sparede tid og ressourcer, rockerne sparede en masse besvær. Alle er glade. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Hvis man er så langt ude i et misbrug at man kommer i sådanne problemer så tror jeg ikke at AS som faderfigur på heroisk vis lige kunne holde ½ års fri fra politik og ordne sin søns misbrug med et trylleslag. Jeg tror det er langt sværere at komme ud af sådan et misbrug end mange lige går og tror, og så kan man få lige så meget støtte og kærlighed der findes i verden, men hvis stofferne er stærkere end en selv, er man fanget.

Jeg tror at alle vinder noget på at AS betalte gælden, sønnen slap for tæv/mord/andre grumme ting, AS slap for bekymring (medieræs er nok ingenting i forhold til at miste sin søn), politiet sparede tid og ressourcer, rockerne sparede en masse besvær. Alle er glade. :)

Og medierne sælger tonsvis af aviser på det, husk endelig det ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Præcis - vi får gang i erhvervslivet og alt muligt! :D

Medlem

så må vi bare håbe at sønnen ikke skal til at suge på det offentlige med afvænning for hans stofmisbrug.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Helt ærligt, der er ikke nogle af jer der aner hvad der er sket. Kender I detaljerne i deres familieliv? Det kan meget vel være at AS har været fraværende, men det er altså ikke til at sige noget om uden at kende til de nærmere omstændigheder. Livet er altså en mere kompleks størrelse end som så, man kan ikke bare hovedløst konkludere at søns narkogæld = dårlig far.

Og uanset hvad, så har AS da gjort det eneste rigtige når nu det altså var kommet dertil at der var en narkogæld til nogle rockere. Man kan spekulere i at han skulle have kommet på banen tidligere, men da han så gjorde det, var det da en ok måde at håndtere situationen på.

Medlem

Kære Moderator (kan ikke finde ud af skrive dit navn :)

Du siger det var det eneste rigtige han gjorde,vi bor altså ikke i Columbia og det kan ikke være rigtig at det eneste rigtige at gøre er at føje de kriminelle.Hvor ender vi ikke henne,hvis politikere,dommere og politi ligger under for mafiaen?

Det med at han er en dårlig far er måske sat lige lovligt på en spids,men jeg mener ikke at det er gode signaler han sender videre hverken til befolkningen eller sin søn.

Admin
Brugeravatar

Du siger det var det eneste rigtige han gjorde,vi bor altså ikke i Columbia og det kan ikke være rigtig at det eneste rigtige at gøre er at føje de kriminelle.Hvor ender vi ikke henne,hvis politikere,dommere og politi ligger under for mafiaen?

Der er vi allerede endt. Mere eller mindre. Idealisme kan være en god ting, men er det fedt at leve resten af sit liv under jorden, fordi man har narkogæld? Måske kan man vidne mod et par stykker, som får et par relativt korte fængselsdomme. Men der er hele tiden flere klar i kulissen til at udføre hævnaktioner. Jeg synes da også, det er helt skandaløst, at det skal være sådan. Men det er nogle realiteter, man er nødt til at forholde sig til, om man vil det eller ej.

-Jimmy Carter

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
I princippet, om det er en legal vare eller ej, så har sønnen vel også købt en vare som har bør betale hvad han har aftalt for, istedet for at forsøge at undvige ved at søge beskyttelse hos politiet?
Jeg er helt enig i at rockernes inddrivningsmetoder og rentesystemer er helt hen i vejret, men i princippet bør man vel betale sin gæld?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

I princippet, om det er en legal vare eller ej, så har sønnen vel også købt en vare som har bør betale hvad han har aftalt for, istedet for at forsøge at undvige ved at søge beskyttelse hos politiet?
Jeg er helt enig i at rockernes inddrivningsmetoder og rentesystemer er helt hen i vejret, men i princippet bør man vel betale sin gæld?

Endelig en der turde fremhæve den pointe. :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]