Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 17:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej, vi har om unge og rusmidler i skolen, og så ville jeg bare spørge om nogen forskellige ting mht. svampe ((: Jeg har endda lavet et skema og alt muligt!

Hvor gammel er du?:
Hvordan indtager du dine svampe?:
Ved du hvad svampe gør ved hjernen/kroppen?:
skjuler du for dine venner, at du indtager svampe?:
Hvad sker der når du indtager svampene?:
Har du noget du vil tilføje, der muligvis kunne være spændende for os?:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Hej, vi har om unge og rusmidler i skolen, og så ville jeg bare spørge om nogen forskellige ting mht. svampe ((: Jeg har endda lavet et skema og alt muligt!

Hvor gammel er du?: 20
Hvordan indtager du dine svampe?: Spiser dem
Ved du hvad svampe gør ved hjernen/kroppen?: Ja
skjuler du for dine venner, at du indtager svampe?: Delvist
Hvad sker der når du indtager svampene?: Min virkelighed bliver forvrænget og ændret. Samme med min tankegang.
Har du noget du vil tilføje, der muligvis kunne være spændende for os?: Nope, lav noget bedre forarbejde.

Dedikeret medlem

Hvor gammel er du?: 17.
Hvordan indtager du dine svampe?: Spiser dem tørrede.
.Ved du hvad svampe gør ved hjernen/kroppen?: Ja.
skjuler du for dine venner, at du indtager svampe?: Jeg fortæller det ihvertfald ikke på eget initiativ.
Hvad sker der når du indtager svampene?: Det jeg har lys til.
Har du noget du vil tilføje, der muligvis kunne være spændende for os?: Læs nogle trip rapporter, hvis i vil vide hvad der "sker".

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Spørgsmålet er; ved I hvad svampe gør ved hjernen når man æder dem??

Junior medlem

Tak, i hjælper meget allerede :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Hvilken slags skole - folkeskole, ungdomsuddannelse, videregående uddannelse - er der tale om, samt hvilket niveau? Hvordan bliver emnet bearbejdet og repræsenteret? Hvad er jeres vinkel/hypotese på opgaven?

Men jeg skal da gerne hjælpe med skemaet.

Hvor gammel er du?: 21
Hvordan indtager du dine svampe?: Spiser dem tørret eller som te.
Ved du hvad svampe gør ved hjernen/kroppen?: Naturligvis.
skjuler du for dine venner, at du indtager svampe?: Venner nej, bekendte ja.
Hvad sker der når du indtager svampene?: Det er ikke til at sige på forhånd, så spørgsmålet må lyde "Hvad er der sket når du har indtaget svampene?". Virkeligheden forvrænges, tankemønsteret ændrer sig og intensiveres, både OEV og CEV er oplevet. Jeg har oplevet meget på svampe, men jeg har ikke haft et badtrip - kun været på vej til et.
Har du noget du vil tilføje, der muligvis kunne være spændende for os?: Det kommer jo helt an på opgaven, kontakt mig gerne via PM, så skal jeg hjælpe det bedste jeg kan.

- And

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Hvor gammel er du?: 23
skjuler du for dine venner, at du indtager svampe?: Nej
Hvad sker der når du indtager svampene?: Ændret tankemønster og bevidsthed
Har du noget du vil tilføje, der muligvis kunne være spændende for os?:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Hvor gammel er du?: 22
Hvad sker der når du indtager svampene?: Mine tanker forvilder sig et andet sted hen hvor alting er surrealistisk og anderledes. Jeg har oplevet både CEV's og OEV's.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hvor gammel er du?: 19
Hvordan indtager du dine svampe?: Spiser dem, Friske og tøre
Hvad sker der når du indtager svampene?: Jeg kan side i timevis og bare tænke over mit liv. Jeg synes det er meget rart at tage et svampetrip et par gange om måneden, for lige at få ryddet op i mine tanker.
Har du noget du vil tilføje, der muligvis kunne være spændende for os?: Har ikke noget at tilføje lige pt.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
24
spiser dem friske/tørre eller laver te
Jeg har en god idé om det ja, men jeg tror stadig jeg kan blive overrasket
Nej
Alt sker og intet sker - lidt ligesom at svare på hvad der sker når man bliver forelsket, det er forskelligt fra person til person med undtagelse af en række fællestræk som allerede er nævnt.
Jeg vil bede jer om at lade være med at vælge side i forbudsdebatten, forhold jer objektivt til de data i indsamler og lad være med at lede efter påskud for tage eller ikke at tage svampe...

Medlem
Brugeravatar

Hvor gammel er du?: 24
Hvordan indtager du dine svampe?: Spiser dem. Oftest tørrede.
Ved du hvad svampe gør ved hjernen/kroppen?: Ja.
Hvad sker der når du indtager svampene?: Forvrængning af mine sanser, visuelt og auditivt. Ændrede tanker.
Har du noget du vil tilføje, der muligvis kunne være spændende for os?: Læs nogle triprapporter. Så får du et større indblik i, hvad det vil sige at trippe på svampe.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Mosen
Hvordan indtager du dine svampe?: oralt
Ved du hvad svampe gør ved hjernen/kroppen?: ja, det er klart.
skjuler du for dine venner, at du indtager svampe?: nej, men det er ikke noget jeg går og praler med eller taler højt om
Hvad sker der når du indtager svampene?: verden bliver 'genopdaget', og får en meget naiv tankegang,evt. hallucinationer.
Har du noget du vil tilføje, der muligvis kunne være spændende for os?: tja.. bliv informeret, tag stilling, vælg.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvor gammel er du?: 27
Hvordan indtager du dine svampe?: Spiser dem. Oftest tørrede.
Ved du hvad svampe gør ved hjernen/kroppen?: ja
skjuler du for dine venner, at du indtager svampe?: Generelt nej, men det kommer ofte an på hvem den bekendte er.
Hvad sker der når du indtager svampene?: Ændret tankemønster og bevidsthed. Set og settings har også en hel af sige i denne sammenhæng.
Har du noget du vil tilføje, der muligvis kunne være spændende for os?: nej.

Medlem
Brugeravatar

Skal I kun skrive om svampe?
Og hvad er grunden til I spørger her? Ønsker I andre synspunkter eller ville I i kontakt med en misbruger? For tror ikke I finder misbrugere i den forstand her.

Hvordan indtager du dine svampe?: Spist tørret. Første gang på en pizza anden gang slugte jeg dem bare.
Ved du hvad svampe gør ved hjernen/kroppen?: Jeg må indrømme jeg ikke ved, hvad der kemisk sker i hjernen og kroppen. Er lidt ked af at indrømme her faktisk :P
skjuler du for dine venner, at du indtager svampe?: Har da selvfølgelig fortalt det til de venner, der ville finde det interessant. Jeg skjuler det ikke for nogen (tror da endda jeg har fortalt min far det), men jeg flager heller ikke med det.
Hvad sker der når du indtager svampene?: Jeg bliver ufattelig glad. Jeg forstår universet og alt giver mening. Jeg har ikke taget så store doser, så ikke så meget mere end det og grineflip.
Har du noget du vil tilføje, der muligvis kunne være spændende for os?: Find de ting frem, der ikke står på de 5 første sider, der dukker op på Google. Gå udenom sundhedsstyrelsen og SSP, da det er fuldstændig basal viden (desuden er det meget farvet af loven) og din lærer vil sætte pris på du fandt noget, ingen af de andre havde.

Medlem
Brugeravatar

Hvor gammel er du?: 22
Hvordan indtager du dine svampe?: Spiser dem tørrede eller i the
Ved du hvad svampe gør ved hjernen/kroppen?: Selvfølgelig
Hvad sker der når du indtager svampene?: får en hel anden virkelighedsopfattelse, kommer ind i et univers der ikke er til at forklare.. Sanserne bliver forstærket. Og det føles som om man er i ét med det hele, på en eller anden underlig måde.
Har du noget du vil tilføje, der muligvis kunne være spændende for os?: Nææh, læs nogle triprapporter måske. men det bliver svært for jer at beskrive hvordan et svampetrip er, hvis I ikke selv har prøvet det. Det er umuligt at sætte sig ind i hvordan det er. Men hav respekt for dem, det er blåsyre I leger med :) de kan tage røven på dig når som helst det skal være, og så er du bare owned..

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Men hav respekt for dem, det er blåsyre I leger med :)

Jeg går ud fra du ved at det er en myte at der er blåsyre i psilocybin svampe? Den er vist opstået pga. blåfarvning af stilken, som i virkeligheden er psilocin der oxiderer.
Tobaksrøg indeholder meget små mængder blåsyre, som hæmmer cellernes stofskifte. De nye celler, som dannes ved sårhelingen, er særlig følsomme. Dette er måske også en af årsagerne til, at rygerne kun danner halvt så meget af de proteinrige fibre (kollagenfibre)

Medlem
Brugeravatar

Men hav respekt for dem, det er blåsyre I leger med :)

Jeg går ud fra du ved at det er en myte at der er blåsyre i psilocybin svampe? Den er vist opstået pga. blåfarvning af stilken, som i virkeligheden er psilocin der oxiderer.
Tobaksrøg indeholder meget små mængder blåsyre, som hæmmer cellernes stofskifte. De nye celler, som dannes ved sårhelingen, er særlig følsomme. Dette er måske også en af årsagerne til, at rygerne kun danner halvt så meget af de proteinrige fibre (kollagenfibre)

Jeg ved godt det bare er en myte, men i min omgangskreds kalder er det bare en slags slang, hvis man kan sige det sådan. :) Ved godt, at det kunne I selvfølgelig ikke vide. Min fejl, skulle have formuleret mig bedre. :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Jeg tror bare vi skal være ret præcise med fakta, når det nu handler om uddannelse/skoleopgave uanset hvilket niveau spørgeren ønsker opgaven.

Medlem
Brugeravatar

Det kan du have helt ret i. Min fejl. Sorry.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]