Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 00:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Jeg har haft en pause efter 1 års brug af tjald. pausen har varet snart 2-3 måneder, men for et par weekender siden var jeg oppe ved en ven og ryge, og har siden da haft svært ved at stoppe igen, da jeg er begyndt og sætte mig ned til mine gamle ryger kammerater.

Mit forbrug eskalerede stille og rolig over 1.5-2år, og endte til sidst med at blive hverdag.
Jeg havde ingen penge, ingen motivation, depressiv men udad til glad, brugte 35 uger på et 20ugers grundforløb, spiste usundt, valgte røg over mine rigtige venner.

Jeg har fået en mulighed i mit liv, for at få en uddannelse. En mulighed, som på bare et opkald næsten føles som det er smuldret væk. Nu er jeg så stille og rolig begyndt af fyre i piben igen, og jeg ved jo godt selv hvordan det ender? sidste uge undskyldte jeg med at jeg stoppede efter weekenden, den her uge prøver jeg på at undskylde med at jeg skal ryge næste weekend (skal besøge gammel kami igen)

Troede egentlig ikke jeg havde et sådant problem, men igår da jeg gik i seng, kunne jeg mærke den der følelse af værdiløshed, at alting bare er.. meh, det samme igen og igen. Og jeg ved godt det er røgen! men det eneste der får det til at gå midlertidig væk er røgen!

Jeg vågnede i morges, og har siden da ikke kunne få min gamle veninde ud af hovedet, som.. betød en stor del af mit liv, og som jeg aldrig ser mere, jeg sidder bare i skolen og føler mig depri, og prøver at finde en måde hvor jeg kan undskylde overfor mig selv at jeg godt må ryge idag.

Jeg savner folkeskolekammeraterne som alle stadig fester og snakker sammen, men jeg er ikke en "del" af det længere, jeg savner at sidde med min bedste ven og fyrer fede, men det går bare heller ikke.. jeg kan ikke sidder dernede og bare snakke med ham, uden jeg selv ender med at ryge.

Så mit liv er bare.. sove, skole, spise, spille, sove. weekend, finde på en undskyldning for at ryge.

Er fuldstændig delt i to, lige pt. men nu har jeg også røget hele weekenden...
Det jeg allermest i hele mit liv har lyst til er at køre bilen hjem, og sætte mig hjem og ryge store fede kæppe resten af mit liv..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Afhængig.

Du bilder dig selv ind at du får det bedre af røgen, mens det i virkeligheden er den der får dig til at få det dårligt. Det får dig så til at ryge endnu mere og i tur få det endnu dårligere.

Stop. Hvis du ikke kan styre hashen(den styrer tydeligt dig), må du også lade være med at ryge når du besøger dine venner der ryger, drik en øl eller lav noget andet. Hvis i ikke kan fungere sammen fordi du ikke ryger, så er det jo bare det.

Medlem

Har det på nøjagtig samme måde, det der passer 99% med min nuværende situation.
Jeg føler mig bestemt afhængig, men ikke på en sådan måde, at jeg ikke kan stoppe, hvis jeg sætter mig det for, hvis det giver nogen mening.
Altså, du kan da prøve at snakke med dine gamle folkeskolekammerater igen? Jeg snakker stadig med 2-3 af mine, og jeg ved at hvis ikke jeg havde haft kontakten med dem, så var jeg for længst blæst helt væk. Og hvad fa'en skal man lave der man/tirs/ons/tors/fre/lør/søndag aften - det ER sgu svært at få tiden til at gå, når man ikke er skæv, sørgeligt nok... Men man må bryde sine gamle mønstre og vaner... tage sig selv i kraven og sige, at man gider sgu ikke at spille sin tid på at være depressiv, "bare" fordi man ikke kan undvære sin "elskede" plante. Tidsnok opdagede jeg også selv, at jeg i virkeligheden elsker andre ting mere end hash, såsom min familie - min familie er også er den primære grund til at jeg er stoppet.
Røgen kan fjerne det midlertidigt, men du kan selv fjerne det for evigt.

Medlem

Den dag du vågner op og spørger dig selv om du er afhængig, der skal du stoppe !

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg vågnede op som afhængig for lang tid siden.
Og nu er jeg lidt i efterbrænderen.. jeg er røget i.
jeg går bare og føler... ingenting!

Synes det er så svært at leve pt-

Dedikeret medlem
Brugeravatar

De perioder hvor jeg har haft min blues, har ofte været perioder hvor jeg ikke har haft det store at lave. Da cannabis er fantastisk til at slå tiden ihjel og gøre det uinteressante enormt interessant har jeg brugt dette meget. Samtidig med at jeg ofte havde enormt meget tid alene, i og med andre jo har gang i så meget andet, så lå weeden lige til højrebenet. I starten gjorde den hvad den skulle, jeg kunne se dokumentarer i timesvis, læse bøger osv. Men med tiden blev den mere og mere fordummende, og jeg spillede bare playstation og blev depri. Rusen gav mig ikke glæde, slørede blot midlertidigt, for så at forstærke the blues en times tid eller to efter...
Den bedste måde for mit vedkommende at komme ud af det, er at hanke op i sig selv og lave nogle planer. Det behøves ikke være de store en kaffedate, biblioteksbesøg, gå tur i et spændende område man ikke kender nok eller lignende... Bare lige så man kommer ud og får nogle projekter. Det virker som en selvforstærkende kraft. For det første forsvinder noget af den psykiske afhængighed, i og med man har noget at tage sig til, samtidig bliver humøret bedre...

(Baudelaire 1860).

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg kan godt tilskrive mig den der med at man beslutter sig for at stoppe og egentlig holder det fint, som i f.eks. 1-2 mdr., og derefter falder man i/forsøger at tage et enkelt hvæs en aften og så er man bare startet igen.

Jeg vil råde dig til følgende, prøv lad være at tænke i sort/hvid - du behøver ikke identificere dig med røgen, eller med livet uden røgen. Du bliver ikke hverdagsryger igen, blot fordi du ryger en enkelt aften efter en længere pause. Hvis du bedre kan holde hverdagene (ædru) ud med tanken om at du skal ryge i weekenden, så synes jeg du skal starte der. Hav det som en gulerod. Derefter kan du shuffle lidt rundt - tag un-stoned til fest med folk du savner at drikke og snakke med (røg kan hæmme de sociale kompetencer) og ryg en bønne alene næste aften. Ryk lidt rundt på det og test dig selv, se hvornår det gavner dig og hvornår det hæmmer dig og så prøv hold disciplinen.

Junior medlem

Hallo der Flux, få et smil på og så ud i verden og mød nogle nye mennesker som kan rokke lidt ved dit livssyn og give lidt modspil så du ikke går og keder dig, det lyder som om du har for meget tid til at tænke over hvor meget du har lyst og hvor syndt det er for dig at du burde lade være (taler af erfaring).

/GooFY

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Nu har jeg ikke selv haft erfaring med afhængighed, men kan godt relatere til en del af det I snakker om pga. en socialangst der er vokset for 4-5 år siden (den er sjovt nok ved at gå rigtig meget væk indenfor de sidste 3 måneder, lige hvor jeg begyndte at ryge hash).

Fra min erfaring af er det bare at komme ud og opleve noget, hvor du ikke kan forvente hvad der skal ske. Bl.a. vær sammen med nogen, du ikke har snakket længe med, eller prøv at møde nogle helt nye mennesker. At møde de samme og samme igen hjælper ikke, især ikke hvis du allerede begynder at tænke på at ryge hvis du er sammen med dem.
Prøv også at snakke med din familie lidt. At bo selv kan føles meget ensomt, og en familie plejer ikke at nægte en tilladelse til at være sammen med dem... Og som regel kan man godt hygge sig med dem. Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men du kunne bl.a. tage i biografen eller bare lave noget ude i byen med dem som at sidde på cafe og snakke om ting.
Det har altid hjulpet mig at snakke om mine egne problemer, fordi jeg så føler, det er noget officielt, og jeg skylder ikke blot mig selv at forbedre på tingene, men også dem jeg kender. Man forestiller sig også, at de har nogle forventninger omkring en, og selvfølgelig kan det godt sætte noget af et pres på en, men et der hjælper. For nogle kan det dog være et stort pres.

Undskyld hvis jeg fyrer lort ud. :P

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Forresten, prøv at lade andre komme med ideer til hvad du kan gøre. Når man selv kommer op med ideer, har man tit en forestilling om hvordan det er (det er jo trods alt dig, der former ideen, og det gør du fordi du har en forventning om det). Tag en ide, du måske intet ved om, eller en du ikke ved så meget om, og så udfør den. Lad være med at kaste den væk fordi den lyder dum eller nytteløs; på den måde kommer man aldrig videre. Det er ikke særlig tit, at mennesker ved hvad der er bedst for dem selv, så nogle gange skal man bare stole på andres råd og gøre sit bedste for at få noget ud af det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

InnerNetExplorer: Så kommer hans liv til at dreje sig om weekenderne - det lyspunkt, den gave. Hashen bliver sat på en endnu højere piedistal og den psykiske afhængighed forværres 1000 gange.

Det er slet ikke det samme... men alligevel lidt. Men jeg stoppede med at ryge cigaretter for 4 år siden efter 2 års fast rygning. For 2 år siden tænkte jeg "ej, det kan jo ikke skade at tage en enkelt en, det smager jo alligevel så ulækkert". Gæt hvad der skete? Jeg tog lige 2 år mere som ryger. Jeg har nu været stoppet i 15 dage, efter at have indset at det var nu eller aldrig - det er jo ikke det sjoveste at bruge massevis af penge på noget som skader en, men dog giver illusionen af en sutteklud. Jeg ved nu at jeg ikke har kunnet styre smøgerne og heller aldrig kommer til det.

Mht. afhængighed af rusmidler som gør dig "glad" så er jeg sluppet meget godt fra det narkomisbrug jeg lige så stille var på vej ud i ved at have rigtig travlt, bruger (for første gang nogensinde) rigtig meget tid på mit studie, prøver nye ting af, holder mig i gang osv. Efter noget tid tager man sig selv i at ligge om aftenen og tænke over hvor dejlig en dag det har været, og så indser man at der sgu ER noget ved livet i ædru tilstand, som man har det med at glemme når man er afhængig af et rusmiddel. Og derfra bliver det kun lettere og lettere. Men man skal virkelig komme i gang, presse sig selv, have travlt med alt muligt lige når man stopper, ellers kan abstinenserne godt komme. Det er også vigtigt ikke at afskære det miljø man plejede at beruse sig i, for så bliver stoffet ved med at bære illusionen af at være en stærk fjende. Du skal prøve at blive ved med at se dine venner, selvom det kan være meget angstprovokerende pga. frygten for at falde i, men når du går hjem igen efter en hyggelig, clean, aften har du det vildeste sus over at du klarede den udfordring. :)

Medlem

hvad laver du til hverdag? Jeg har også røget meget hash da jeg var yngre. Kan huske at jeg flere aftener sad og græd fordi jeg til sidst var overbevist om at jeg nok aldrig ville kunne stoppe efter utallige mislykkedes forsøg. Tænkte at mit liv var ødelagt før det overhovedet var gået i gang.. SÅ fucking hooked bliver man af det lort, så jeg griner af folk der siger det modsatte.

Jeg følte mig så nederen fordi jeg havde fucket mange ting op, jeg løj overfor min kæreste og forældre hele tiden og jeg havde intet rigtig indhold i livet, udover at ryge mig skæv og nørde alle mulige ting.

Jeg havde den lækreste, mest eftertragtede pige fra før jeg rigtig kom ud i et misbrug, men jeg gad ikke engang at kneppe hende til sidst. Jeg ville hellere være skæv og stene tv-serier eller læse bøger. Jeg havde ikke engang nogle rigtige venner mere, og jeg kender ALT til at blive lukket ude af det fællesskab man engang var en del af. Der er sgu ingen der gider at være venner med en underlig, egocentrisk og indelukket hashoman. Når man er først er dybt inde i det er man måske (måske ikke) klar over at man er lidt en særling, men den er som regel altid 20 gange værre set udefra.

Jeg blev ved med at tænke at for at kunne komme videre med mit liv, for at droppe den meningsløse skole jeg var igang med og starte min drømme uddannelse måtte jeg stoppe med at ryge hash. Men det kunne jeg ikke... jeg var simpelthen nødt til at få hjælp.

Så jeg fandt en psykolog som var enormt god at snakke med. Hun motiverede mig til at søge ind på den uddannelse. Jeg var i forvejen godt træt af mit ynkelige liv, og ville noget nyt. Lige meget hvad. Jeg lovede mig selv at stoppe hashen nogle uger før skolestart, men det blev selvfølgelig ikke til en skid...

Første dag røg jeg dog ikke. Samtidig har selvudvikling altid interesseret mig, men det er altid blevet i praksis da jeg har været kronisk skæv. Jeg tænkte dog at nu ville jeg skabe mig et nyt image, så jeg tog initiativ til at være enormt udadvendt første dag. Og det betalte sig med det samme. Fik nogle fede venner, og allerede fra dag 1 følte jeg mig en del af noget. Så meget at jeg lige pludselig ikke følte samme trang til at gå hjem at lamme mig. Lige pludselig var det fint nok bare at stene en film og ryge nogle cigaretter.

Og det her er vildt, for de par år op til var det umuligt for mig at stoppe, jeg tænkte hele tiden svedture, søvnløse nætter, ingen appetit, forstoppelse, irritation og rastløshed... men imponerende nok var der nærmest INTET af det mere, jeg ændrede mit syn på livet fuldstændig. Jeg havde simpelthen fundet min plads, og jeg var enormt engageret lige pludselig. Der var stort set ingen abstinens symptomer, men en masse glæde. Jeg lagde mig hver aften kl 22 og tænkte over alle de fede ting der var sket i dag, og faldt i søvn i løbet af 10 minutter. I weekenderne hvor jeg før røg en masse hash og var sammen med min kæreste (som underligt nok kun røg sjældent), var jeg nu i byen og fyre den af med mine nye venner. På 3 uger udviklede jeg mig mere end jeg havde gjort det sidste halve år. Begyndte at sætte en ære i at være organiseret. Vaskede mit tøj til tiden, lavede mine lektier til tiden, pakkede mine ting aftenen før, spiste god varieret kost, masser af måltider.... små ting som en ung hashryger normalt slet ikke har styr på. Det tog mig noget tid at mestre, men det gav mig blot en følelse af at have tjek på tingene, hvilket gav mig et endnu større velvære. Jeg begyndte at løfte og komme i mit livs form!

Kæresten hun skred kort tid efter. Ved ikke om hun havde brug for en hun kunne føle sig overlegen, og så ikke gad mere da jeg kom videre... I hvert fald var det noget jeg længe studsede over, da jeg kun fik at vide fra alle at jeg var blevet en SÅ meget federe person, og det syntes jeg også selv. Det gjorde mig dog stadig ked af det... men på dette tidspunkt (bemærk at det kun var 1½ måneds tid efter) havde jeg INGEN lyst til at ryge. Jeg var tværtimod hunderæd for at komme til det, for jeg vidste at nu stod jeg sgu for alvor på egne ben. Her gik det virkelig op for mig at man er herre over sit eget liv, og man kan vælge om man vil være en vinder der går ud og bliver god til damerne, har succes med sin uddannelse og får skabt sig et kanon liv med masser af frihed og muligheder senere hen... eller om man vil være taberen der aldrig oplever noget og spilder sine bedste år på noget så meningsløst som at være skæv og se tv.

Det handlede for mig om at opleve succes. Og det kræver at man overskrider nogle grænser. Men det behøver ikke engang at være ubehageligt, det er min pointe. Det vigtigste for mig var at beskæftige mig med noget jeg kunne se en mening i og som samtidig gjorde mig glad.

I dag har jeg et mere afslappet forhold til hash, noget som jeg aldrig havde troet jeg kunne få. Ryger en gang imellem hvis jeg "falder over det", og når de værste grineflip har lagt sig er det et enormt godt værktøj til lige at falde ned og tænke alting igennem. Det er sgu meget rart, man bliver bevidst om nogle andre ting som man ikke skænker en tanke i hverdagen. Tit finder jeg frem til en løsning på eventuelle problemer.

Jeg fatter simpelthen ikke hvordan jeg kunne gå og være lam hele tiden. Hvordan jeg ikke kunne falde naturligt i søvn. Hvordan jeg kunne holde ud ikke at få anerkendelse fra mine medmennesker. Samtidig har jeg det idag stadig dårligt over hvordan jeg har behandlet dem omkring mig i perioden med hashen. Min eks kæreste var en rigtig sød pige som var ALT for god til hash udgaven af mig, alligevel tog jeg hende for givet, det samme med mine forældre som virkelig prøvede at hjælpe mig selv når jeg var mest besværlig.

En anden ting der er god at vide er at selvom man måske bilder sig selv noget andet ind, så flytter hashen faktisk mere fokus over på problemerne, end den fjerner den, så hvis det er virkelighedsflugt man er ude efter så er der mange bedre, naturlige måder at gøre det på.

Sæt dig et mål og følg det. Noget som virkelig kræver noget af dig. Du kan godt sige til dig selv at nu vil du stoppe, men hvad vil du bruge det til? Hvis du føler at det du laver er meningsløst, forstår jeg godt at det virker attraktivt bare at ryge fede i stedet. Du har et liv foran dig, hvornår vil du begynde? Rusmidler er nice, men det er et lille krydderi i tilværelsen, ikke noget man bør skænke særlig mange tanker ellers

Ved ikke om du kan bruge det her til noget, jeg er enormt træt og i skrive humør!!! bær over med eventuelle fejl eller dø

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvilken uddannelse er du i gang/ville i gang med?

Medlem

Jeg bliver nok flamet for at sige det,men du bliver ikke afhængig af hash,ikke mere end du bliver afhængig af chokolade.Har røget i over 20 år og holdt masser af pauser.Holder pause nu og det snart en måned siden jeg sidst røg.Har ikke oplevet nogen form for abstinenser overhovedet.Hvis du vil holde op med at ryge hash så er det bare at gøre det,hvis det er dit eneste problem så burde ikke være så svært.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Mosen
nu har jeg ikke læst hele tråden så det kan godt være jeg gentager nogle andre..MEN!

DU KAN HVAD DU VIL! det er fucking svært.. det der hjælper(eller hjalp mig) er gode venner som er nede med at støtte dig.. erstat hashen med en/flere ting, også selvom det er ting som umiddelbart virker totalt ligegyldige, gå ture, læse en bog eller om noget du synes er spændende, dyrk noget motion, kig på et egetræ. alt du kan finde på , så du beskæftiger dig med noget, bliver træt, og vigtigst af alt: ikke sidder derhjemme og tænker på hvor nice det kunne være med en joint.

håber du har det bedre nu. og husk, det skal nok gå og hvis det ikke gør, så går det nok alligevel :)

Senest rettet af GentleGiant 15 nov 2011 17:08, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Jeg bliver nok flamet for at sige det,men du bliver ikke afhængig af hash,ikke mere end du bliver afhængig af chokolade.Har røget i over 20 år og holdt masser af pauser.Holder pause nu og det snart en måned siden jeg sidst røg.Har ikke oplevet nogen form for abstinenser overhovedet.Hvis du vil holde op med at ryge hash så er det bare at gøre det,hvis det er dit eneste problem så burde ikke være så svært.

Nu kan du jo være en hidsigprop, så jeg vil starte med at sige, at det ikke er for at irettesætte dig.

Man skal huske på at rigtig mange bruger hashen i forbindelse med psykiske sygdomme som en form for selvmedicinering. Bevidst eller ubevidst. Så længe du ikke får behandlet det psykiske, hjælper det ikke noget at holde op uden at sætte noget i stedet.

Medlem

Ja det er jeg klar over,jeg siger jo også hvis dit eneste problem er hashen så burde det ikke være svært at holde op hvis man synes man trænger til en pause.Men det er klart at hvis der er andre ting der spiller ind så er det straks noget andet.Jeg holder pause nu fordi jeg ikke får det ud af min rygning som jeg gerne vil,holder pause i 6 uger så systemet er renset og jeg kan få den gode følelse tilbage når jeg begynder igen.

Jeg er da ikke nogen hidsigprop :D

Hvis du er fucked up i skalle,skyd ikke skylden på din tjalle.

http://www.youtube.com/watch?v=7RXFJUX0za8&ob=av3e

Medlem

Nu har jeg ikke læst samtlige post i denne tråd da nogen af dem er halvlange og jeg har lidt småtravlt.

Men here it goes:

Har røget meget heftigt de sidste 4-5 måneder, det har selvfølgelig svinget lidt op og ned, men da jeg har taget hul på et sabbathår har jeg røven fuld af penge og derfor også hash.

Jeg har brugt en del tid, på at finde ud af hvordan jeg skal håndtere hashen ved bl.a. rygestop.

Her har jeg fundet ud af at det "blot" handler om at holde sig beskæftiget og have den rette indstilling.
Det lyder måske lige sukkersødt nok, men hashen er vel blot en dårlig vane?
Fordi jeg synes at det er piece of cake at stoppe med at ryge efter længere tid med hverdagsrygning ( Morgen - Middag - Aften) ihvertfald hvis man sammenligner det med cigaretter.
Men efter et vildere forbrug er jeg febril de næste 14 dage frem samt ingen appetit og evt. kvalme som prikken over i'et.

Lige pt. ryger jeg kun i weekenden, da det ellers er for dyrt.
Jeg er dog begyndt at opleve et stort humør dyk fra den første fredags joint er tændt til at jeg rammer bunden søndag aften. Her er jeg ikke sikker på om det er fordi jeg blander sprut oveni i røgen og så hvis set and settings ikke er så gode.

Men når jeg skal i gang med at stoppe med "noget" bruger jeg meget lang tid på mental forberedelse.
Dette tror jeg også er årsagen til at jeg kunne stoppe med cigaretter fra 25 cigaretter om dagen til 0.
Har en del bekendte som bliver ved med at give sig selv nederlag på nederlag, fordi de ikke forbereder sig på stoppet. Og hvis man bliver ved med at "klat" forsøge, hvis i forstår hvad jeg mener, bliver det hele hurtigt uoverskueligt. Så hellere holde hovedet koldt og vente de par uger der måske skal til før man er "klar" selvom man jo nok aldrig føler sig helt klar.

Så forberedelse er utrolig vigtigt, jeg plejer at snakke med mig selv om at jeg ved hvor mange andre mennesker som fungerer helt fint uden hash. Jeg ved også at jeg har fungeret før uden hash, så derfor kan jeg gøre det igen.
Så tænker jeg på hvorvidt jeg overhovedet kan blive afhængig af hash? Næh nej det tror jeg sgu ikke på at jeg kan. Det blot min hjerne der driller lidt. Desuden irriterer det mig sindssygt meget at være afhængig af noget, da jeg VIL være 100% uafhængig.

Nu blev det hele lidt rodet, men håber mine tanker kan give lidt inspiration.

Held & Lykke

Friheden

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har det på nøjagtig samme måde, det der passer 99% med min nuværende situation.
Jeg føler mig bestemt afhængig, men ikke på en sådan måde, at jeg ikke kan stoppe, hvis jeg sætter mig det for, hvis det giver nogen mening.
Altså, du kan da prøve at snakke med dine gamle folkeskolekammerater igen? Jeg snakker stadig med 2-3 af mine, og jeg ved at hvis ikke jeg havde haft kontakten med dem, så var jeg for længst blæst helt væk. Og hvad fa'en skal man lave der man/tirs/ons/tors/fre/lør/søndag aften - det ER sgu svært at få tiden til at gå, når man ikke er skæv, sørgeligt nok... Men man må bryde sine gamle mønstre og vaner... tage sig selv i kraven og sige, at man gider sgu ikke at spille sin tid på at være depressiv, "bare" fordi man ikke kan undvære sin "elskede" plante. Tidsnok opdagede jeg også selv, at jeg i virkeligheden elsker andre ting mere end hash, såsom min familie - min familie er også er den primære grund til at jeg er stoppet.
Røgen kan fjerne det midlertidigt, men du kan selv fjerne det for evigt.

Yes! Hash er den ultimativ bedste tidskiller.
Sidst jeg stoppede tænkte jeg; Hvordan har jeg brugt så lang tid på at sidde og bumse hos mine kammier? Det var efter jeg var stoppet, og besøgte ham og alle var pløreskæve og ingen sagde et ord.. Forstår slet ikke hvordan jeg har brugt 5-6 måneder i den hule.

Jeg kan godt tilskrive mig den der med at man beslutter sig for at stoppe og egentlig holder det fint, som i f.eks. 1-2 mdr., og derefter falder man i/forsøger at tage et enkelt hvæs en aften og så er man bare startet igen.

Jeg vil råde dig til følgende, prøv lad være at tænke i sort/hvid - du behøver ikke identificere dig med røgen, eller med livet uden røgen. Du bliver ikke hverdagsryger igen, blot fordi du ryger en enkelt aften efter en længere pause. Hvis du bedre kan holde hverdagene (ædru) ud med tanken om at du skal ryge i weekenden, så synes jeg du skal starte der. Hav det som en gulerod. Derefter kan du shuffle lidt rundt - tag un-stoned til fest med folk du savner at drikke og snakke med (røg kan hæmme de sociale kompetencer) og ryg en bønne alene næste aften. Ryk lidt rundt på det og test dig selv, se hvornår det gavner dig og hvornår det hæmmer dig og så prøv hold disciplinen.

Tak! Jeg har opdaget at jeg har identificeret med sig selv som enten ikke-ryger, eller hverdagsryger.
Så derfor, når jeg har røget den ene aften. så har jeg også røget den næste.. og den næste.

Tak for alt det feedback mennesker, jeg skulle egentlig bare have lettet mit hjerte, så er glad for at i allesammen kommer med noget input. Jeg læser det hele og går og tygger lidt på det i hverdagene, men har ikke overskud til at svare på det hele lige nu.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
Så derfor, når jeg har røget den ene aften. så har jeg også røget den næste.. og den næste.

Så er det jo bare denne indstilling du skal lave om på.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]