Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 15:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Der, hvor tallene bor
Hej psychedelia.

Jeg har bikset med et lidt rap-musik i et stykke tid. Er I til den slags, anbefaler jeg følgende for en bedre dag... specielt hvis nogle af jer har været forbi metroen på Nørreport for nylig.

http://www.youtube.com/watch?v=GqZV763QEz4

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Har du et andet "erhverv" at falde tilbage på?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
^ :lol: - dit flow er ikke særlig godt, det virker som om at teksten bare er presset ind efter en bestemt form som blir lidt for rigid i længden. Stemmen virker "falsk" - ingen power. Beatet er kedeligt og kluntet. Teksten er det sædvanlige tilsvining og had på verden/"jeg er den bedste kom ik' og fuck med mig" attitude... Det er sgu en tand for uoriginalt til mig. Prøv igen ;)

Medlem
Brugeravatar

Diss til L.O.C./Nik & Jay/Jokeren... hvem kan efterhånden kende forskel? :) Jeg skal ikke være ham der kaster med sten men...

This song is magic. It beat its way into my brain and burrowed deep where the dopamine grows and it fertilizes it and it waters it and it harvests it. I am the dopamine king of my kingdom and i can knock a dragon out of the sky, 10000 feet high, by visualizing guitars.

Medlem
Brugeravatar

Teksten er det sædvanlige tilsvining og had på verden/"jeg er den bedste kom ik' og fuck med mig" attitude...

+1 på den.

Beatet virker tyndt, genert, og som om at det ikke rigtig gider være med. Mere smæk på bassen, stortrommen og lilletrommen, samt noget mere entutiasme i vokalen ville være fedt. Jeg tror bl.a. at noget frekvens justering, (boosting / reducering) forskellige velvalgte steder i beat elementerne ville gøre underværker, og trække det hele op på et lidt højere niveau. Mér' lir i mixet!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Hihihi.

Det lyder som en falsk dyb stemme, som om du forsøger at få din stemme til at lyde dybere end den i virkeligheden er.
Tyndt beat og dårligt flow.

Medlem
Brugeravatar

L.O.C og Jokeren har gjort det før dig.
edit: nu skal jeg ikke bare slynge ud som alle over mig har gjort, mit bedste råd til dig er at øve dig på kortere rim. Find rytmen i teksten fremfor melodien hvis du forstår. Alle kan hæve og sænke deres toneleje, det er ikke kunsten.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
@ Snoezel - Prøv lige at komme igen med noget konstruktiv kritik istedet for at lade gyllen flyde.

Du må nok acceptere at hiphop måske ikke er for dig, hvis der ikke er plads til rapperen må være selvfed og kaste dis ud. :|

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Sunshine.. men om det er hip hop kan jo så diskuteres....

Det jeg finder tiltrækkende ved hip hop er nok den der..... (keep it real) stil... og det her er ret så falsk, det lyder i hvert fald sådan.
prøv at vær dig selv, lad hver med at tænke så meget over hvad folk vil synes om dig, for så begynder man bare som de andre taler om at gøre sin stemme dybere end den er, eller det der er værre... det er ærgeligt at især danske rappere lader sig så meget inspirerer af hinanden, det synes jeg er tydeligt bare de steder du ligger tryk i dine ord, og din måde at "lyde" på... dog er vi tilbage helt engang til 1990'erne 2000 stk synes jeg, intet nyt eller provokerende ved det her, intet at lære ved at lytte til det, bare BOB BOB BOB rap...

prøv igen ?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
@ Snoezel - Prøv lige at komme igen med noget konstruktiv kritik istedet for at lade gyllen flyde.

Du må nok acceptere at hiphop måske ikke er for dig, hvis der ikke er plads til rapperen må være selvfed og kaste dis ud. :|

Min kritik ER konstruktiv, jeg påpeger de ting jeg synes han burde arbejde på eller lave om og så fortæller jeg ham at selvfede/arrogante dis-ting bare er gammel og uoriginal, hvilket han med snilde kan vælge at se bort fra hvis originalitet ikke er noget han efterstræber. Teksten ordvalg er i og for sig fint nok, der bliver brugt en god del spidsfindige ord, men der er bare ikke noget budskab udover selvforherligelse og dis, og det er det jeg slår ned på, mangel på substans. Beatet er ALT for lavt, det er som det hele mangler noget komprimering. Der ligger en hi-hat og flagrer langt ude i lydebilledet, det er muligvis med vilje, men den passer ikke ind i mixet og den skifter styrke i et forstyrrende og unaturligt mønster. - Bedre?

Selvom jeg ikke er den store hip-hop entusiast betyder det ikke at jeg ikke kan komme med foreslag til at forbedre det musikalske udtryk, jeg kritiserer kun på den måde jeg gør, fordi jeg forventer at folk vil være ligeså ærlige overfor mig. Selvfølgelig skal der være plads til at rapperen kan være selvfed (også i hans tekster), men det ændrer ikke på, at det er et stereotypt billede og at jeg ville ønske at flere rappere udfordrede det ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]