Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 09:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Grøn Drage
Medlem

Hej alle.

For dem af jer der ikke er velbekendt med udtrykket Grøn Drage/Green Dragon (eller er for dovne til at søge selv) er dette en ethanolisk cannabis-tinktur, altså et udtræk af THC i cannabis til oral indtagelse.
Da jeg ikke kunne finde nogen definitive data for ekstraktionstid, mætningskoncentrationer etc., besluttede jeg for at eksperimentere med diverse forsøgsbetingelser.
Efter at have prøvet mig frem (og fået fremstillet meget ubrugelig grøn sprit!) fandt jeg endelig frem til en opskrift der virker for mig. Nedenfor er transkriberede noter fra fremstilling.
---
(-DATO FJERNET-)
1. 29,3 g mellem-kvalitets pot blev kværnet og spredt ud på bageplade, herefter varmet i ovnen ved 110 grader C. (Decarboxylering af TCHA, lugter kraftigt).
2. Decarboxyleret cannabis overført til 496 ml 96% ethanol, suspension blendet med stavblender (findeling af plantemateriale).
3. Blanding overføres til lufttæt glasbeholder, henstillet mørkt og tørt til macerering.
4. Blanding har macereret i 3 døgn. Beholder åbnes på klem, og nedsænkes i kogende vand. Blandingen omrøres kraftigt. Ved første tegn på bobler i blandingen udtages beholderen fra vandbadet.
5. Blandingen filtreres og presses, 421 mL opnået materiale. Ekstrakt opbevares frit for lys ved -8 grader C.
---
På en af landets større festivaller blev ekstraktet testet, og generelt velmodtaget. Nedenfor er transkriberet eksperimentationslog fra en tilfældig forsøgsperson.
---
(-DATO FJERNET-)
Forsøgsperson GD-04
[Personen er 24 år, 183 cm, 76 kg. Indtaget mængde ca. 2x1,5 cl, opblandet i sodavand. Har indtaget både alkohol og cannabis regelmæssigt i mange år.]
T+0:00 (h:mm) - GD-04 skal vænne sig til smagen, smager meget kraftigt af plantemateriale. Efter tilvænning nydes smagen dog [kan skyldes alkoholindholdet i ekstraktet].
T+0:20 - GD-04 melder om markant beruselse, dog melder han er han dog mest er "fuld" og ikke "skæv". GD-04 indtager endnu en "cocktail".
T+0:40 - GD-04 har markant udvidede okulære blodkar [røde øjne], og virker mere afslappet og snakkesagelig.
T+0:45 - GD-04 er nu tydeligvis påvirket af både alkohol og cannabis, et faktum han gentagne gange gør klart for forsøgsleder.
T+1:10 - En bold flyver ind i lejren og rammer GD-02 i baghovedet, GD-04 griner kraftigt i flere minutter.
T+1:45 - GD-04 melder stadig om kraftig beruselse, som ikke udelukkende kan tilskrives enten alkohol eller cannabis.
T+2:10 - GD-04 bevæger sig sammen med GD-05 og GD-02 mod toiletterne.
T+2:50 - Forsøgspersoner GD-04,-02 og -03 vender tilbage til lejren, alle markant påvirkede.
T+3:30 - GD-04 føler sig mere "klar i hovedet" og er tydeligvis mindre beruset.
T+4:00 - GD-04 er ikke længere påvirket, føler sig "stadig skæv, har bare lyst til at slappe af". Ingen negative eftervirkninger noteres.
---
Summering: Generelt følte jeg at ekstraktionen var forløbet ganske glimrende, kun 2 ud af 12 fik ingen effekt og 6 noterede kraftig effekt. Ingen noterede nogen negative effekter, men følte dog at "nybegyndere" nok ville have svært ved at styre rusen, som med anden oral THC-indtagelse.
Den generelle aktive tid var 2-4 timer, med omkring 5 timers efter-effekter, en del kortere end ved indtagelse af f.eks. kager mm. Håber I har nydt lidt hjemme-eksperimentation, jeg ville blive glad hvis der er nogen der har kommentarer vedrørende optimering af ekstraktet, især rådata. Eller hvis I har erfaringer med lignende eksperimenter.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Tak for deling, det var meget interessant at læse :)
Da jeg ikke er nogen kemi person, vil jeg frabede mig at kommentere omkring det.

For lige at være helt med, var de påvirkede af alkohol i forvejen, evt. cannabis? Ikke at det lige i denne sammenhæng betyder så meget, men det kunne være interessant at sammenligne ædru vs påvirket.

Jeg følger med i hvad der ellers kommer til at ske :)

Mvh.

Admin
Brugeravatar

Det kan godt være, det bare er mig, der er lost. Men hvad er fordelen ved at ekstrahere cannabis med ethanol fremfor mere upolære solventer som butan f.eks.?

-Jimmy Carter

Medlem

@Den Rolige - Nej, alle personer var ædru ved forsøgets start (ingen grund til at kontaminere resultaterne.) :)

@Imp - Fordelen ved denne formulering er, at det ethanoliske ekstrakt kan indtages oralt. Det er sandt at hvis det søges at ekstrahere relativt rene cannabinoider så er de mere upolære solventer langt mere nyttige (især diethylether!). Selve tanken bag Grøn Drage er at opnå en slags absinthe, altså en stærk alkoholisk drik med cannabis' psykoaktive effekt.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Det lyder godt :) - Bare ærgerligt man ikke har så meget røg at det er værd at bruge på den slags forsøg :/

Medlem

@Thio - I teorien kan blade, grene og andet plantemateriale fra cannabis bruges, så hvis man har meget "affald" ved dyrkning kan det genbruges her. Jeg ville dog anbefale at trække nol på det. Desuden kan forsøget jo nedskaleres eller der kan benyttes cannabis af højere kvalitet.
F.eks. kan man nøjes med at benytte 3 g, hvilket svarer til (496 ml / 29,3 g) * 3 g = 50,74 ml ethanol.

Som en ekstra sidenote har jeg hørt om produktion af "Blå Drage", altså en ethanolisk psilocybin opløsning til oral indtagelse. Dog kan jeg forestille mig at en ethanol/vand solvent ville være mere fornuftig, da psilocybin jo er en zwitter-ion (altså både en negativ og positiv ion). Nogen erfaringer/tanker?
Jævnfør desuden:
http://www.erowid.org/plants/mushrooms/ ... nal1.shtml
http://deoxy.org/wiki/Mushrooms/Alkaloid_Extraction

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg kan godt lide ideen med at bruge hele planten :), Men jeg er desværre ikke den lykkelige ejer af et grow, så jeg har ikke så meget affald. .
Vil det forresten være tåbeliget at bruge Hash til drikken? - Nu ved jeg ikke helt hvor hashen kommer fra men jeg tror ikke det er blandet op med noget uspiseligt, Det kan du nok ikke svare på men, Kommer det til at smage godt? :D

Medlem

@Thio - Nej, det kan jeg allerede sige nu, det ville ikke komme til at smage godt. Grøn Drage smager heller ikke decideret "godt", men er mere en tilvænnet smag. I teorien ville man nok godt kunne producere mindre mængder med hash (Brun Drage?) som også har en god effekt, men personligt synes jeg at alle orale formuleringer af THC fra hash (guldkakao, kager mm.) får en grim, skarp smag. Desuden bliver smagen jo mere tydelig, idet der ikke er noget til at maskere smagen med, som ved chokolade i kager, da ethanolen er smagløs.

For resten skal/kan Grøn Drage ikke drikkes rent, det skal helst opløses i noget; dels for at maskere smagen, men så sandelig også fordi den indeholder meget høje mængder ethanol, som kan virke meget irriterende på slimhinder (trust me!). Nogen har forsøgt sig (med ganske godt resultat), at inddampe den grønne drage til en mere brunlig tinktur, hvoraf der kun skal benyttes et lille antal dråber for at opnå en psykoaktiv effekt. Grøn Drage skal mere ses som en underholdende måde både at indtage alkohol og cannabis for at opnå en slags (kraftig) synergi-effekt.

Junior medlem
Brugeravatar

@teenspeerit - Okay :D, jeg vil prøve at lave det! snart enten med hash eller skunk :), Kunne godt forestille mig det kunne være godt med Brun drage og mathilde kakao , Uden at være sikker.
Hvad vil du foretrække at blande den grønne drage med for at forbedre smags oplevelsen?? :)

Medlem

Kunne godt forestille mig det kunne være godt med Brun drage og mathilde kakao , Uden at være sikker.

Hmmm, igen vile jeg tro at smagen var et problem, og mens jeg aldrig har prøvet at blande finsprit og kakao, ville jeg tro at der også er chance for at det skiller... Plus, mange af stofferne fælder ud når man blander den grønne drage i sodavand/vand/polære solventer og gør at opløsningen bliver en smule "grumset". Men effekten burde være der, bare sørg for at at dit materiale er helt findelt, og lad det trække et par dage, evt. med opvarmning til slut (PAS PÅ ÅBEN ILD OG GNISTER!!!)

Junior medlem
Brugeravatar

Okay, det er et forsøg værd :),
Skal jeg igang med at destillere for at få ca. 96% Etanol - Eller kan det købes til en overskuelig pris max 200kr? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kunne man ikke efter trækketiden i ethanol, filtrere, for så at den tilbageværende fin sprit stå og dampe ind i xtid? Når man så havde den ønskede mængde fx 1 = 2 cl eller lignende afslutte?

(Baudelaire 1860).

Medlem

Geografisk sted: Usually not far from a keyboard
29,3 g mellem-kvalitets pot blev kværnet og spredt ud på bageplade, herefter varmet i ovnen ved 110 grader C.

Hvor lang tid har du givet det ved 110 C? Lyder umiddelbart som en ret lav temperatur som ville kræve lang bagetid.

Indtaget mængde ca. 2x1,5 cl, opblandet i sodavand.

:shock: - er det ikke ret meget? Jeg ville regne med at ca 1 ml gav en effekt.

Medlem

1 ml af de 421 ml ville indeholde 1/421 * 29,3 = 0,069 gram cannabis. Det kan du nærmest ikke engang blive skæv af hvis du ryger det. 3 ml lyder mere fornuftigt, men stadig ikke som ret meget :O er der noget jeg har misforstået? Jeg havde regnet med 10+ mL...

Medlem

1 ml af de 421 ml ville indeholde 1/421 * 29,3 = 0,069 gram cannabis. Det kan du nærmest ikke engang blive skæv af hvis du ryger det. 3 ml lyder mere fornuftigt, men stadig ikke som ret meget :O er der noget jeg har misforstået? Jeg havde regnet med 10+ mL...

Tror ikke du umiddelbart kan sige du skal spise samme mængde som du bruger når du ryger. Det er vist en del mere effektivt at spise det.

Jeg har den ene ml fra denne tråd: http://www.thcfarmer.com/forums/f11/ffs ... post156312

Koncentrationen ser ud til at være noglelunde den samme (15 ml/g) og FastForward skriver at han bliver godt skæv af en pipette (som vist nok er ca 1 ml).

Men han varmer så godt nok også op til 160 C i 5 minutter og giver vist også opløsningen varme i lang tid efterfølgende (varmen bør få mere THC over i alkoholen).

Medlem

Jeg er faktisk selv igang med GD-forsøg for tiden. Min første potion havde trukket i 7 dage i dag. Jeg har netop filtreret den og prøvet lidt. Styrken på min er 30 ml/g. Jeg har startet forsigtigt med 0.8 ml -- det kan jeg faktisk mærke lidt. Næste gang prøver jeg med 1.2 ml. Jeg går lidt forsigtigt frem, da jeg ikke kan lide at være totalt blæst. Når jeg har fundet ud af hvormeget der skal til har jeg tænkt mig at koge så meget af alkoholen væk som muligt men således at det stadig er muligt at dosere præcist.

Iøvrigt smager det skrækkeligt :) Men jeg tog det så også rent (mit er også lavet med 96% finsprit). Næste gang blander jeg op med vand. Men det vil så hjælpe på smagen når jeg for kogt noget af alkoholen væk da man så ikke behøver at tage ret meget.

Min ser sådan her ud:
Billede

Sry hvis jeg laver hijack af din tråd teenspeerit.

Senest rettet af grifter 08 dec 2011 13:59, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Ok nu har jeg reduceret det i et vandbad med kogende vand. Gad sgu ikke den alkohol. Fik kogt ned fra ca 30ml til 10ml. Da jeg stadig er igang med at finde ud af om det er godt har jeg kun gang i ret små mængder.

Man kan godt se på farven det er stærkere nu:
Billede

Medlem

@Beast: Læg mærke til at mængden i forsøget er noteret i CENTI-liter, altså har forsøgspersonen indtaget cirka 30 mL.

@Grifter: Awesome thread-hijack! :D Selv om jeg nok ville betegne dit ekstrakt som en tinktur end egentlig Grøn Drage. Nu er "Grøn Drage" jo ikke en fastsat betegnelse for ethanoliske cannabis-ekstrakter, men i mine forsøg havde vi bedst erfaring med ikke alt for koncentrerede ekstrakter, idet man også får alkoholens afslappende/socialt stimulerende effekt, en kraftig synergi-effekt som jeg vist også har sagt ovenfor. Vi brugte den som en "opstarter", da man hurtigt kommer i godt humør.
Citat:
Tror ikke du umiddelbart kan sige du skal spise samme mængde som du bruger når du ryger. Det er vist en del mere effektivt at spise det.

Faktisk er det mindre effektivt at indtage THC/cannabinoider oralt, da disse så skal igennem "first pass metabolism" (google det :D). Man skal faktisk benytte en del mere til oral indtagelse end ved rygning. Hvis du til gengæld holder din tinktur i munden i et stykke tid (nasty, I know) burde du i teorien omgå den ovenstående metabolisme, da cannabinoiderne går direkte i blodet. Ikke at jeg har haft held med det.

Senest rettet af teenspeerit 08 dec 2011 20:14, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Fandt også lige et par af mine gamle forsøgsnoter som jeg fik transkriberet. GD-07 havde en meget kraftig, næsten psykedelisk, effekt af den Grønne Drage, så pas på med doseringerne!!!

-------------------------
(-DATO FJERNET-)
Forsøgsperson GD-07
[Personen er 28 år, 175 cm, ?? kg. Indtaget mængde ca. 2 cl, opblandet i sodavand. Har indtaget både alkohol og cannabis regelmæssigt i mange år.]

T+0:00 (h:mm) - GD-07 bryder sig ikke om smagen, og drikker blandingen så hurtigt som muligt, hvilket forårsager en del kvalme hos forsøgspersonen.
T+0:15 - GD-07 føler en svag begyndende effekt. Føler en "snurren bag øjnene".
T+0:20 - GD-07 viser tegn på beruselse, taber to spil backgammon.
T+0:40 - Kraftig beruselse, kraftig motorisk effekt. GD-07 prøver at rejse sig, men falder straks. Taler usammenhængende, og har nu markant udvidede okulære blodkar. Højt humør på trods af den voldsomme effekt.
T+1:05 - GD-07 kaster op, tre (3) gange over de næste 20 minutter. GD-07 får masser af vand, samt frugt, hvilket han spiser med stor fornøjelse.
T+1:30 - GD-07 melder om mindre beruselse. Forsøgspersonen får dog ikke lov at rejse sig, idet der stadig er kraftig svækkelse af balancen. Taler stadig usammenhængende.
T+1:45 - GD-07 er nu så frisk at han selv kan stå/gå. Melder om svage synsforstyrrelser i form af "floaters og kraftige farver". GD-07 får lov at gå selv, med konsekvent overvågning.
T+2:15 - Al effekt er nu forsvundet. Forsøgspersonen tilbudt endnu en cocktail indeholdende ekstrakt, men takker nej.
---------------------
GD-07 indtog hvad jeg ville kalde en middel-dosis, men da han drak blandingen *meget* hurtigt er det logisk at han observerede kraftigere, men kortere, effekt end andre forsøgspersoner som indtog samme mængde.

Medlem

Citat:

Faktisk er det mindre effektivt at indtage THC/cannabinoider oralt, da disse så skal igennem "first pass metabolism" (google det :D). Man skal faktisk benytte en del mere til oral indtagelse end ved rygning. Hvis du til gengæld holder din tinktur i munden i et stykke tid (nasty, I know) burde du i teorien omgå den ovenstående metabolisme, da cannabinoiderne går direkte i blodet. Ikke at jeg har haft held med det.

Vidste ikke det var mindre effektivt at spise det. Tak for term jeg kan søge på :smile: Jeg sidder og kører det rundt i munden på livet løs i håb om det virker hurtigere og bedre på den måde. Men det kan godt være det er totalt spild og det eneste der kommer ud af det er en klam spyt-breezer. Jeg poster lige en update når jeg har lidt mere praktisk erfaring med det.

Super sjove forsøgsnotater iøvrigt :smile:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]