Som overskriften siger, søger jeg nogen der er bedre informeret end mig vedr DA.For at give de bedste betingelser for at svare på mit spørgsmål, vil jeg lige kort fortælle om min vej, til at komme her...!
Da jeg var 20 år (Jeg er idag 26 år) Startede jeg et misbrug med speed. Dette varede 5 år frem, hvor jeg dagligt fik/tog speed. Jeg er anderledes i den forstand, at jeg er den ENESTE der har haft viden om mit misbrug! - Foruden min kontakt til stoffet selvfølgelig.
For godt 2 år siden, valgte jeg at indse det var blevet et for hårdt liv at leve, og ikke mindst alt for dyrt..
Så jeg opsøgte misbrugscentret i min kommune.. Det første år, var meget komsi komsa og jeg tog det egentligt ikke alvorligt. - Men en dag for ca. et år siden, fik jeg et alvorligt wake up call, og indså heldigvis at jeg ikke kunne forsætte mit liv som jeg levede det..
Det ødelagde mig indeni, og skulle leve med så meget løgn og det gigante dobbeltliv det nu engang var.
Jeg tog en beslutning, og blev clean! Det var jeg forsat 3/4 år frem.. Hvor jeg efterfølgende begyndte igen, dog i det små denne gang. Og nu tager jeg kun speed fordi at jeg skal "bruge" det til noget. Fx. til at få klaret min til lange To Do liste.. Ikke for fornøjelsen skyld længere.. Men som jeg føler det. For at få livet til at fungere bedst muligt, eller få mig til at fungere bedst muligt!
I den proces på misbrugscentret, blev jeg tilknyttet en psykiater og lang historie kort, jeg fik "konstateret" ADHD.
Jeg har i den her periode på 2 år, prøvet alle de slags medicin der findes til hjælp herindenfor.
Det seneste år (ca.) har jeg fået Modiodal 9 tabl. dagligt. De fungere bare desværre bare ikke rigtigt længere.. - Og nu er sidste stop DA.
Jeg startede på DA i fredags (d. 18/11)
Mit problem er at jeg absolut INTET kendskab eller viden har til medicinen. Der er ingen indlægsseddel på glasset, og det har for mig, været umuligt at finde svar på nettet.
Da der virkelig står meget lidt, spesifikt om tabl. (?) Dette er den sidste mulighed jeg har indenfor medicinsk hjælp..
Jeg har brug for medicin, der kan hjælpe mig med at samle fokus og energi til det jeg skal bruge det til!
Samtidigt også brug for noget der hjælper relativt hurtigt..
Jeg føler jeg famler mig meget frem! Min psykiater har sagt at den første uge, skal jeg tage 4 tabl a' 5mg til morgen og derfter 3 tabl til middag.
Er der nogen der har erfaring med hvor meget og hvor lidt??
Jeg har de sidste dage følt medicinen har virket, fordi jeg har kunne mit hjerte slå

- Men samtidigt følt mig på en træls måde inaktiv. Og tingene bliver gjort i sidste øjeblik.. :'( Det er jo ikke meningen det skal være sådan..
Og er der noget som jeg ikke ved i forhold til DA, som jeg burde vide??
Til sidst.... Der er nok nogen der undre sig over hvorfor jeg ikke har søgt alle de her svar hos min psykiater. Men efter det var blevet aftalt jeg skulle begynde på DA istedet for modiodal, havde jeg ca. 10 min tilbage af min tid.. og der var ikke tid til at samle disse spørgsmål for mig..
Derudover bilder jeg mig selv ind

at jeg nok (i længden) for mine spørgsmål bedre besvaret herinde..
Jeg håber der sider nogen derude, der har haft overskud til at læse min halve roman her.. Og kan gøre mig klogere!

Jeg vil med stor taknemmlig og sige TAK til den der har lyst til at svare på min tråd her..

//Frk. Andersen