Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 00:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej allesammen.

Det her er mit første indlæg. Jeg er misbruger af hash igennem nogle år, og har aldrig kunnet lide at jointen skulle bestemme min dag. Jeg ligner bestemt ikke den typiske misbruger, folk bliver altid overrasket over at høre jeg ryger. At jeg bare har prøvet det før. Samtidig har jeg også en svær depression som jeg har haft lige så længe jeg husker, hvilket (desværre) har gjort mig til en mega god skuespiller og tja, jeg kan ikke rigtig huske hvornår jeg sidst har smilet uden bekymringer medmindre vi snakker om de tidlige hashruses grineflip.
I et par år har jeg med mellemrum forsøgt at bede om hjælp, allerførst i folkeskolen og senere min læge (et par gange lol). I sommers kom jeg så endelig i behandling i noget der hedder KABS inde i kbh. Og de hjalp mig da til at forstå hvorfor jeg var ked af det, men ikke til at komme videre. For landet ligger såden at jeg ikke kan få psykologisk hjælp uden først selv at stoppe med mit hashmisbrug, ellers den omvendte vej altså jeg skal være ude af det en af tingene. Men for mig ligger det jo klods op af hinanden, da jeg i et par selv måtte komme op med noget medicin, fordi jeg ikke lige lignede den typiske profil af deprissionspræget barn, og nu er hashen bare blevet til en del af problemet. Og det tror jeg simpelthen ikke kan være rigtig, alle omkring mig ryger jo hash af en grund, det er i hvert fald derfor de bliver ved, det har moret mig utrolig meget over hvor dårligt et system vi så kan have hvis det passer at man ikke kan få hjælp til begge ting på een gang.

Nåmen. For mig er det ikke nok at komme i de der centre en gang om ugen og sige jeg har røget hash for så at sige jeg ikke vil gøre det til næste uge, og så komme i næste uge og sige det samme. Min mor har også lidt af en depression for et års tid siden, og er selv ret ustabil både med humør, selvtillid, grænser og madlavning. Så jeg vil gerne i døgnbehandling, hvor jeg kan få sat nogle ordentlige rammer og få lavet nogle aktiviteter der får mig til at tænke på noget andet - og aflaste min mor. Har i hørt eller selv haft et ophold såden et sted? de MÅ da findes?

Spar jer hvis i kun har kommentaren "tag dig sammen og stop" - for det virkede tydeligvis ikke.

Dedikeret medlem

www.hjulsoegaard.dk/index.php?id=3

Var på søvig i afgiftning og det var et kanon godt sted, det kan kun anbefales :)

Ja kender alt for godt problemet med at skulle være clean før der var noget hjælp at hente mht psyken, men puha hvor det os har hjulpet at have slukket jointen.

Hold fast i din beslutning det er det rigtige at gøre.

Skal ind og træne nu men hvis du har nogle spørgsmål så skal jeg nok prøve at svare på dem senere.

Mvh

Junior medlem

Hjulsøgård ser rigtig godt ud efter jeg fik siden op (min com har stået og loadet hele dagen xD)
Det var lige såden et sted jeg mente at der burde være i danmark :P :D

Dedikeret medlem

Nice du skriver bare hvis du har spørgsmål.

Medlem
Brugeravatar

Nice du skriver bare hvis du har spørgsmål.

Jamen, hvad er din erfaring med Hjulsøgård siden du anbefaler stedet ?

Dedikeret medlem

Som jeg skrev var jeg på Søvig til afgiftning - Søvig fungere som afgiftningssted før man kommer på Hjulsøgård. Jeg kan godt lide at de har skilt afgiftningen og selve døgnbehandlingen. Vi var over at træne på Hjulsøgård, de havde et dejligt stort motionsrum og gode faciliteter i forhold til andet sted jeg var i døgnbehandling.
Jeg snakkede med en som jeg kendte fra tidligere døgnbehandling derover og han fik virkelig meget ud af at være der - i forhold til det andet sted, var terapien bedre og mere individuel.
På Søvig blev jeg mødt af mennesker som var der fordi de ønskede at gøre en forskel et par af disse arbejde også på Hjulsøgård. Jeg fik meget ud af mit ophold- faktisk meget mere end jeg havde kunne håbe og tro på os selv om det var en svær tid, Så havde jeg inspiration og motivation med derfra som jeg fik med samtaler med personalet.
Jeg var der i små 2 uger og det er de bedst brugte uger i mit liv.
Beliggenheden langt ude på landet synes jeg afgjort også var et plus med hensyn til begge steder.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Her har du endnu en eventuel mulighed - http://blog.sydgaarden.dk/hashmisbrug-u ... sydgarden/

Personligt kender jeg ingen eller har hørt om nogen der har været i døgnbehandling, alene pga hashmisbrug - og tror desværre at du vil få svært ved at overbevise din sagsbehandler om at forære dig opholdet..

Dedikeret medlem

Jeg har mødt et par stykker som var i døgnbehandling alene for hash godt nok to ældre herre (den ene på søvig) men det kan lade sig gøre.

Sydgården har jeg også hørt godt om.

Dedikeret medlem

haha sjovt som der bliver snakket om hjulsøgård ;) har selv været der på unge afdelingen som var på søvig på det tidspunkt den er så flyttet ud til noget som hedde frøstrup nu ;) men ja hjulsøgaard er et vildt godt sted :D

sorry for offtopic

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]