Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 17:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har røget hash i ca. 1 år og det var ikke specielt meget i starten men det sidste halve år er det blevet et par gange i hverdagene og ret meget i weekenderne. Jeg har nu hørt stemmer to gange mens jeg har været skæv og første gang gik jeg gennem en skov alene hvor jeg kunne høre en af mine venner tale. det var ikke sådan at jeg forstod hvad han sagde men stemmen var der. anden gang var i går hvor jeg lå på en bænk alene og troede jeg hørte nogen komme hen til mig og stå og snakke om mig. da jeg så kiggede op for at se hvem det var var der ingen. dog var det også noget meget underligt hash vi røg som der måske har været noget andet i. ved ikke om det bare kan være paranoia eller om det er et tidligt stadie af skizofreni. så vidt jeg ved er der ikke nogen i min familie der har haft det.
er der nogen der kan hjælpe?

Dedikeret medlem

Jeg ved ikke hvad fænomenet hedder, desværre, men ligesom at man nogen gange kan få lidt små synsforstyrrelser, eller visuals, når man er skæv, så er det også muligt at høre ting der ikke er der, det forekommer oftest når der er meget stille i forvejen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Jeg vil råde dig til omgående at ligge enhver brug af rusmidler på hylden, _specielt_ cannabis!

Junior medlem

Geografisk sted: Helt ude i hampen!.
Mine tanker lyder lidt på det du fortæller os , er at du har haft en mindre hash-psykose.. De kan være væmmelig. Vær glad for den ikke tog overhånd over din hjerne , ryg med måde og omhu.. Psykoser skal man tag alvorligt..! Men ja siger det samme som "Khazim" hvis du hører stemmer hele tiden når du ryger , så læg den klump langt væk fra dig og søg hjælp...
Skriver det kun for hjælpe dig..
Mvh Doggydogg..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
^ ^ og det burde ikke være så svært siden det at høre stemmer ikke må være noget ønskeligt, eller særlig rart.

Junior medlem

Geografisk sted: Fyn
Visse vasse, for mit vedkommende hører jeg jævnligt stemmer når jeg ryger.
Ganske vidst er det generelt ubehageligt, da deres samtaler typisk angår mig, men
det åbner muligheden for, at fænomenet skyldes egne tanker? Man tror at høre stemmer.
Selv uden hash kan man opleve det. De fleste har sikkert prøvet at føle/tro at andre taler
om een. F.eks. hvis nogle visker.
Umiddelbart er det helt almindeligt, men kan naturligvis forstærkes til en ubehagelig styrke, når
man ryger, hvilket kan gøre det aktuelt at stoppe.
Fænomenet er dog ikke nødvendigvis et problem, sålænge du ikke føler det som det.
Det gode er, at du aldrig er alene.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Der er utrolig stor forskel på at tro at andre taler om dig, og på at høre stemmer, der ikke er der. Fænomenet (som du kalder det, Isa) at høre stemmer, er bestemt ikke en normal bivirkning ved cannabisrusen, og bestemt heller ikke noget man bør ønske sig når man ikke er påvirket. Jeg stemmer i med Khazim og synes du skal lægge tjalden på hylden. Jeg bygger mit råd på at det ikke er normalt, men også at du må føle det som noget ubehageligt og skræmmende - ellers havde du vel ikke oprettet denne tråd.
Frem for alt er det noget du skal tage meget seriøst, det kan ikke understreges nok.

Dedikeret medlem

Dagny skrev: "Frem for alt er det noget du skal tage meget seriøst, det kan ikke understreges nok."

Det er jeg fuldstændig enig i. For mig startede min psykose nemlig præcist sådan, nemlig med at høre stemmer - jeg fortsatte med at ryge og efterhånden blev stemmerne til at jeg kunne læse andre menneskers tanker. selv efter jeg fandt ud af det ikke var sådan det forholdte sig så var det ikke altid at jeg var sikker på at det bare var i mit hovede det skete.
Jeg troede sådan set det var en exstasy psykose så jeg stoppede med pillerne, levede med stemmerne i 5-6 år og selvom de fadede ud så var det først efter en 3 måneders ryge pause at de stoppede for alvor. I vinters var der et par gange hvor de igen begyndte bare i det små men alligevel skræmmende af helvede til.Så pas på dig selv.

Mvh

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere over the rainbow...
Jeg vil sige, stop i en kort periode og lad vær tænk på hashen som en rutine, for som komikeren Christian Fuhlendorff siger, "Hash er kun et problem når du tænker over det" og det er jeg enig i. Jeg har godt nok ikke røget i et år, men cirka 5 måneder hvor jeg enten ikke røg overhovedet i 3-4 uger og derefter hvor jeg har røget i maks en uge i streg. Men når man ikke tænker på det så er der ingenting:D

Men ihvertfald hold med det samme, og prøv så en måned efter cirka. At ryge en lille smule i et utrolig godt selvskab, se hvordan du får det. Og det kan endda være at problemet bare skal snakkes med gutterne om? Jeg elsker at snakke med ting jeg har holdt inde til mine venner, man får et "natural high" vil jeg sige!:)

Held og lykke med det!;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Christian fuhlendorff er også komplet idiot når det drejer sig om rusmidler ;) i hvert fald hans udtagelser om dem.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
"Hash er kun et problem når du tænker over det"

LOL!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]