Jeg vil ikke sige at skridtet fra hash til svampe er for stort. Dog med den undtagelse, som andre nævner, hvis det bare er for at opleve noget nyt og spændende. Gik selv fra hash til svampetrip (dog med et mdma trip i mellem) og syntes det var meget passende, på en typisk 1 grams(tørrede) dosis. Det skal dog siges at inden jeg smed svampe i kroppen, havde jeg brugt mindst 1 år her på psychedelia, læse op på en masse triprapporter, kemisk sammensætning, gode og negative virkninger og den slags. Var dog også 21 og havde godt styr på mit eget hovede, hvad jeg var bange for og hvad jeg var sikker på.
HVIS du vælger at prøve svampe, så vil jeg anbefale MAX 1 gram tørrede, men så husk lige en tripsitter. Selv efter nogle gode ture på 1-1.5 gram tørrede, har jeg haft et par gode ture på ned til 0.6 gram tørrede (her er der tale om spids nøgenhat). Fik ikke noget særlig visuel effekt, men den effekt af fascination af ret ligegyldige ting samt interesse i spøjse samtaler, var meget god og underholdende.
Vil dog helst anbefale dig at vente noget tid, indtil du har læst godt op på det og spurgt dig flere gange, hvad du forventer at få ud af det og om du føler dig klar til at opleve noget som du faktisk ikke fatter noget af de første par gange. Igen, handler det meget om hvor åben man er omkring forskellige ting og situationer, men også hvor godt man selv forstår sig selv og anderledes tankegang.
Held og lykke med det - følger med i tråden, og husk ikke at kaste dig hovedløst ud i noget fremmed

Mvh.