Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 01:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Hey.

Hvis jeg har 1g kokain som jeg koger med ammuniak og jeg derefter har 900mg freebase kokain tilbage vil det så betyde en renhed på 90% ?

mener jeg engang har hørt fra en kammerat man godt kunne få +1g freebase-kokain ud af 1g kokain (hcl eller sulfat eller hvilken form det nu er i ) noget med at det i freebase form ville veje mindre pr et eller andet.... .. ... . :hm:

thx

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du kan aldrig få flere gram freebase ud end kokain*HCl. Kokain har en molar vægt på 303, HCl på 36. Altså vejer et mol Kokain*HCl 339 gram. Freebaser du denne mængde får du 303 gram kokain freebase. Vægt formindskelsen har intet direkte med renhed at gøre.
(Kemisk set omdannes ammoniaken og *HCl moiteten til salmiak, hvilket ikke fordampes ved kogning. Hvis du ikke fjerner dette vil dette rent faktisk få vægten af tørstoffet til at stige med massen af ammoniak*mængden af oprindeligt Kokain*HCl salt).

Men altså, dit kokain er proppet med cut midler, og med den metode du nævner her slipper du ikke af med nogle af dem.

Svar med citat  
Hej Sortsnog.

tak for forklaringen med de forskellige vægt forhold.

Det jeg gerne ville have at vide var bare om man kunne bruge eksemplet fra hcl > freebase til at vurdere renlighed?

Hvis vi siger jeg har 1g kokain og jeg har givet det til nogle mennesker som har en kemisk stor viden. De formår så ved bedste proces at lave 0.600mg freebase kokain ud af mit ene gram kokain. Vil det så nødvendigvis betyde at mit kokain har været 60% rent? Kan denne teori bruges til at vurdere kokains renlighed?

Lige for at understrege har jeg ikke tænkt mig at "lave" nogle proces selv. eller ryge det. Vil bare høre om teorien holder stik.

[quote="[url=http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?p=536418#p536418]
Men altså, dit kokain er proppet med cut midler, og med den metode du nævner her slipper du ikke af med nogle af dem.[/quote]

Det kommer sgu vidst an på hvor, hvem og hvordan jeg har købt det.

Svar med citat  
Admin
Brugeravatar

Du kan ikke med sikkerhed vurdere renheden uden dyrt analyseudstyr. Der er en grund til, at retskemisk bruger mange milioner på at renhedsbestemme og analysere narko. Som minimum skal man bruge en HPLC med en intern standard, og det kan sagtens løbe op i 50-100k, når alt ekstraudstyr inkluderes.

Hvis du får 600 mg kokain freebase ud af et gram kokain HCl, har det været over 60% rent. Prøv at regne lidt på det, jf sortsnogs eksempel.

-Jimmy Carter

Svar med citat  
[..]
Hvis du får 600 mg kokain freebase ud af et gram kokain HCl, har det været over 60% rent. Prøv at regne lidt på det, jf sortsnogs eksempel.

Tak for svaret! lige præcis det jeg ville vide

Svar med citat  
Admin
Brugeravatar

Men du kan altså stadig ikke bruge det til renhedsbestemmelse. Ovenstående er under forudsætning af, at du får meget rent (95-99%) kokain freebase ud. Hvilket du ikke gør uden omkrystallisering, destillering, kromatografi eller lign.

-Jimmy Carter

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]