Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej forum

Da dette er min første post vil jeg starte med en kort introduktion af mig selv. Jeg er 20 år gammel og enormt fascineret af den menneskelige krop og vores mentale. Jeg tager ikke hårde stoffer, har prøvet coke et par gange, et enkelt svampetrip, men det har jeg lagt på hylden og holder mig til mine joints, som jeg flittigt passer flere gange dagligt.

Jeg er faldet over et phenomen der har gjort mig virkelig nysgerrig, Alternate Sleep Patterns, jeg ved ikke om det er noget man er bekendt med i den psychedeliske verden, jeg kunne dog forestille mig det eftersom søvn jo er lidt psychedelisk i sig selv.

incase nogle af jer ikke ved hvad jeg snakker om, her er et link: http://www.highexistence.com/alternate-sleep-cycles/

Jeg har tænkt mig at forsøge med den de på hjemmesiden kalder Uberman cycle, der er en tilvendingsperiode på omkring 10 dage, der skulle være utrolig hård at overkomme. Jeg overvejer ar bruge drømmeurt til mine powernaps, for at ramme en øjeblikkelig REM (rapid eye movement) søvn. Jeg har intet videnskabeligt belæg for at det vil være konstruktivt men jeg har det på `fornemmeren`.

Jeg kunne godt tænke mig en masse feedback og tanker om dette projekt, hvis nogle af jer kloge hoveder ligger inde med noget viden ville det være fedt.

Fred og kærlighed

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
drømmeurt hjælper så vidt jeg ved kun til at nemmere at opnå lucide drømme. Er det det du vil bruge den til for så er det vidst bare om at komme igang. Du kan brygge the på det eller ryge det. Begge dele skulle smage forfærdeligt men der er ikke de store skadevirkninger ved det.

Jeg har også hørt om den søvnrytme og det skulle fungere. Men tror den eneste måde at finde ud af det er at forsøge sig.

Junior medlem

Jeg har prøvet drømmeurt før med et par homies nogle år tilbage. Vi sad og røg et par joints på det en aften, og meget ulig normale omstændigheder med hash joints, knaldede vi brikker kl 9 en weekend aften.

Jeg tror det vil være godt til at komme ind i cyklussen. Hvis din krop ikke er vandt til at powernappe, er det i hvertfald en god måde at blive træt på i en fart. Derudover er det beskrevet i Uberman cycle at brugere ofte har lucide drømme, så min logik fortæller mig at det er det samme stadie af søvn man rammer.

Ps. Er Ethnoplanet på Nørrebronx stadig åben?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Ved ikke hvor Nørrebronx ligger, men de siger ifølge hjemmesiden: "Ordre kan afhentes i København efter aftale."

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tjekker gulvtæppet efter rester.
Psychedelia er ikke til anskaffelse af stoffer guys, læs regelsættet.
By the way lyder det til at være et meget interesant projekt, som du gerne må holde os opdaterede med.
Mvh. John.

Junior medlem

Is på, spurgte bare om ethnoplanet er åben. Men skål på din deduktive teknik og at du helt selv kunne læse mellem linierne at der er tale om anskaffelse af stoffer.

Jeg vil opdatere tråden løbende i takt med at jeg finder mere information og påbegynder projektet. Derudover vil jeg skrive en udførlig synopsis om det, som jeg vil bruge til at søge ind på min kommende uddannelse. Til den tid, hvis nogle er interesserede i at forsøge selv, kan jeg sende jer mit arbejde.

Medlem

Geografisk sted: Usually not far from a keyboard
lucide drømme
Cool... sej ide... den har jeg ikke lige været opmærksom på, selv om jeg har haft et par stykker selv spontant. Faldt så lige over Tips for Lucid Dreaming. Kan godt være det er normal paratviden, men nyt for mig, og ret interessant. Tak for tippet :smile:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Har kun selv oplevet lucid drømme en enkelt gang, og det var efter at have drukket 15 shots (er ikke vant til at drikke, så det er en del for mig). Ret vildt at flyve rundt i POV inde i hotellet fra Spirited Away/Chihiro Og Heksene. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd

Ps. Er Ethnoplanet på Nørrebronx stadig åben?

ja, men den er rykket til fredensgade.

Det skal lige siges at der her, ikke er tale om anskaffelse af stoffer, eftersom ethnoplanet ikke sælger stoffer.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Junior medlem

Fredensgade som i Lille fredensgade, som i parallelgade til Ryesgade? Jeg var der tidligere i dag og der var intet der lignede en butik.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

nej som i forlængelse af tagensvej, ligger i mellem tagensvej og fredens bro som er den bro der krydser søerne og derefter deler splitter i to gader, sølvgade og webersgade.

Edit: og undskyld hvis jeg har ledt dig på vildspor tidligere

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Junior medlem

Det var ikke dig der ledte mig på vildspor, det var min GPS :/

Så prøver jeg igen i morgen

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt nede på jorden.
Det lyder ekstremt spændende. Har dog hørt at tilvænningsperioden skulle være tilnærmelsesvist umenneskelig, og kræve hjernedødt med selvdisciplin! Held og lykke med projektet, jeg glæder mig til at høre om hvordan det kommer til at gå.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det var ikke dig der ledte mig på vildspor, det var min GPS :/

Så prøver jeg igen i morgen

Godt nok, du skal bare køre ad tagensvej i retningen ind mod byen, og idet du krydser blegdamsvej skifter gaden navn til fredensgade. Fredensgade er kun et par hundrede meter lang, før den igen skifter navn, men butikken ligger inde på højre hånd lidt inden broen. Ved ikke om det gir mening, men held og lykke. Det burde ikke være svært at finde.

Edit: de har vidst også et stort grønt skilt i vinduet hvor der med hvide bogstaver står noget i stil med: "BIO BIZZ"

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt nede på jorden.
Jeg har iøvrigt et par spørgsmål.

Nu er du 20 år ligesom jeg selv; og er derfor potentielt stadig i voksealderen og har måske et større søvnbehov.
Er en polyfasisk søvnrytme overhovedet efterprøvet før på unge under udvikling, og tror du det vil have nogen konsekvenser?

Jeg kunne også forestille mig det ville være relativt sært med en druktur, hvor man kun har 20 minutter til at sove rusen ud. Har du tænkt dig at drikke alkohol under forsøget?

Dedikeret medlem

Selv hvis alternative søvnmønstre skulle være mere effektive tids-mæssigt end konventionel søvn, forekommer det mig at det må være en større udfordring at fungere i samfundet som 'almindeligt menneske' hvis man skal kunne finde et stille, uforstyrret sted at sove 15-20 min hver 4. time - end at vænne sig til selve søvnrytmen.

Ikke at det skal være en faktor der afholder dig fra at afprøve det - eksperiment må altid være den afgørende faktor overfor teori. Men det fremstår som sagt ikke som en specielt holdbar døgnrytme i et vestligt samfund.
Velocity skrev:
Til den tid, hvis nogle er interesserede i at forsøge selv, kan jeg sende jer mit arbejde.

Vil gerne foreslå at du smider det i denne tråd, til offentligt skue og gavn - når tiden engang kommer. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]