Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 01:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Hm.
Psychedelia Sponsor

HejHej.

Jeg har røget skunk ca 6.gange nu, og der er squ noget jeg ikk helt fatter. Anyways
jeg har i et godt stykke tid fået 300mg lyrica / pregablin om dagen imod angst. Og når mig og en kammi ryger skunk, får jeg slet ingen virking overhovedet, det er ligemeget hvor meget jeg ryger på den skide joint,
også mistænker jeg lidt om det kan være lyrica "blokere" noget a skunkens virkning?
For jeg kan jo se at min kammy er helt blæst, så er ret sikker på skunken er iorden.

tager store sug / 3-5 in a row, holder røgen nede, som jeg har fået afvide at man skal gøre.
Så forstår squ ikke helt hvorfor jeg ikke kan få en ornlig virkning. ?

og Jo jeg inhalere røgen. :roll:

Håber nogen kan gi' mig svar på dette.
God weekend! :cheers:

Titel: Re: Hm.
Junior medlem

Hej.
Jeg fik heller ingen virkning OVERHOVEDET de første 3-4 gange jeg røg, men efterhånden som jeg har prøvet det lidt flere gange, er rusen blevet bedre hver gang.
Jeg er selv begyndt ikke at tænke så meget på "Inhaler, hold nede, exhaler" men i stedet bare nyde det, og ryge det stille og roligt - det har jeg det selv bedst med.
Det kan også være i putter for lidt i jeres joint?

-egm

Psychedelia Sponsor

Godaften.
Syntes nu bare det virker lidt underligt.! Men jeg er næsten 100% sikker på der Ikke er for lidt i.. tvært imod. lol
Det vi brugte til 3 pers sidste gang, hvor de andre blev helt fint skæve. har smidt omtrent det samme i den her jeg har lavet nu her.
Så syntes bare det virker underligt. - Lige til info så fik jeg af vide det er 120'r skunk fra staden. hvis det betyder ngoet som helst :P
God weekend!

Medlem
Brugeravatar

Citat:
Lige til info så fik jeg af vide det er 120'r skunk fra staden. hvis det betyder ngoet som helst

Der har du problemet, det er jo klar du ikke bliver skæv af en 120'er, køb en 130'er istedet..
OT: Som egm også siger, så kan rusen være svær at mærke de første par gange man ryger... De første par gange jeg røg fik jeg kun en god griner på, men nu bliver jeg da temmelig skæv.

Psychedelia Sponsor

Hmm tjaa, har du ret i.
men er lige præcis kommet hjem, har røget klump med min buddy, og syntes stadig ikk jeg får noget rus..
Så, men det med chillum, lyder slet ikk så tosset.

God weekend!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvordan kan det være du har røget det så mange gange, hvis du ikke får virkning? Det lyder næsten som om noget i dig alligevel er blevet påvirket af hashen. Mærk godt efter næste gang du ryger cannabis. Den bedste måde at teste hvor skæv man er, er at lukke øjnene. Jo mere det kører rundt, og jo flere farver du ser, jo mere skæv er du. Det forsvinder langsomt i takt med man får tolerance, men i starten, og efter lange pauser, vil det dukke op igen.

Psychedelia Sponsor

Kan sagtens følge dig der lillebror.
Men det er lidt fordi når jeg snakker med mine kammys, og de så fortæller mig om hvor helvedes kogte de har været osv.
Så lyder det jo alt for nice! og ville jo gerne kunne nyde sådanne øjeblikke med de gode venner, Men har besluttet mig for at nu giver jeg Hash 1 sidste chance, og hvis jeg ikke bliver "skæv" af det den her gang, så holder jeg mig fra det, ellers er det jo et totalt spild af penge.

Men en dude snakkede noget om at jeg skulle prøve sort marok fra staden, så det bliver det næste gang.! Men tak for jeres hjælp allesammen! god weekend til jer allesammen!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tjekker gulvtæppet efter rester.
Jeg er ret overbevist om, at det ikke er fordi skunken fejler noget. Altså man kan jo også blive skæv af en 20 kroners hash (overhovedet ikke noget jeg vil anbefale nogen). Som du også selv siger bliver din ven også godt basket af den skunk i ryger.

Jeg blev personligt ikke selv skæv første gang jeg røg, selv om en ven og jeg delte 6 joints. jeg fandt så senere ud af at det var fordi jeg ikke inhalerede røgen ordentligt. Den der med at man ikke så godt kan mærke rusen de første par gange holder altså ikke, man kan sgu nemt mærke når man er skæv. Jeg ved godt at du siger at du inhalere ordentligt, men for mig lyder det altså ikke sådan, ryger du cigaretter og kan mærke nicotinen når du gør det? Prøv at sug røgen ind i munden med kinderne, og når du så har røgen i munden så tag en normal indåndning af luft, helt ned i lungerne, så følger røgen med ned. Ellers kan den manglende virkning også skyldes din medicin, som du også selv nævner? Du kan også prøve at ryge på en vand kølet bong og se om du så ikke bliver skæv af det. Du kan jo også forsøge dig med oral indtagelse, lave en kop guldkakao, eller nogle småkager. Der er mange muligheder, og du kan jo prøve lidt af hvert, der er jo ingen grund til at blive ved med at ryge joints når du ingen effekt får.

Mvh John.

Psychedelia Sponsor

Tak for svaret john. ja oral indtagelse er også i tankerne.
Og btw. jeg ryger smøger til hverdag, så jeg er ret overbevidst om at jeg inhalere det ordentligt :P

- Peace

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg kan hurtigt give et foreslag, som du burde være sikker på gør dig skæv: Lav firecrackers!

Køb nogle tynde kiks. De skal ikke bestå for meget af brød, fordi det... ja, kan sgu ikke lige huske grunden. ^^ Men køb nogle kiks i et supermarked, noget nutella/peanut butter, og så noget hash. Det er ligemeget, om det er hash eller skunk, begge virker helt fint!

Så læg dem i ovnen i 20-22 minutter på 150 grader. Ikke højere end 160, fordi hash vist nok opløser på højere temperaturer. Når det så er gået, vent til de er spiselige (vil ikke råde at spise varm, flydende nutella lige efter de er kommet ud af ovnen, så vent helst 5 minutter cirka). Du kan lægge 0.25 gram i, og du vil blive godt skæv. Læg et halvt gram i, hvis du vil være sikker på det. Råder ikke et helt gram hvis du ikke er vant til at være skæv.
Efter en time kan du sagtens, og jeg mener SAGTENS, mærke det. :)

Det er simpelt, og tager kun cirka en halv time.

1. Sæt ovnen på cirka 150 grader, og IKKE varm luft, bare normal.
2. Tag 2 kiks. Smør begge med Nutella/peanut butter, helst et tyk lag da det hjælper til at formindske smagen af hash, og også fordi THC'en bedre flyder i det så.
3. Læg nogle små klumper hash/skunk ned i Nutellaen på en af kiksene og så læg den anden kiks ovenpå den.
4. Læg så kiksen på et stykke bagepapir og ind i ovnen i 20-22 minutter. Tag dem derefter ud og vent til de er en smule kølet af. Hvis du tager dem af bagepapiret før de er færdige risikerer du, at noget af Nutellaen lægger sig tilbage på bagepapiret, og der kan godt være noget THC, selvom det meste af det burde lægge inde i midten.
5. Spis! Vent cirka 30-60 minutter for at få en effekt. :)

Senest rettet af Kobresia 12 dec 2011 06:04, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Et billede (du må gerne lægge mere nutella/peanut butter i, hvis du har lyst):

Billede

Grunden til du skal bruge peanut butter eller nutella er fordi det indeholder en del fedt, og THC'en bliver absorberet af fedtet, som du så spiser.

Psychedelia Sponsor

Owh!
Det var satme en god ide kobresia! det må jeg squ sige!
Det skal Helt klart prøves, inden alt for længe! det lyder virkelig cool :)
Tusind tak for det perfekte svar! jeg vil melde tilbage når jeg engang har fået afprøvet det :)
Tusind tak endnu engang man! Du må have en rigtig god jul, samt nytår!
Mvh- :)

Medlem
Brugeravatar

Du er helt velkommen. Men du må gerne lige opdatere os med, når du/I har prøvet det. Er interessant efter at høre om det vil virke, for det burde det, hvis altså ikke din medicin forhindrer det fuldstændigt.

Min veninde, som er på 75 mg anti-psykotiske piller om dagen, kunne heller ikke mærke hash i starten (hendes første og eneste gang indtil videre), men hun skulle bare ryge af 3-4 joints mere, og så kunne hun godt begynde at mærke det. Hun var dog også meget socialangst osv., så det havde måske noget med det at gøre, og så har hun aldrig røget smøger før heller. Men håber det virker for dig! :)

Medlem
Brugeravatar

PS. Hvis det ikke virker, så kunne du jo prøve at gøre det, på et tidspunkt hvor du ikke tager dine piller. Nu ved jeg ikke noget om de piller, men ved noget medicin (bl.a. for ADHD) har man nogle dage, hvor man stopper med pillerne fordi kroppen skal... ja, et eller andet, har ikke helt styr på det.
Ved ikke hvor slem din angst er, men hvis du kan overleve et par dage uden dem, så kunne du også prøve det der. Men selvfølgelig skal du ikke stoppe noget alvorligt bare for at blive skæv, det er ikke godt HR råd! :P

Junior medlem

Geografisk sted: KBH
alle har hver deres måde og reagere på skunk - nu ved jeg ikke hvordan du har fået angst, eller præcis hvilken type det er (gætter på GAD - generalised anxiety disorder?) men måske er skunk ikke det helt rigtige og ryge da det påvirker hjernen på en helt anden måde end hash og pot og har pænt større risiko for at provokere angstanfald.
Jeg tror ikke Lyrica blokere virkningen, da det jo blir ordineret til dig så du kan slappe af og få mindsket dine angst symptomer mest muligt. Jeg vil meget fraråde bare at stoppe for at ryge dig skæv; ikk på grund af det med at være skæv men fordi alt medicin der har med angst, psykoser og mange andre psykiatriske lidelser at gøre, skal man aldrig stoppe med fra den ene dag til den anden. Der skal trappes ned over mindst en uges tid for at undgå at provokere bivirkningerne i medicinen da disse er pænt skod.
Men altså hvis du virkelig bare vil være skæv så lav dog en ordentlig iskølet spand med noget rust eller noget ice så kan du ikke undgå det :peace:

Psychedelia Sponsor

Godaften!
Tak for svarene endnu engang :)!
jamen jeg får 300mg lyrica om dagen, samt Citalopram, også vidt jeg har læst mig frem til, så har citalipram ingen virkning i forhold til weed.
Men jeps.. jeg får medicinen imod social fobi / angst, som jeg har lidt af i et par år efterhånden, Ellers er der vel ikke så meget at sige. Men tror jeg vil prøve de kager som du forslog der. :)

God jul til alle! :roll: :)

Medlem

Jeg blev ikke skæv de første 10-12 gange jeg røg hash... En dag kom det bare :D
Kommer ovnen ikke til at lugte en del, efter sådan en omgang hash-kiks?? :O

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Hvad fuck sker der her??? Du skal lade være med at ryge hash eller skunk når du får den medicin du får, du risikerer at forværre symptomerne!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad fuck sker der her??? Du skal lade være med at ryge hash eller skunk når du får den medicin du får, du risikerer at forværre symptomerne!!

:rocking: HR-forum.
Et simpelt emnenavn, ser ud til at tiltrække en bestemt type mennesker.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nový židovský hřbitov
alle har hver deres måde og reagere på skunk - nu ved jeg ikke hvordan du har fået angst, eller præcis hvilken type det er (gætter på GAD - generalised anxiety disorder?) men måske er skunk ikke det helt rigtige og ryge da det påvirker hjernen på en helt anden måde end hash og pot og har pænt større risiko for at provokere angstanfald.

[...]

Hvor har du de informationer fra, hvordan ved du skunk rygere har større risiko for angstanfald frem for hash- og pot-rygere?

peace out.

He whom meddles through the mind of others – He whom interpret the way of living – He whom deliberately chooses an ascetic life – He whom enlighten others to enlarge their mind – He whom indulge – He shall no longer fear death.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]