Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 19:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Hej psychedelia.

Jeg har fået fat i 100 mL butanol og det er >99% rent. Det har jo flere C-kæder, så det burde være mere upolært og dermed trækker olien ud af bladende. Jeg kan se det har et kogepunkt på 107 grader celsius. Det vil tage en hel del tid, at fordampe, men burde ventetiden ikke resultere i bedre nol, da det bedre kan trække det ud, i forhold til isopropyl alkohol eller butan?

Jeg fik det fra laboratoriet af, så det er ikke noget spil, hvis det viser sig at være ubrugeligt :D

Admin
Brugeravatar

Jeg tvivler på, det er bedre til at ekstrahere cannabinoider end butan eller andre carbonhydrider er. Butan er meget mere upolært end butanoler.

PS: Lad være med at gå og stjæle kemikalier fra laboratoriet.
Medmindre det er fra et firma selvf. Ellers er det jo vores allesammens skattekroner :P

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu når det er én gang, at jeg tager 100 mL fra 2 L dunk, så er det nok ikke det der får skatten til at stige, når finansloven skal gennemføres. ;)

Jeg kan godt se hvad du mener, nu når du siger butan er mere upolært.
Derfor er mit næste projekt at skaffe 100 mL hexan. Et kogepunkt på 69 og en renhed på >99% så burde det være brugbart til ekstrakt.

Admin
Brugeravatar

Hvad med bare at købe heptan aka. rensebenzin i et supermarked? Det koster vitterligt ikke ret meget og er mindre giftigt end hexan. Heptan er forholdsvist nemt at dampe af og har så godt som de samme egenskaber som hexan ved ekstraktion.

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Rensebenzin som du kan købe i supermarkederne ved jeg ikke om er 100% rent og rensebenzin koger ved 98 grader og hexan koger ved 69 grader.

Jeg har også haft dichlormethan i tankerne og jeg ved godt det er meget sundhedsskadelig, men har også tænkt mig at gøre det med en rotationsfordamper i et stinkskab, under kontrolleret forhold. Det kunne være det ultimative udtræknings middel, til nol. (:

Det bliver nok ikke i den nærmeste fremtid.

Admin
Brugeravatar

Hvad med diethylether eller pentan? De er fucking lette at slippe af med (kogepkt ~35 grader), men skal selvf ikke tages med ud af laboratoriet, da de er for letfordampelige og brandfarlige/eksplosive til at bruge i hjemmet.

Ang. heptan fra supermarkedet, så er det helt udmærket til formålet. Det er langt fra HPLC grade. Men til dit formål er det mere end tilstrækkeligt.

Btw, pas nu på, du ikke blir smidt ud af dit uddannelsessted, fordi du laver ulovlige ting deroppe. Går ikke udfra, du har et stinkskab + rotvap derhjemme :mrgreen:

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hey IMP. Så har jeg fået anskaffet mig pentan på 99%
Det er selvfølgelig en væske hvor man skal tag sine forholdsregler da det er flygtigt, så jeg vil arbejde med det hvor der er god udluftning.
Jeg vender tilbage når jeg har afprøvet det. Har 10 gram pot som jeg vil prøve at vaske på. :D

Medlem

Hvorfor køber du ikke bare noget god hash og laver nol på det, imo bliver pot nol aldrig specielt potent eller lige så lyst og rav farvet som nol lavet på et ordentligt produkt.

Medlem

Og at trække på ti gram pot er da noget nær spild af tid med mindre det for forsøgets skyld.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er nu bare for forsøgets skyld. Og når man trækker på pot, er det spild at trække på mere, end 10 gram IMO.
Jeg plejer altid at ryste på det, og derefter trækker på det. Det giver gerne et gram potent ryger, når man blander det sammen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]