Jeg er helt enig med dig i det første du skriver. De giver heller ikke tilskud mere til fx. nitrazepam. Som jeg ser det er det et spørgsmål om trends og mode, som skifter fra tid til anden. Lige nu vil man gerne bruge de her nye præpararer og når der er gået nogle år, så kommer bivirkningerne og noget nyt kommer markedet og så udskriver man det. Da benzoerne kom på markedet troede man det var et wonderdrug og kastede dem omkring sig med løs hånd. Der blev så dejlig roligt på de psykiatriske afdelinger.
Man bruger depressionsmidler i behandlingen af angst og til dels også mod tvangstanker. Og ja, du har helt ret i, at man også bliver psykisk afhængig af de andre midler og kan få det meget dårligt, når og hvis, man skal af med dem igen.
Der er ikke noget problem i, at kombinere eksempelvis mianserin med venlafaxin, men det vil de formentlig også fortælle dig. Det kan faktisk være en løsning at potentiere virkningen af venlafaxin med mianserin eller mirtazapin, i stedet for at sætte dig op i venlafaxin dosis.
Hvad indlæggelse angår, så kan det i hvert fald gøre, at nogle bliver opmærksomme på dig. Men jeg er ked af at sige, at det sjældent er en løsning i sig selv. Hvor rart det vil være for dig, kommer også an på, hvordan man blander patienterne fra forskellige diagnosegrupper og om du får eneværelse.
Der er selvfølgelig også mulighed for at blive behandlet ambulant. Der er mange løsninger, hvor du fx. kan møde op hver dag, nogle gange om ugen eller noget helt tredje. Den løsning kan de som regel godt lide, fordi de ofte har overbelægning eller er presset maksimalt.
Det er under alle omstændigheder vigtigt, at du får talt med nogen om det og desværre også, at du er kritisk og ikke bare tager det første og bedste, du får stukket i hånden. Sådan er det desværre. Men du lyder også som om du er opmærksom og fx. googler det jeg skriver og det er godt.
Det bedste ville være, hvis du har nogle gode venner eller familie du kan tale med og som kan støtte dig og det ville være rigtig godt, hvis du kan få en til at gå med dig op til samtalen. Det opfordrer de også til i en ny kampagne