Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 13:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: KBH
Jeg er kommet i besiddelse af en større mængde ryger der er blevet udsat for en omgang kamfer (engelsk: camphor).. Lugten og smagen af rygeren har taget skade og vi vil nu lave det om til klump.. Som regel når man adskiller trichomerne fra skunken kan man smide det i en blender med vand og bruge noget centrifugal kraft til at adskille trichomerne som vil lægge sig i bunden siden det er tungere end vandet..

Jeg har tjekket op på molar massen af kamfer og trichomerne og det er henholdsvis 152 og 314.. Det jeg mangler nu er en væske som vil lægge sig imellem de to stoffer så det kan adskilles.. Jeg havde tænkt mig at bruge sprit men det var ikke tungt nok, er der nogen der har et bud på en væske jeg kan bruge?

Eller hvis I har en bedre metode vil det også påskønnes :)

Håber I kan hjælpe mig! :mrgreen:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: op'i'dig
Du kan da bare skylle rygeren under hanen? Det tager det ikke skade af. Bare lyn-tør det, og så burde kamfer'en være væk. :)

Junior medlem

okay lyder simpelt nok :P

Jeg tjekkede lige google og fandt 2 måder at lyntørre det.. Der stod at begge metoder ville tage på smagen men er det også relevant hvis weeden allerede er tørret "korrekt" én gang?

Mht. tørringen, hvad er fordelene/ulemper ved at tørre det i ovnen ved 40 C vs. I mikro'en med køkkenrulle?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
tror max du risikerer at miste noget smag og en smule potens pga. varmen, den dårlige smag der ellers kommer når man lyntørrer kommer fra klorofylen som er det grønne i planten og siden det jo allerede er tørret væk, tror jeg ikke du mister det store. Men jeg ikke sikker....

Junior medlem

tror max du risikerer at miste noget smag og en smule potens pga. varmen, den dårlige smag der ellers kommer når man lyntørrer kommer fra klorofylen som er det grønne i planten og siden det jo allerede er tørret væk, tror jeg ikke du mister det store. Men jeg ikke sikker....

Det var nemlig det samme jeg tænkte! Hmm jeg tror bare jeg prøver begge metoder til at tørre det og ser hvad der virker bedst..

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Jeg er kommet i besiddelse af en større mængde ryger der er blevet udsat for en omgang kamfer (engelsk: camphor).. Lugten og smagen af rygeren har taget skade og vi vil nu lave det om til klump.. Som regel når man adskiller trichomerne fra skunken kan man smide det i en blender med vand og bruge noget centrifugal kraft til at adskille trichomerne som vil lægge sig i bunden siden det er tungere end vandet..

Jeg har tjekket op på molar massen af kamfer og trichomerne og det er henholdsvis 152 og 314.. Det jeg mangler nu er en væske som vil lægge sig imellem de to stoffer så det kan adskilles.. Jeg havde tænkt mig at bruge sprit men det var ikke tungt nok, er der nogen der har et bud på en væske jeg kan bruge?

Eller hvis I har en bedre metode vil det også påskønnes :)

Håber I kan hjælpe mig! :mrgreen:

Du kan med fordel lave ice, som du selv har nævnt.
Dermed opkoncentrerer du THC og den relative mængde kamfor bliver med alt sandsynlighed mindre.

Jeg tror ikke at du kan anvende molarmasserne til pågældende formål.
Og at du vil bruge en væske med molvægt mellem 152 og 314 til at lægge sig mellem THC og kamfor, for at få dem adskilt, kommer du nok heller ikke så langt med :)
Da kamfor og THC er opløselig i tilnærmelsesvis de samme solventer, så kan du ikke trække nol på skidtet, da mængden af kamfor i et dårligt tilfælde ville være større end THC i slutproduktet. Dette er også én af andre årsager til, at sprit ikke ville kunne anvendes til at adskille THC og kamfor, da begge stoffer er opløselige deri.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nový židovský hřbitov
[quote="loco » 16 dec 2011 13:14”]

[...]
Mht. tørringen, hvad er fordelene/ulemper ved at tørre det i ovnen ved 40 C vs. I mikro'en med køkkenrulle?[/quote]
Ingenting, jeg ville dog holde mig fra mikroovnen, da jeg ikke er en stor tilhænger af mikrobølger, synes det er en ulækker og ’kunstig’ måde varmen bliver frabikeret på i en mikroovn. Så jeg ville helt klart holde mig til en normal ovn.

He whom meddles through the mind of others – He whom interpret the way of living – He whom deliberately chooses an ascetic life – He whom enlighten others to enlarge their mind – He whom indulge – He shall no longer fear death.

Dedikeret medlem

snøvsen skrev:
jeg ville dog holde mig fra mikroovnen, da jeg ikke er en stor tilhænger af mikrobølger, synes det er en ulækker og ’kunstig’ måde varmen bliver frabikeret på i en mikroovn. Så jeg ville helt klart holde mig til en normal ovn.

Der er intet ulækkert eller "kunstigt" ved mikrobølger i forhold til andre opvarmnings metoder. Der er tale om radiobølger med en frekvens der tillader dem at overfører varmeenergi til polære materialer - målrettet vand. Formodentligt er det endda en fordel med mikrobølger til tørring af cannabis da det giver en mere jævn varmefordeling - fremfor en ovn der ville udtørre det yderste af planten og derved indkapsle fugt inde i skuddet.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nový židovský hřbitov
snøvsen skrev:
jeg ville dog holde mig fra mikroovnen, da jeg ikke er en stor tilhænger af mikrobølger, synes det er en ulækker og ’kunstig’ måde varmen bliver frabikeret på i en mikroovn. Så jeg ville helt klart holde mig til en normal ovn.

Der er intet ulækkert eller "kunstigt" ved mikrobølger i forhold til andre opvarmnings metoder. Der er tale om radiobølger med en frekvens der tillader dem at overfører varmeenergi til polære materialer - målrettet vand. Formodentligt er det endda en fordel med mikrobølger til tørring af cannabis da det giver en mere jævn varmefordeling - fremfor en ovn der ville udtørre det yderste af planten og derved indkapsle fugt inde i skuddet.

Det lyder som om jeg bevægede mig ud på dybt vand, jeg har ikke kompetencer til at modbevise dette, men jeg holder stadig på at varmen virker for kunstig.

peace out.

He whom meddles through the mind of others – He whom interpret the way of living – He whom deliberately chooses an ascetic life – He whom enlighten others to enlarge their mind – He whom indulge – He shall no longer fear death.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: op'i'dig
snøvsen skrev:

Det lyder som om jeg bevægede mig ud på dybt vand, jeg har ikke kompetencer til at modbevise dette, men jeg holder stadig på at varmen virker for kunstig.

peace out.

:hm: ...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]