Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 16:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej

Jeg blev for et par uger siden overfaldet på vej hjem fra byen, og fik et godt lag tæsk. Efter overfaldet går jeg hen på en tankstation i nærheden, og ringer til politiet (min mobil var blevet ødelagt under overfaldet).

Politiet kommer hurtigt og noterer min anmeldelse af røveriforsøg, og tilbyder at køre mig på skadestuen, for at få lavet en skadeseddel. Jeg indvilger, og vi kører rundt og kigger efter overfaldsmændene i ca. 15 min derefter mod skadestuen. Efter jeg stiger ud af bilen, finder en af betjentene en pose hvidt pulver på bagsædet hvor jeg har siddet.
Det skal lige siges, at jeg ikke tager og aldrig har taget kokain eller lignende, og posen er IKKE min.

Jeg benægter, at det er min pose, jeg beder politiet om at tage blodprøve på mig, for at bekræfte. "Det er ikke nødvendigt" siger de.
Jeg beder politiet tager mine fingeraftryk, og siger, at mine fingeraftryk ikke er på posen. De svarer ikke. De beder mig tømme mine lommer, og jeg gør det. De finder ikke andet end kasseboner og cykellygter.
Jeg tilbyder igen at få taget en blodprøve, nu hvor vi tilmed er ved skadestuen. De siger igen, at det ikke er nødvendigt, men siger, at jeg vil "høre fra dem", hvorefter de stiger ind i bilen og kører.

Efterfølgende har jeg snakket med venner og min far, og vi har konkluderet, at det var et "trick" politiet lavede på mig for at få lov at visitere mig, siden jeg ikke har fået en beslaglæggelsesseddel eller fået taget blodprøver eller noget. Så jeg troede egentlig sagen var slut.

MEN.
Så i dag får jeg et brev, hvor der står jeg skal betale 3000 kr for bekendtgørelse om euforiserende stoffer pgf 27. stk. 1 jvf pgf 3.

Hvad kan jeg gøre? Hvad er mine muligheder? Skal jeg finde en advokat og tage det i retten?

* Som jeg ser det, handler politiet ikke efter bestemmelserne, når de ikke giver mig en beslaglæggelseskvittering (som jeg villet have modsat mig, det er ikke mit).
* Desuden fandt de stoffet i bilen, ikke på mig. (Men hvad ved jeg, det kan de jo ændre i rapporten)
* Jeg har ikke rørt posen, der er ikke mine fingeraftryk på.
* Jeg er offer for et overfald, ville røverne ikke have taget narkoen, da de gennemsøgte mine lommer?
* Jeg ringer selv til politiet, hvis jeg vidste jeg havde stoffer på mig, ville jeg nok have skaffet mig af med dem før politiet ankom

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: op'i'dig
Nægt at betale, og skriv en klage til politi ministeriet, så du kan få din sag op, en advokat burde ikke være nødvendigt

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Nægt at betale, og skriv en klage til politi ministeriet, så du kan få din sag op, en advokat burde ikke være nødvendigt

Men der er stor chance for at en advokat bliver nødvendig. Vi lever i Danmark. Politiets ord vejer tungere end dit, desværre. Jeg ved ikke hvad du skal gøre. Jeg ville nok ikke orke at tage kampen op. Men hvis du er idealist så gør det og håb på det bedste.

Jeg håber i hvert fald du finder en løsning og at politiet for en straf for deres uretfærdige behandling af din sag.

Medlem
Brugeravatar

Så posen var altså anbragt i bilen? Det er jo tydeligt korruption. Skaf en advokat!

Hvad med voldsmændene? Dem bruger de vel ikke tid på, nu hvor de får muligheden for at knalde dig for narkobesiddelse. Hold kæft, det er sørgeligt system, vi har.

Junior medlem

Jeg ved ikke om posen var anbragt i bilen af politiet, tror nærmere de havde glemt at rydde op efter passageren før mig. Men det er sådan set lige meget, for jeg havde den ikke på mig. Så er det op til politiet at finde ud af hvordan den er havnet der. Jeg skal vel ikke bevise min uskyld?

Og voldsmændene, ja, de er over alle bjerge, den del af sagen bliver nok ikke opklaret. Ironisk nok kan det bedre betale sig at slå folk ned end søge hjælp fra politiet..

Hvad er mine chancer for at få sagen droppet? Er der nogen der har været ude for lignende og kan anbefale en god advokat?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Jeg har gode erfaringer med advokatvagten... Det er gratis rådgivning fra professionelle advokater. Er ret sikker på, at sådan en advokat vil anbefale dig at tage det videre i retssystemet. Hvis du vinder sagen, så skal du ikke betale nogen advokatomkostninger eller noget. Lad vær med at bukke under for presset... men vær også sikker på at have din historie 100% straight, da de vil gå meget kritisk til værks i retten.

Dedikeret medlem

Jeg syntes heeeelt klart du skal gå videre med sådan noget svineri !!

Du SKAL ha en beslaglæggelsesseddel før du skal betale en skid. Som de andre siger lad være og bug under for presset 3kg er skuda en slags penge.

fortæl endelig hva der elles kommer til og ske i sagen ;)

Held og lykke med det ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Evt. gå til pressen. Synes virkelig du har en sag. Regner i hvert fald ikke med at du lyver, hvad skulle du få ud af at gøre det herinde.

Dedikeret medlem

Uden at tage stilling til retfærdigheden - eller mangel på samme - i din sag, vil jeg blot påpege at selvom du muligvis har ret og bøden på de 3000,- er uberettiget, er der stadig en anseelig risiko for at du taber en eventuel sag mod politiet og i den situation bliver de økonomiske omkostninger formodentligt i 10.000erne frem for 1000erne.
Dermed ikke sagt at det skal afholde dig fra at køre en sag, du kender best selv omstændighederne. Jeg synes blot du skal overveje muligheden for at du taber sagen og skal betale for advokater osv. oven i den eksisterende bøde, inden du sætter maskineriet i gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ja
Ja der må gøres noget! Jeg glæder mig til at høre nyt i sagen, især hvis det er fra en avis. Når du nu sagde at de måtte tage fingeraftryk, så kan folket da kun holde mig dig!

Junior medlem

Jeg har sendt en mail til en advokat hvor jeg forklarer sagen. Nu venter jeg på svar

Junior medlem

Advokaten har svaret. Han mener ikke jeg har nogen mulighed for at vinde sagen.

Hvad gør jeg nu? Prøver en anden advokat? Giver op? Jeg vil ikke give op! Jeg er uskyldig!
Åh! Hvad kan jeg gøre? Føler mig efterladt af samfundet, bedraget, snydt. Er ved at miste fatningen. Findes der ingen retfærdighed?

Dedikeret medlem

http://www.krim.dk/
Prøv dem her.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Advokaten har svaret. Han mener ikke jeg har nogen mulighed for at vinde sagen.

Hvad gør jeg nu? Prøver en anden advokat? Giver op? Jeg vil ikke give op! Jeg er uskyldig!
Åh! Hvad kan jeg gøre? Føler mig efterladt af samfundet, bedraget, snydt. Er ved at miste fatningen. Findes der ingen retfærdighed?

Jeg har prøvet at køre sager mod "systemet" offentligt som privat. Det er bare så pisse opslidende, og som det bliver nævnt så taber du endda nok sagen, og så skal du betale virkelig mange penge.
Bare betal de penge og glem så alt om det.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Jeg havde nægtet, til det allersidste... De har ingen sag hvis du ikke har rørt ved posen eller fundet den på dig! Hvad er det for en lorteadvokat du har fået fat i?

Junior medlem

Nu har jeg kontaktet et par andre advokater. Jeg venter på svar. Hvis de mener det samme, tror jeg bare jeg betaler bøden og så glemmer jeg alt om den rejse til USA, jeg har sparet op til.. Men det gør mig så vred at skulle give op!

Jeg kan virkelig ikke tænke på andet, end at der ikke er retfærdighed i det her.. En voldsmand går fri, offeret straffes for at søge hjælp hos politiet. Jeg kommer aldrig til at stole på politiet igen. Og hvis jeg ikke kan få medhold i min sag, kan jeg heller ikke stole på retssystemet. Så kunne jeg sgu ligesågodt flytte til Rusland, eller Somalia

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Jeg kommer aldrig til at stole på politiet igen. Og hvis jeg ikke kan få medhold i min sag, kan jeg heller ikke stole på retssystemet. Så kunne jeg sgu ligesågodt flytte til Rusland, eller Somalia

Så har du da i det mindste lært noget :)

Dedikeret medlem

Uskyldigt Anklaget skrev:
Jeg kan virkelig ikke tænke på andet, end at der ikke er retfærdighed i det her.. En voldsmand går fri, offeret straffes for at søge hjælp hos politiet. Jeg kommer aldrig til at stole på politiet igen. Og hvis jeg ikke kan få medhold i min sag, kan jeg heller ikke stole på retssystemet. Så kunne jeg sgu ligesågodt flytte til Rusland, eller Somalia

Hvis du blot har skulle betale 3000,- og et par dage af din tid, vil jeg mener du har købt den lektion langt billigere end mange andre. Inklusive undertegnede.
Ikke at jeg har været involveret i noget ligende, men jeg har dog haft den tvivlsomme glæde at opleve hvorledes det danske retssystem fungere på nært hold..

Jeg vil stadig mene at din situation er et eksempel på en ud over det sædvanelige nedrig opførsel. Selvom en retssag muligvis er håbløs, kan du jo godt fremstille din sag gennem et større talerør end psychedelia og derved om ikke andet gøre opmærksom på hvordan du er blevet behandlet. Måske det også ville give en lille form for "psykisk kompensation".

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du behoever ikke en advokat i dette tilfaelde. Meddel politiet at du ikke er skyldig, og bed dem gaa i retten hvis de vil fastholde det modsatte. I retten forklarer du sagens sammenhaeng, og bliver frikendt - maaske! Du kan sagtens vaere din egen forsvarer i saa enkel en sag.

Dedikeret medlem

йети skrev:
Du behoever ikke en advokat i dette tilfaelde. Meddel politiet at du ikke er skyldig, og bed dem gaa i retten hvis de vil fastholde det modsatte. I retten forklarer du sagens sammenhaeng, og bliver frikendt - maaske! Du kan sagtens vaere din egen forsvarer i saa enkel en sag.

Jo jo, men hvis han taber skal han da stadig betale sagens omkostninger + den oprindelige bøde. Eller fungere det anderledes når det er politiet der bliver slæbt i retten?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]