Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 00:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: planeten
" jeg kender en ;) " som har adgang til en masse 'affald' fra skunk, det der er tilbage når der er lavet ryst. "Han" plejer at komme en masse af det grønne i en gryde, noget smør så det bliver sådan grov mudder og noget vand(for at holde temperaturen nede).
Blandingen simre ved ca. 80 grader i 2 dages tid hvorefter vandet hældes fra mudderet, som kommes i et viskestykke og smøret presses ned i en skål med lidt kold vand. Det nu mørkegrønne smør kommes i køleskabet. Smørret gøres rent smeltes igen og der kommer en masse kakao pulver i(emulgerer lettere med mælk) i og kommes på frys.

Kunne man miste noget ved at lade det simre i 2 dage? er det overhovedet nødvendigt med så lang tid? jeg har ikke prøvet at lave en portion til på det der er tilbage, kunne ellers være en go måde at se om der er mere niceness tilbage...
Hvad med temperaturen? kunne der være noget af det gode der har et lavere kogepunkt? er det overhovedet nødvendigt med så høj en temperatur?

En anden ting er "han" har adgang til 96% udenatureret alcohol til en billig penge, har ikke en anelse hvormeget det kan optage, planen er ikke at lade det fordampe.
Hvor lang tid ved stue temperatur for at det meste thc opløst?
Hvordan kunne man indtage det? 96% thc absinthe må nærmest være værre end fernet branca!
Bliver det optaget hurtigere end i fedt? eller bliver det bare i maven skal passere videre som med fedt?
ville det bundfælde hvis man fortyndede alcoholen med vand eller anden væske? kunne det være en fordel at blande det i kakaomælk eller andet der indeholder fedt?

Så det jo godt jeg ikke har så mange spørgsmål ;) håber i kan hjælpe med bare nogle af dem, eller nogle links til artikler så kan gøre mig lidt klogere på emnet...

Medlem
Brugeravatar

Hvorfor ikke bare trække Nol på resterne, efter du har kogt det? Så er du fri for at skulle igang med en masse smør osv igen :-) Men efter 2 dage i en gryde, er det måske begrænset hvor meget TCH der er tilbage? Men prøv at træk Nol på det.

Junior medlem

jamen jeg tænkte på at starte med at trække nol med sprit, og så evt. smør bagefter, tror ik men kan trække nol på det når det har været i smør. Men når jeg har trukket nol med sprit havde jeg tænkt min at lade spritten blive tilbage sammen med nolen, fordi jeg alligevel ikke har tænkt mig at ryge det(desværre :( )

Dedikeret medlem

guldkakao skrev:
"han" har adgang til 96% udenatureret alcohol til en billig penge, har ikke en anelse hvormeget det kan optage, planen er ikke at lade det fordampe.

Hvis du tænker på at lave en slags tinktur af alkohol og cannabis vil jeg foreslå dig at søge lidt på 'Green dragon' - det er oftest det navn den går under.
guldkakao skrev:
Hvor lang tid ved stue temperatur for at det meste thc opløst?

Hvis det er i forbindelse med en tinktur du tænker, mener jeg at mange lader opløsningen stå i flere uger før den benyttes.
I forhold til en 'almindelig' ekstraktion vil der være tale om et par minutter hvis du samtidig benytter en slags mekanisk bearbejdning i form af kraftige rystelser eller omrøring (hvad end der er lettest for dig.) - flere separate trækninger vil ekstrahere mere, både aktive stoffer og andre stoffer, end én stor ekstraktion. Men da de fleste aktive stoffer vil sidde i den ydre harpiks, er den første ekstraktion den reneste i forhold til ratioen mellem aktive stoffer og "andet skidt", således giver flere ekstraktioner mere og mere "skidt" og færre aktive stoffer per trækning. Det kunne tilnærmelsesvis beskrives som en aftagende lineær funktion.
guldkakao skrev:
Bliver det optaget hurtigere end i fedt? eller bliver det bare i maven skal passere videre som med fedt?

Jeg vil tro det bliver optaget væsentligt hurtigere i sprit, da ethanol kan bevæge sig gennem cellevægge og væv uden problemer, hvorimod fedt alene optages gennem mave/tarm-kanalen. Præcis hvor hurtigt ved jeg ikke, men måske google kunne være behjælpelig.
guldkakao skrev:
ville det bundfælde hvis man fortyndede alcoholen med vand eller anden væske? kunne det være en fordel at blande det i kakaomælk eller andet der indeholder fedt?

Det ville ikke bundfælde hvis du fortynder spritten, med mindre det er en meget mættet tinktur - hvilket jeg ikke tror er noget man umiddelbart opnår uden at inddampe.
Mht at blande tinkturen med kakaomælk vil der ikke være noget til hindring for dette, men jeg tvivler på hvor godt det smager. Men det må jo siges at være subjektivt ;)

Mht at blande med fedt ved jeg ikke hvad du ville blande det med, da det vil blive en flydende masse grundet at alkoholen opløser fedtstofferne. Dette er også grunden til at jeg vil anbefale dig enten at lave det smør du beskriver, eller trække nol med sprit. De to vil næppe forliges da du enten har rester af sprit i dit plantemateriale der vil ødelægge smøret, ellet smør rester i plantematerialet der vil ødelægge din tinktur.

Jeg håber det kan hjælpe dig, selvom det i højgrad er teoretisk viden. :)

Junior medlem

Randomname virkelig mange tak for dit indlæg!!

Jeg vil læse op på green dragon! ;) ...

Jeg er nød til at prøve med sprit nu når jeg har adgang til sprit så billigt!
I en metalskål med det grønne, sprit så det er dækket, husfilm over så det ikke fordamper for meget og røre det lidt rundt i det et par gange om dagen i 2 uger. Presse spritten så godt ud som jeg kan og lade det dampe fra det grønne og så lave en gang smør på det bagefter, så må det også være det :)
Giver også et godt mål for hvor effektiv sprit ekstraktionen har været, ved nogenlunde hvor potent smørret bliver, der er sq mange der får nedtur af lortet...

Er lidt bange for at formeget mekanisk bearbejdning kan findele det for meget til at jeg ville kunne presse smørret fra det grønne mudder i 2 ekstraktion, og dog.

Hvordan vil sprittet ødelægge smøret? vil det emulgere med vandet?

og igen tak! jeg vil læse hvad jeg kan finde om green dragoen(fedt navn ;) jeg kunne også tage det inden der laves ryst, to liter finsprit med 80 gram ryst i hæhæ, skal vi ha et shot gutter? ).

Ellers noget om temperatur og længde ved ekstraktion med fedt?

Dedikeret medlem

Hvis du vil lave en tinktur til at drikke, behøver du ingen omrøring, men blot at lade det ligge og trække - lidt som at lave snaps. At det står længe vil eliminere behovet for den fysiske bearbejdning, måske blot en let omrystelse af beholderen et par gange om ugen - og ingen lys eller for meget varme så vidt jeg ved. :)
guldkakao skrev:
Er lidt bange for at formeget mekanisk bearbejdning kan findele det for meget til at jeg ville kunne presse smørret fra det grønne mudder i 2 ekstraktion, og dog.

Fik vist formuleret mig lidt for firkantet, med mekanisk mener jeg bare at du ryster det kraftigt i de par minutter ekstraktionen tager.
guldkakao skrev:
Hvordan vil sprittet ødelægge smøret? vil det emulgere med vandet?

Faktisk efter at tænke mig lidt om, hvis du varmer dit smør, afdamper du måske egentligt sprit resterne? Hvis det er tilfældet vil det nok hverken gøre fra eller til - andet end spritten måske trækker lidt mere af det hele ud af plantematerialet.

Junior medlem

Kunne godt forestille mig at lys kunne gøre et eller andet hvis det er kortbølget nok, og der er nok af det, men tror egentlig at en højere temperatur vil få reaktionen til løbe hurtigere. Sprits kogepunkt er stadig laver end de 80 grader jeg plejer at lave smørret i, eller når bong-rygere varmerister deres mix(det afhænger slf. af tiden under 'høj' temp.).

Har ikke fået læst op på green dragon endnu har først lige fået tid til at gøre det nu(når jeg har skrevet det her indlæg færdigt), kunne godt tænke mig at vide lidt mere om tiden.

Tror at diffusionen aftager som en buet kurve der nærmer sig total men aldrig rigtig når den, og man kan vel 'højest' opnå den samme koncentration en over hele blandingen, altså i blade som i sprit.
Her kommer næste spørgsmål, gad vide hvor meget alcohol der skal bruges, hvornår er spritten mæt, fx. i gram røst pr. liter sprit.

Jeg prøver at læse lidt på green dragon, og hvis jeg møder noget klogt skriver jeg det her(med ref. selvfølgelig).

Jeg er stadig åben overfor vide ang. fedtbaseretekstraktion :)

Og stadig Randomname thx 4 sharing tha wealth ;)

Dedikeret medlem

guldkakao skrev:
Kunne godt forestille mig at lys kunne gøre et eller andet.

Lys nedbryder molekyler. Processen hedder "photochemical deterioration" - hvad det korrekte term er på dansk har jeg ingen anelse om, men det er ihvertfald ikke "fotokemisk forringelse" :roll:
guldkakao skrev:
Sprits kogepunkt er stadig laver end de 80 grader jeg plejer at lave smørret i

Ja ved de temperature skal ethanolen nok blive afdampet.
guldkakao skrev:
Tror at diffusionen aftager som en buet kurve der nærmer sig total men aldrig rigtig når den, og man kan vel 'højest' opnå den samme koncentration en over hele blandingen, altså i blade som i sprit.

Ja du har ret i at der for 'Green Dragon' tinkturen vil der være tale om noget der ligner en eksponentielt aftagende funktion der flader ud ved ligevægten af koncentrationen af thc mellem skud og ethanol. Det er på grund af dette at flere separate ekstraktioner vil få langt mere ud end en enkelt. Men som sagt også større og større mængder "skidt", efterhånden som plantematerialet bliver nedbrudt af ethanolen.
guldkakao skrev:
Her kommer næste spørgsmål, gad vide hvor meget alcohol der skal bruges, hvornår er spritten mæt, fx. i gram røst pr. liter sprit.

De eneste tal jeg har set var for den syntetiske thc analog HU-210 af hvilken ca. 50mg kan opløses i 10mL. Jeg vil tro at 'almindelig' thc ligger et sted omkring det.
Evt kunne du lave et lille forsøg på mikro skala hvis du har adgang til et lille måle bæger og en følsom vægt. Afvej 50mg fin ryst (så vidt muligt kun krystaller og ikke så meget som støvkorn eller andre små rester) og så tildryp 1mL ethanol, omrør lidt og gentag til du har opløst det hele. Det kunne være spændende med lidt grundforskning :D
guldkakao skrev:
Jeg er stadig åben overfor vide ang. fedtbaseretekstraktion :)

Jeg tror i højgrad det er lig ekstraktionen med ethanol. Så vidt jeg ved er thc et meget lipofilt molekyle og jeg tror derfor at det meget villigt diffundere fra blade/skud og over i en varm olie.

Men som sagt er min praktiske viden om dette meget begrænset (ikke eksisterende mht cannabis smør)

Junior medlem

Tak for svar :) har adgang til lab på uni og SUPER røst, kunne godt finde på det i det nye år... Læste lidt på det i nat...

THC findes ofte på carboxylsyre-form THCa og er ikke aktivt, oxiderer meget hurtigt ved 106C de forskellige cannabiolers kogepunkter ligger mellem 180 - 240C så i ovnen ved 150C i et par minutter(hytten begynder at luget af det). Det er MEGET vigtigt, men ikke nødvendigt ved rygning da røgens temp gør det for en.
( http://www.cannabisculture.com/articles/2794.html )

Mere om green dragon her
( http://boards.cannabis.com/concentrates ... bined.html )
glæder mig SÅ meget til at prøve!!!

lidt mere nørd på grønt
( http://www.druglibrary.org/SCHAFFER/Lib ... /ldc2b.htm )

Godt nyt år ;)

Medlem

Hvis du først laver en spritekstraktion og derefter fordamper spritten fra det samme pot og bruger det til smør, så tror jeg ikke at smøret bliver særlig potent. Bare en tanke.

Du kan opløse 20,2 mg THC pr ml ethanol. Hvis dit ryst er på 2% THC så vil der være 200 mg THC i 10 gram ryst, og du vil da skulle bruge 1 ml ethanol pr. gram ryst.

Junior medlem

Fedt! tak ;) , tror der er noget der svare til 30 g. ryst i den pose jeg får, men tror du ikke at der er mere en 2% THC i ryst?

Medlem

Det er utroligt svært at sige da det afhænger uendeligt meget både af kvalitet på frøene som planterne kommer fra samt hvordan de er dyrket. Jeg vil gætte på hvad som helst mellem 1% og 10%. Jeg aner det virkelig ikke.

Junior medlem

Nej, det ved du vist ikke. Der er op imod 80-90 % thc i ryst - kommer selvfølgelig an på, hvor fint det er, men at sige der ikke er mere end 10 % er langt fra rigtigt - det er mere tæt på en middelpotent skunk (mener der er ca. 20% i White Widow og der er hele topskuddets vægt inkluderet mener jeg.)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]