Det er jeg for det første ked af at høre. Jeg stod netop i samme situation et par år tilbage, da jeg stadig boede i ungdomshyblen (: Det eneste du reelt kan gøre, er at være ærlig omkring det. Jeg lavede en salgstale, som vil stå nederst i min post. Det gjorde, at mine forældre blev bekymret for mig, hver gang jeg var i byen. I starten jokede de faktisk om det, om hvorvidt jeg havde været ude og ryge hash med vennerne. ( Set i spøg ). De havde begge røget hash som unge, så en hvis selvforståelse tror jeg de havde, for min situation. I starten udviklede det sig til en kraftig reprimande, om hvorvidt jeg havde lyst til at bo hjemme ( var på det tidspunkt igang af min 1 års STX uddannelse. ) Jeg tog mig sammen i hjemmet, tog opvasken, støvsugede hytten og prøvede at gøre et godt indtryk af "Den nye mig, hashvraget". Hårde ord ja, selvom jeg kun havde prøvet det 2-3 gange. Nå ja, tilbage til hvad det drejede sig om.
BRUG ABSOLUT IKKE MINE UNDSKYLDNINGER OSV, DA VORES FORÆLDRE NOK IKKE LIGE ER AF SAMME STØBNING. Jeg har en kammerat af anden etnisk herkomst, hvor forældre ikke brød sig særligt meget om mig (fordi de også havde opdaget det), selvom jeg er en helt igennem fin gut. ( Har jeg hørt ^^ ) Så de forbød, lad os kalde ham H, for ikke at se mig. Selvom vi til dagligt hænger ud sammen. Dog uden hash ( kan lugtes

..)
Jeg satte mig ned ved mine forældre og sagde noget lignende det her.
" Jeg vil gerne indrømme noget. Jeg har røget hash før, jeg har røget cigaretter og jeg har røget cigarer. Jeg har sku prøvet det hele ( og nej.. ikke ALT, men I ved hvad jeg mener ) Og lige meget hvor sure I er på mig, lige meget hvor skuffet i er, var det mit valg. Mit valg afhænger af konsekvenser som jeg er villige til at tage. Mit valg skuffer jer og det er jeg ked af. Jeg respekter jeres liv at leve på. Og jeg forventer, at I kan respektere mit. Jeg er en voksen mand nu, og jeg tager konsekvenserne. Jeg påpeger for det første ikke, hvergang I skal have en cigarret eller en øl. Jeg lader jer nyde den, og jeg respekterer jeres måde, at leve jeres liv. Så hvad angår mit, håber jeg, at I vil kunne respektere mine valg. "
Jeg har brugt ordet respekt meget, da det ligesom fylder en del, og det giver et indtryk i samtalen om, at det indeholder en vigtig substans. Som jeg også skrev oppe, skal du virkelig tænke på, og du vil være ærlig omkring det, eller tage testen med al held. Som nævnt før, tager det ca. 1 mrd at fortrænge 0-3 g hash. Så om du vil have en røvfuld af testen, eller ærligheden er dit eget valg. Jeg traf mit, og det er jeg glad for, at jeg gjorde. Jeg snakker tit med forældrene, og nogle gange også om hash. Jeg har desuden aldrig haft et misbrug, og kommer nok aldrig til det. Jeg ryger ca 3 joints om måneden, og tager det stille og roligt. Jeg ryger når jeg er "in the moooode"
Brug evt. argumentet i den dertil førte diskussion om hvorvidt det er okay, at hash er et euforiserende stof, som modsat af alcohol lammer hjernecellerne, og ikke dræber dem. Vær ærlig, ikke om, at det kun var den ene gang, og det aldrig vil ske mere. Den er hørt før, og får dig til at lyde som en narkoman der ikke kan styre sit forbrug.
Puha, den blev lang. Husk på, at forældre er forskellige, nogle gange overrasker de positivt, andre gange negativt.
Jeg håber du kunne bruge noget af alt det her, hvis ikke, så god vind på bakken (: