Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 16:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg er helt ny herinde.
Faktisk er det første gang at jeg støder på dette forum, så er ikke helt sikker på om jeg har placeret dette indlæg i den rigtige kategori.

Men bortset fra det, står jeg med et problem.

Jeg har igennem 3 år været afhængig af mandolgin/dolol.
Den daglige dosis er oppe på 16-18 x 50mg. piller om dagen.

Min afhængighed startede da jeg har store muskelsmerter hver dag, hvorefter så min læge har ordineret dem til mig igennem de sidste tre år.

Jeg har i de sidste par måneder forsøgt nedtrapning, men hver gang er jeg blevet kastet tilbage til start grundet smerter og abstinenser.

abstinenserne er virkelig slemme. Jeg får seriøs ubehag med slem hjertebanken og store svedeture.

Min læge har nu nægtet at udskrive flere. Og det er på trods af at jeg faktisk har formået at halvere mit misbrug og er godt igang med udtrapning.

Der er ingen som ved at jeg har det her misbrug, hverken familie eller kæresten og af flere årsager kan jeg heller ikke fortælle dem det.

Jeg står med det her alene og vil rigtig gerne fortsætte min udtrapning, men jeg har kun 10 piller tilbage og ingen mulighed for flere.

Så mine spørgsmål er egentlig:

Hvad ville i gøre i min situation?
Kan man på nogen måde få nogle andre piller, som kan virke mod abstinenserne?

Er virkelig frustreret og min hverdag er gået total i baglås på det mest dårlige tidspunkt.

Hjælp!

bannet

Geografisk sted: århus
Hejsa
Jeg kan se det er et stykke tid siden du var skrevet, men jeg vil råde dig til følgende.
Kontakte din læge og få fastlagt en ordentlig udtrapning, det behøver ikke være så slemt at udtrappe medicin og hvis din læge har ordineret dem til dig, så må han også hjælpe dig med at blive fri for dem igen, det er hans pligt.
Såfremt han/hun ikke vil dette, så vil jeg henvise dig til et misbrugscenter eller evt. Skifte læge hvis du kan overskue det.

Der findes medicin der kan hjælpe dig igennem abstinenserne, dette bør din læge være villig til at indgå dialog om.

Hvad er grunden til dine smerter ? , du skriver du har fået mandolgin/tradolan ord. I 3år, så der må være en Problemstilling i forhold til smerte.
Så du skal også have styr på dine smerter, hvis du skal trappes ud af mandolgin, så skal du jo smertedækkes på anden måde, såfremt du stadig har ondt.

Mit råd er at skrive de problemstillinger ned du har og bestille en tid ved lægen, sig du skal have en dobbelt tid, så du har tid nok til at snakke om tingene. Så får du svar på dine spørgsmål, selvom du sidder derinde og sveder og måske glemmer lidt hvad du kom for :) ...
Der er ihvertfald en vej ud af dit medicin-misbrug, måske du skal overveje at få en fortrolig så du ikke skal gå alene med dine tanker.

Held og lykke

bannet

Geografisk sted: århus
Ups. Jeg så forkert på datoen, jeg troede du havde oprettet din tråd d.1-01 , det beklager jeg, men det ændrer ikke på mine råd :) ... Mvh.

Medlem
Brugeravatar

Hvad er din plan når de 10 piller ophøre?

Junior medlem

Du skal 100 % kontakte din læge igen og finde ud af en løsning i begge kan blive enige om. Hvis du ikke når det inden dine piller slipper op kan en god kraftig joint altid bedøve dig så meget, at din krop ignorerer de fleste smerter og du har meget nemmere ved at falde i søvn.
Hvis du ikke ryger kan jeg kraftigt anbefale kroppens helt egen søvnfremkaldende hormon melatonin (styrer din krops søvn/rytme). Jeg har bl.a. selv har købt pillerne via. en dansk hjemmeside i 3 mg form, da jeg har haft problemer med at sove når jeg ikke har røget osv.
Har studeret menneskets anatomi, fysiologi og psykologi i snart 1½ år og melatonin skader på ingen måde din krop, men derimod styrker dit immunforsvar og fungerer ikke som en sovepille, men et middel til at falde i søvn. Spurgte selv min lærer i endokrinologi (læren om kroppens hormoner/stoffer) om eventuelle bivirkninger, og han kunne ikke nævne nogle ud over, at man ikke skal sluge en kæmpe dosis hver aften, da kroppen som ved så mange andre ting udvikler en resistens ved overforbrug. (Dvs, man skal bruge mere og mere)
Håber det kunne hjælpe, og at du finder en løsning på dit problem. :)

Junior medlem

En god ryger hæmmer forresten også de symptomer du nævner, da symptomerne er meget identiske med abstinenserne/tømmermændene af amf/speed. Både faglig og personlig erfaring :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg synes det virker helt forkert vi er ude i at rådgive personer til slevmedicinering. Det løser sgu ikke hans problem han ryger sig skæv hver dag.

Junior medlem

Tak for jeres svar.

Mit problem ligger også i, at jeg ikke kan lade nogle finde ud af det her..Det ville være alt-ødelæggende,
især pga. mit job.
Vil helts ud af det her misbrug så stille som muligt.

Idag har jeg det rigtig skidt..
slemme influenza lign. symptomer og brystsmerter.

lorte dag!

Insane psychedelia user!

Skift læge!!

Det er ualmindelig dårlig lægepraksis bare sådan uden udtrapning at stoppe udskrivningen af sådanne medikamenter.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Som du nok selv har regnet ud, så er du rendt med hovedet først ind i en kold tyrker.. Ser du slet ingen mulighed for en at overholde den, nu da du alligevel ikke har adgang til pillerne mere? Din læge har jo også tavshedspligt, så der burde ikke slippe noget ud til din arbejdsplads. Hvis din læge ikke er til at snakke med så find en ny og forklar ham/hende situationen.

Cannabis entusiast

Junior medlem

Hvis jeg skal til at skifte læge, vil min familie opdage det da vi alle har samme læge.

Lægen påpegede også for 2-3 måneder siden at det var blevet for ofte jeg bestilte medicinen, så det var det, der startede den nedtrapning til at begynde med. Men som jeg skrev i startindlægget, er jeg røget tilbage til start, hver gang jeg var kommet godt ned i antal piller, grundet stærke smerter og derfor nul overskud.

Min situation er sådan, at jeg ikke kan tillade mig "bare" at være syg i nogle dage, da familien, job og andre ville fatte mistanke. Der er ingen som ved at jeg er i det her misbrug. Ingen.
Jeg har gjort alt hvad jeg kan for at skjule det og det har gået godt indtil idag.

Lad mig sige det sådan, at Jeg ikke har et "almindeligt" arbejde, så det ville bare være rigtig skidt på alle områder hvis det kom frem.. den ene eller anden måde.

Det er svært at forklare, når man ikke kan gå for meget i detaljer.

Medlem
Brugeravatar

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men både Odense og København har anonym misbruger/ras, hvor folk som har arbejde/under uddannelse, har en bopæl og et par små andre ting. Groft sagt en velfungerende misbruger/misbruger af højere social status. kan få hjælp og velledning. Det er helt anonymt. Hvis du bor der, kan de sikkert give en fornuftig løsning.

Insane psychedelia user!

Altså du må også være indstillet på at hjælpe dig selv.

Hvis du har det skidt, er det det som kommer i første række! Så må du stoppe familien og jobbet op i røven..

Det kan lyde hårdt, og det er det. Men det er der ikke noget at gøre ved..

Dedikeret medlem

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men både Odense og København har anonym misbruger/ras, hvor folk som har arbejde/under uddannelse, har en bopæl og et par små andre ting. Groft sagt en velfungerende misbruger/misbruger af højere social status. kan få hjælp og velledning. Det er helt anonymt. Hvis du bor der, kan de sikkert give en fornuftig løsning.

Smider du ikke lige et par links eller telefon numre her til?

Medlem

Geografisk sted: hasselager
hejsa sa,

jeg kan godt forstå dine bekymringer, men du er nok nød til og bide i det sure æble og være ærlig overfor dine omgivelser, jeg er helt sikker på de vil være derfor dig og hjælpe dig, de vil måske blive bekymre og ked af, men jeg er sikker på de er derfor dig,

jeg har være afhæning af det meste os herion i en kort pariode, og jeg kan fortælle dig du dør ikke af abstinster, det kan være hård ja helt sikkert, men i løbe af en uge højste så er det væreste overstået,

det lyder ikke du du er en der tager andre stoffer så vil ikke råde dig til og ryge hash og andre ting, hvor du kan havde mulighed for og starte et nyt misbrug, men du kan måske købe nogen kodimagnyl der er lidt codein i, men du må ikke spise ande end 3-4 om dagen mener jeg, men det kan lige tag toppen af det, og måske nogen ibutin til muskle smerterne, også tage varme bad det løsner musklerne op, og du kan måske købe noget afslapnings te det er os dejligt,

held og lykke med det, der er lys forende af tunnel :)

kram

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
...men du kan måske købe nogen kodimagnyl der er lidt codein i, men du må ikke spise ande end 3-4 om dagen mener jeg, men det kan lige tag toppen af det, og måske nogen ibutin til muskle smerterne, også tage varme bad det løsner musklerne op, og du kan måske købe noget afslapnings te det er os dejligt,

Jeg tvivler på at den lille mængde kodein i kodimagnyler vil have nogen effekt, da der kun er tale om 9,6mg pr. tablet. Nogen der har bedre forudsætninger for at udtale sig om farmakologien?

Derudover synes jeg det er et dårligt råd at sige at man bare kan indtage kodimagnyl på daglig basis.
Hvis det dog skulle blive relevant, kan jeg kun anbefale at tage tabletterne sammen med mad, for at undgå mavegener.
Maks anbefalet daglig dosis ligger i 2 tabletter højst 4 gange daglig, altså 8 tabletter pr. dag.
Ved længere tids anvendelse af f.eks. Kodimagnyl kan der opstå lægemiddelinduceret hovedpine, hvilket man skal passe lidt på, ellers havner man i en dårlig spiral :)

Medlem

Geografisk sted: hasselager
...men du kan måske købe nogen kodimagnyl der er lidt codein i, men du må ikke spise ande end 3-4 om dagen mener jeg, men det kan lige tag toppen af det, og måske nogen ibutin til muskle smerterne, også tage varme bad det løsner musklerne op, og du kan måske købe noget afslapnings te det er os dejligt,

Jeg tvivler på at den lille mængde kodein i kodimagnyler vil have nogen effekt, da der kun er tale om 9,6mg pr. tablet. Nogen der har bedre forudsætninger for at udtale sig om farmakologien?

Derudover synes jeg det er et dårligt råd at sige at man bare kan indtage kodimagnyl på daglig basis.
Hvis det dog skulle blive relevant, kan jeg kun anbefale at tage tabletterne sammen med mad, for at undgå mavegener.
Maks anbefalet daglig dosis ligger i 2 tabletter højst 4 gange daglig, altså 8 tabletter pr. dag.
Ved længere tids anvendelse af f.eks. Kodimagnyl kan der opstå lægemiddelinduceret hovedpine, hvilket man skal passe lidt på, ellers havner man i en dårlig spiral :)

jeg siger hele ikke noget om hverdag vel, jeg snakker om det vare måske en uge hvor han har det dårligt og jeg har erfaring med det kan tag toppen af det, abslut ikke noget der gør ham rask, men i mangle af ande så kan det linder lidt...

Medlem
Brugeravatar

Smider du ikke lige et par links eller telefon numre her til?

Initiativet heder Projekt Anonym Stofmisbruger (ikke (RAS, men PAS). Så bare reklamen for stedet i en avis og skimte kun lige navnet.

http://www.heltanonymkbh.dk/

Dedikeret medlem

:) Tak for det TAP

Medlem

Du kan evt læse min tråd "jeg har ledt og ledt" den handler om hvordan jeg kom ud af et fem år langt tramadol/mandolgin misbrug. Var også på sygt høje doser til sidst. Stoppede da jeg var på 24 piller om dagen. Du må også gerne skrive en privat besked hvis du vil spørge om noget. De piller er så stygge.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]