Du har en træls måde at gå i debat på, Tuxen. Af hvad jeg kan se her, så bliver du meget hurtigt fornærmet ved kritik, og kalder dem der stryger dig med hårene for venner, og resten er "uheldige typer". Synes du selv vi har grund til at udvise respekt for dig?
Tuxen: ja det syntes jeg for jeg taler da pænt. Jeg syntes det er mine modstandere herinde der har en træls måde at starte angreb på. Det er vel ok at forsvarer sig eller hvad? Skal man bare sidde stille og høre på at de siger man er et lallende hashovede, skader hampesagen, laver dårlige taler og film og diverse spydigheder?
Men jeg gider ikke spille mere med på den vogn, jeg vil bare opfordre dig til at ændre din måde at diskutere og gå i dialog på.
Tuxen: det opfordrer jeg da sandelig også mine modstandere herinde til, for det var da mine modstandere der begyndte at hakke på mig på det groveste. Jeg er ellers et pænt og høfligt menneske der opfører mig sobert, når jeg ikke angribes.
Angående cannabisrådet, så har jeg den principielle holdning, at jeg ikke vil gå ind og støtte for meget op om den sag. Ofte er det sådan, at dem der vil lovliggøre cannabis, sætter en underlig skillelinje op mellem hash og "andre hårde stoffer", som i bund og grund ikke eksisterer, men som bare er at trække den gamle linje som har været siden 1930'erne til også at includere cannabis. Det vil sige, at det i bund og grund ikke hjælper noget som helst på vores grundlæggende selvforståelse som frie borgere i et samfund at bare legalisere cannabis. Nu siger du godtnok, at du også støtter sagen om alle andre stoffer, hvilket er fint. Men jeg er langt mere klar på at sætte mit navn på en forening som "Students for Sensible Drug Policy", som har en dansk afdeling, som en af dette forums medlemmer er en drivende kraft i.
Tuxen: det er da også fint nok hvis det er det du tror på, alt respekt for det.
Min egen personlige opfattelse af hhv cannabis entusiaster og folk der gerne vil lovliggøre og kæmpe for alle stoffer, er at sidstnævnte ofte virker meget mere seriøst og velovervejet, da der ligger en langt større reflektion over mennesket, loven, etik etc. til grunde i det, hvorimod jeg ofte synes cannabisentusiaster virker useriøse og ugennemtænkte, af ovennævnte grund: De sætter bare en forkert tænkt skillelinje op et andet sted.
Desuden så ved du ikke hvad vi laver, hvordan vores liv er, og hvordan vi arbejder for at sprede information. Nogle af os sidder og oversætter nogle tekster fra engelsk til dansk, når tiden tillader det. Ja, vi skal nemlig arbejde og tjene til dagen og vejen, samt har andre ting i livet der fylder og som vi er nødt til at forholde os til. At du kan bruge så meget tid på at arbejde med cannabisrådet er bare fint, men accepter at andre mennesker måske er presset på andre fronter, og derfor ikke har så meget tid som dig til at dedikere til noget de egentlig brænder for.
Tuxen: Det respekterer jeg fuldt ud, jeg har også selv svært ved at finde tid til at få Cannabisrådet igang da jeg ved hvor lang tid det vil tage. Men når jeg så tager mig tid til det fordi jeg bare brænder så meget for fri cannabis, syntes jeg altså bare det er træls at blive rakket ned af nogle der ikke gør noget, ihvertfald ikke en indsats jeg kan se. Jeg syntes man selv skal vise vejen før man stiller sig til smagsdommer overfor nogle der gør noget konkret. (Beklager jeg gentog mig selv igen men det føler jeg er nødvendigt). Og det er ikke for at sige at du ikke gør noget for det har du jo fortalt mig at du gør. (og det gør andre sikkert også selv om jeg ikke kan se det). Lad os derfor få noget gensidig respekt for hinandens arbejde, ikke?
Nu er jeg så ikke din ven kan jeg se, da jeg faktisk taler i mod dig og ikke stryger dig med hårene, men jeg håber jeg får et mere velgennemtænkt svar end "Gør noget, du forstår ikke, du kan kun kritisere waah waah waah".
Tuxen: Bare rolig du er også en ven. Du gør sikkert også et stort arbejde for legaliseringen, selv om jeg ikke kan se det konkret. Jeg har respekt for dig og dit arbejde hvis du har respekt for mig og mit. Det er helt sikkert.
Men du skal ikke tænke det som "bare" kritik. Jeg vil mene det er konstruktivt, da jeg giver en god grund til hvorfor jeg ikke støtter op om cannabisrådet. Hvis du mener alle stoffer bør være lovlige er vi nok mere på samme bølgelængde end det kan se ud til. (Ja, jeg skærer det ud i pap for dig, så du ikke går i selvsving igen. Kom med nogle andre pointer i dit næste svar istedet for dem du gentager i tråden her)
Tuxen: Ok det er da positivt og man skal da også have lov til at mene forskellige ting. Men det er"Ikke bare kritik", det er da en tilsvining af min person på det groveste. Hvordan ville du have det hvis folk talte på samme måde til dig? Ville du bare sidde stille og tænke: OK det skal de da have lov til, de kan bare skyde løs? Sådan tænker jeg altså ikke. TIlsidst vil jeg sige at det måske er det forkerte sted at diskuterer Cannabisrådets videre forløb når jeg kun ønsker det skal handle om cannabis. Jeg ville aldrig selv have lagt den op her da jeg godt ved at folk i Pschycedelica beskæftiger sig med andet end cannabis, hvilket jeg selvfølgelig fuldt ud respekterer. Men det var fordi at der blev lagt et link op, og så fandt jeg den gamle tråd hvor jeg blev rakket ned (for det syntes jeg flere gjorde) og den havde jeg aldrig set før. Jeg blev rimelig harm da jeg så den, og var måske lidt sur men sådan havde jeg det nu engang. Jeg håber det er i orden med dig jeg forsvarer mig selv. Jeg håber det var et ok og konstruktivt svar til dig, jeg beklager der var lidt gentagelser men de var desværre nødvendige. Nu håber da heller jeg ikke jeg efter din mening gik i "selvsving", i så fald var det ikke tilsigtet. Lad os lave den aftale at hvis i stopper med at angribe mig nu, går jeg hen i et andet forum hvor folk kun vil cannabis, og snakker videre der, da jeg jo fandt herind ved et tilfælde og jeg jo også ved at det ikke lige er et forum for rendyrket cannabissnak, og så er vi lige gode venner for det. Er det ikke en deal?