Jeg har stortest alt planlagt til mit første indoor grow, som jeg vil have på benene i den nærmeste fremtid. Det sidste der mangler er blot en mening fra nogle folk som har prøvet det før, og som har en større erfaring med indendørs gro end mig selv.
Som i kan se på skitsen er konstruktionen femkantet og rumfanget er ca. 0.6m^3 ((0.95m*0.70m*1.50m = 1m^3)*2/3). Væggene er af sort/hvid plast. Til ventilationen af rummet anvendes der et passivt intake med mørklægning, som er 12 * 12cm. Udsugningen sker ud af et lille vindue i rummet, hvor en træplade bliver monteret for vinduet, i den skær jeg et hul til outtake, og der skal en blæser monteres samt et kulfilter (udsugningen flytter 280m^3 luft i timen – tænker at købe denne samlede pakke fra headshoppen).
Planen er at der skal stå 4-5 planter i 8-10 liters potter inde i rummet. Jeg har valgt sorten White Ice Feminized. Valget faldt på denne plante grundet 3 ting: størrelse, udbytte og den korte tid inden høst. Som lampe bruger jeg Philips Son-T Agro 400W bloom/grow, da den i følge CF's cannabis guide skulle være en god allrounder.
Mine spørgsmål er så:
• Er et passivt intake en god idé, eller bør man have aktivt intake, for at minimere lugtegener?
• Er det overkill med sådan en kraftig udsugning? Eller er det fint ift. at minimere lugt og temperatur?
• Hvor meget vil det komme til at lugte, og er der yderligere nogle forholdsregler jeg skal gøre mig foruden udsugning med aktivt karbon?

Her er lidt matematik ang. sugning:
Kode:
Ca. rumfang af box:
0.95m*0.70m*1.50m = 1m^3
2/3 * 1m^3 = 0.6m^3
0.6m^3 to cubic feet = 21.2ft^3
= 600 liter
Udregning for hvor kraftig udsug ved udskift af luft 5 gange/min. (Skal ganges med 3 til 5 når det er HPS lampe):
0.6m^3 * 5 = 3m^3
21.2ft3 * 5 = 106ft3
Udregning for at hvor kraftig udsug ved udskift af luft 5 gange/time:
3m^3 * 0.03 * 60 = 5.4m^3
106ft^3 * 0.03 * 60 = 190.8ft^3
På forhånd tak