Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 14:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har lige et par spm ang et kommende svampe trip. Jeg har før taget svampe sammen med nogle venner. vi var en 20 stykker i min vens sommerhus der ligger langt ude i ingen ting og vi var vel en 10 stykker som tog svampe og så lå vi ellers bare ude i haven og kiggede op i himlen hele natten og kan huske jeg trippede for sygt og at skyerne begyndte at forme sig som alle mulige figurer der bevægede sig og sårn, hvilket var vildt grineren. Nu skal mig og et par af mine mates så tage det igen men denne gang bliver det dog hjemme i min lejlighed da det er for koldt til at være uden for.

Mit spm går på hvordan er et svampe trip anderledes indenfor i forhold til udenfor ?? Kan nemlig huske fra da jeg tog svampe at jeg synes det var nedern at være indenfor og jeg følte mig indelukket og som om der var alt for lidt plads inden for.. + jeg fik de sygeste nice visuals af at kigge op i skyerne men der er jo igen skyer indenfor.. Finder ens hjerne så bare noget andet at lave visuals af eller hvordan ? Er trippet i det hele taget anderledes når man gør det indenfor i forhold til udenfor? og er der noget man skal være opmærksom på?

Det andet er at jeg har haft svampene til at ligge i en plasticpose i et godt stykke tid.. det er vel et halvt år siden jeg høstede dem eller sårn noget.. Kan de holde sig så lang tid ? eller forsvinder alt det der shit der gør at man tripper ? Det er thai-svampe.

Junior medlem

Jeg har aldrig selv prøvet svampe, men er enig i at når man tripper kan man godt have det som om at det er meningen at man skal være udenfor og nyde at verdenen er så stor. Men jeg er overbevist om at det ikke kun er skyer der skaber visuals ;) Bare sørg for at du føler dig godt tilpas. hvis du vil have det lidt mere åbent og naturligt i din lejlighed så dæmp lyset og eventuelt stil planter osv. ind det sted i har tænkt jer at trippe. I kan jo også sagtens gå udenfor nogle tidspunkter og kigge på skyerne hvis det er det i vil :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tror det er fordi I havde muligheden for at gå udenfor, at det var nedern at være indenfor. Hvis I sørger for at gøre det hyggeligt og tilpas trippern indenfor, skal I nok få en fed aften. Husk på at mange andre har haft succesfulde svampetrip indenfor, så det kan I også

Medlem
Brugeravatar

Svampene burde være helt fine, med mindre de har været opbevaret helt hovedløst dumt.

Det kan være rigtig fedt at trippe indendørs fordi det giver nogle andre muligheder end udendørs selvom jeg også selv foretækker at være ude i naturen. Pas dog på med ikke at skabe et alt for syret miljø, det er bedre at gemme til når man er mere erfaren.

Medlem
Brugeravatar

Personligt foretrækker jeg også at trippe i naturen, men trips indendøre kan være mindst ligeså fede. Sørg simpelthen for at gøre det hyggeligt og behageligt i din lejlighed, f.eks. med forskellige siddepladser, mulighed for at ligge ned m.m.

Forsøg også at forberede nogle forskellige aktiviteter. Det er svært at sige hvad i har lyst til når det kommer til stykket, og i skal heller ikke føle jer tvunget til at udføre en bestemt aktivitet bare fordi "det har i planlagt", men det er bedre med mulighederne åbne. For eksempel hav noget papir/tusser liggende, en konsol klar, forskellige lys eller hvad end du tænker på forhånd kunne være interessant under et trip. Eksempelvis kan jeg nævne at jeg personligt er blevet mindblown af en så simpel ting som en paraply der bliver åbnet og lukket, og drejet rundt foran mig.

Nu nævner du ikke selv noget med musik, hørte i ikke musik under dit første trip? Uanset kan jeg kun anbefale at forberede noget godt musik også. Nu ved jeg ikke hvad du hører til dagligt, og det er jo meget individuelt hvad folk anser som god musik, men f.eks. albums som Pink Floyds Dark Side of The Moon eller Meddle er alt for godt når man er påvirket af hallucinogener.

Det kan jo også evt. være i kan gå en tur i løbet af trippet hvis i har lyst til dette, mange gange er det meget sjovt at komme i en helt ny setting, og dette kan også give en helt ny opfattelse af trippet.

Med hensyn til holdbarheden på dine svampe tror jeg ikke du har noget at være bange for, med mindre du rent fysisk kan se de er begyndte at mugne/rådne. Jeg går udfra du har opbevaret dem både mørkt og tørt som altid anbefales?

Hvor mange gram regner i med at indtage hver især?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Det kan jo også evt. være i kan gå en tur i løbet af trippet hvis i har lyst til dette, mange gange er det meget sjovt at komme i en helt ny setting, og dette kan også give en helt ny opfattelse af trippet.

Gå en tur hvis lysten skulle melde sig, og husk varmt tøj. Havde selv hvad der skulle have været et indendørstrip i midten af december, men vi endte med bare at gå rundt i tomme villa kvarterer den halve nat og trippe over alle de lyskæder folk havde op. Det endte dog lidt skidt da det begyndte at regne og vi ikke havde lyst til at gå på de store veje(hvilket var nødvendigt for at komme hjem) og konfrontere fremmede mennesker. så vi endte med at sidde en park i en times tid og tage os sammen mens vi røg en joint før vi kunne magte fremmede mennesker og store veje med traffik på :shock:

Prøver egentligt bare at sige at det kan være super fedt at komme ud i den friske luft og opleve et andet setting, men at man skal være klædt godt på hvis man pludselig finder sig lidt for godt tilpas udendørs.

Edit: dette skal IKKE tolkes til at det er en god ide at ryge en joint hvis man får det lidt for syret.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Naturen er perfekt til trips. Selvom det muligvis ikke er ligeså smukt og overvældende at være indenfor, så giver det muligheden for at komme dybere personligt, både på godt og ondt, da der ikke er så meget andet til at tage fokus.

Junior medlem

Jo vi hørte musik sidste gang .. hørte primært dub step.. ikke lige min type musik normalt men synes det er alt for fedt når man er på svampe.. Jamen altså kan ikk rigtig se noget mug men selve svampe hovederne er blevet helt sorte næsten... Jamen altså sidste gang tog vi 2,5g hver.. så tænker noget ala 3g hver.. skal lige siges de andre jeg skal tage det med har aldrig prøvet det før..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Nu ved jeg ikke hvilke svampe der er tale om, men synes at 3 gram svampe lyder som en ret heftig begynder dosis.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Junior medlem

Det er thai-svampe vi selv har growet.. Altså sidste jeg prøvede det tog jeg 2,5g.. og der var jeg også nybegynder.. havde kun prøvet det et par gange i thailand hvor dosis var meget lavere. Og selvom jeg fik det sygeste grineren og nice trip med masser a visuals og shit på 2,5g har jeg da kun fået blod på tanden på at tage mere :P... ved godt det statement lyder såååårn liiiiidt..:P... Hmm hvad med de to som aldrig har prøvet det før hvad vil i anbefale af dosis til dem ? De skal jo også gerne kunne mærke noget ...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det du skriver med, at det var nederen da du gik fra udenfor til indenfor er meget almindeligt på svampe, har jeg i hvert fald oplevet. Det er underligt at skifte setting midt i et trip fordi man skal vænne sig til alle de nye ting man ser. Jeg har oplevet af hvis jeg bare skifter plads fra sofaen til oppe ved bordet f.eks. så virker alting anderledes, og jeg har mest lyst til bare at sætte mig tilbage i sofaen. Jeg tror ikke du skal være bekymret for at trippet bliver dårligere fordi i sidder indenfor, hvis i sidder indenfor fra starten af

p.s. mht til dine venner som ikke har prøvet det før, så kan det aldrig skade at starte lavt ud. Det ville måske være en god idé at starte med et ½ gram for at være på den sikre side. Det kan jo være at de ikke bryder sig om det. De kan jo altid redoserer med et ½ gram senere :)

Medlem
Brugeravatar

et halvt gram er for lidt, eller det er det i hvert fald hvis i dine venner forventer lidt mere end bare at have grineren på, 1 gram ville være mere passende. Det er selvfølgelig aldrig dumt at starte lavt ud, men 1 gram ville jeg fint kunne anbefale en nybegynder.

Arthur Spooner, har du nogensinde prøvet at redosere på svampe? Det er ikke vejen frem hvis man ikke er tilfreds med intensiteten af trippet, man forlænger bare trippet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]