Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 22:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 132 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Hvor tit beruser i jer?
Hver dag 26%  26%  [ 52 ]
2-3 gange om ugen 28%  28%  [ 56 ]
1 gang om ugen 15%  15%  [ 30 ]
2-3 gange om måneden 14%  14%  [ 28 ]
1 gang om måneden 10%  10%  [ 20 ]
Et par gange om året 5%  5%  [ 11 ]
Mindre end et par gange om året 2%  2%  [ 4 ]
Afgivne stemmer : 201
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

^^ Præcis. "Nej nej, hash er ikke et stof" "hash er medicin" "hash er stort set uskadeligt" "man bliver ikke afhængig af hash" etc.
og sådan var jeg også selv da jeg røg dagligt.

Dedikeret medlem

Hash er medicin - hash er livsnødvendigt - hash er stort set uskadeligt osv..

Var min opfattelse da jeg røg hele tiden..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Yep, glorificeringen af cannabis herinde er til at brække sig over, og mange ligger ikke mærke til dens indvirkning på deres dagligdag før de stopper. Jeg har en ven der lige er stoppet med sit daglige misbrug af cannabis hvilke han er evig glad for og han har indset han ikke har gjort andet end at lyve overfor sig selv.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes da ikke, der er mange, der glorificerer det, mens de bruger det hver dag. Sådan er min opfattelse i hvert fald ikke udfra mig selv og den del af min omgangskreds, som ryger hver dag. Jeg er da hele tiden bevidst om, at det jeg gør, selvfølgelig ikke er godt for mig. Men jeg får da mit liv til at hænge sammen ligeså godt som mine venner, som ikke bruger Cannabis. Selv ryger jeg næsten kun, når jeg er inden for mine egne fire væge. Når jeg forlader mit hjem, tænker jeg slet ikke over det, før jeg kommer hjem igen. Jeg ser ingen mening i at være skæv, når jeg er sammen med venner, er på uddannelsen eller på arbejde.
Der er da ikke mere glorificering af Cannabis end andre stoffer imo. Reelt set er det jo nok det eneste narkotikum, som man kan indtage hver dag i større mængder uden helt overskyggende bivirkning. Jeg synes måske, at der er mindst ligeså meget glorificering af psykedeliske stoffer som svampe og LSD, som gør folk skøre i bolden.

Medlem

Jeg synes da ikke, der er mange, der glorificerer det, mens de bruger det hver dag. Sådan er min opfattelse i hvert fald ikke udfra mig selv og den del af min omgangskreds, som ryger hver dag. Jeg er da hele tiden bevidst om, at det jeg gør, selvfølgelig ikke er godt for mig. Men jeg får da mit liv til at hænge sammen ligeså godt som mine venner, som ikke bruger Cannabis. Selv ryger jeg næsten kun, når jeg er inden for mine egne fire væge. Når jeg forlader mit hjem, tænker jeg slet ikke over det, før jeg kommer hjem igen. Jeg ser ingen mening i at være skæv, når jeg er sammen med venner, er på uddannelsen eller på arbejde.
Der er da ikke mere glorificering af Cannabis end andre stoffer imo. Reelt set er det jo nok det eneste narkotikum, som man kan indtage hver dag i større mængder uden helt overskyggende bivirkning. Jeg synes måske, at der er mindst ligeså meget glorificering af psykedeliske stoffer som svampe og LSD, som gør folk skøre i bolden.

word!!!!!!

Junior medlem

Geografisk sted: Somewhere,Somehow

Jeg bekymre mig lidt for de personer der beruser sig hver dag og mener det helt okay og har affundet sig med det, men jeg ved også, at de nok skal komme på bedre tanker senere i deres liv, også selvom ingen her inde kan få dem til det. Tro mig jeg har selv været der.
du har ikke fattet noget sådan er det for dig .men sådan er det ikk for alle. ikk mig.!!!!! alle er forskellige en kan få ødelagt sit liv af cannabis og en anden person kan ligefrem være blevet redet af stoffet,,,, og så er der folk derimellem

Jeg fatter ikke hvorfor du på den måde går i offensiven, jeg prøver ikke at trænge mine holdninger ned over hovedet på dig!
Du skriver at du ryger for at holde dine aggressioner nede, men du virker sgu lidt aggresiv alligevel- Ryger du så bare for, at du ikke orker at gå ud og slå på nogle?

For mig virker det sgu som om, at du ligeså meget prøver at overbevise dig selv om at du har ret, som for at overbevise andre om det
:hm:

Medlem

Jeg bekymre mig lidt for de personer der beruser sig hver dag og mener det helt okay og har affundet sig med det, men jeg ved også, at de nok skal komme på bedre tanker senere i deres liv, også selvom ingen her inde kan få dem til det. Tro mig jeg har selv været der.
du har ikke fattet noget sådan er det for dig .men sådan er det ikk for alle. ikk mig.!!!!! alle er forskellige en kan få ødelagt sit liv af cannabis og en anden person kan ligefrem være blevet redet af stoffet,,,, og så er der folk derimellem

Jeg fatter ikke hvorfor du på den måde går i offensiven, jeg prøver ikke at trænge mine holdninger ned over hovedet på dig!
Du skriver at du ryger for at holde dine aggressioner nede, men du virker sgu lidt aggresiv alligevel- Ryger du så bare for, at du ikke orker at gå ud og slå på nogle?

For mig virker det sgu som om, at du ligeså meget prøver at overbevise dig selv om at du har ret, som for at overbevise andre om det
:hm:

for det er netop det du gør ved og skrive at du ved de nok skal komme på bedre tanker og det er noget vås

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvordan kan du vide dig så sikker på det, når du stadig sidder i misbruget(/forbruget)? Har du prøvet at tage en måneds pause og se på det "udefra"?

Jeg har set flere venner trække sig tilbage i deres hashtåger, reducere deres omgangskreds til andre rygere, og så ellers bare sidde fast. Rigtigt slemt for dem af dem der hverken har arbejde eller uddannelse at se til. Det er sgu hårdt at se sine venner gå ned på den måde, og på ingen måde kan de se noget negativt i deres forbrug.
Ligeså snart det sker at nogle af dem får det på afstand, kan de godt se den har været helt gal.

Senest rettet af SortSnog 21 jan 2012 22:29, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Hvordan kan du vide dig så sikker på det, når du stadig sidder i misbruget(/forbruget)? Har du prøvet at tage en måneds pause og se på det "udefra"?

ja men det er 5 år siden

Medlem
Brugeravatar

Ryger hash regelmæssigt. Mere eller mindre dagligt. Jeg kan sagtens se, at det har en negativ effekt på mig, men det skyldes nok snarere mængden end stoffet.
Ser ikke det store problem i at ryge sig en daglig aftensjoint, men hvis det er det første der sker på en dag, så tror jeg, at de færreste går upåvirkede forbi. Hvorfor skulle man da også ryge så?
Hash blev et middel for mig til, at slippe lidt væk fra en overfladisk hverdag. Det skal dog ikke blive et tilflugtssted.
Den sociale stigmatisering tror jeg ofte har en ligeså negativ effekt som selve rusmidlet. Det er dog kun mit forbrug/misbrug jeg er herre over.

Medlem
Brugeravatar

Jeg er heldigvis aldrig blevet glad for THC rusen, 2-3 år siden jeg havde min sidste rus. Jeg føler mig sløv og indelukket. Har oplevet at få det meget dårligt, både psykisk og fysisk af det.

Til gengæld er jeg glad for diverse stimulanser, stort set den eneste form for beruselse jeg bruger. Så lige lidt alkohol en gang imellem, men bliver aldrig rigtig fuld.
Jeg har dog på det sidste følt at jeg har haft et for stort forbrug, som har påvirket mig for meget negativt, både socialt og arbejsmæssigt. Har derfor besluttet mig for at holde lidt igen og holde lidt længere pauser mellem hver rus. Indtil videre har det lykkes mig at holde 4 ugers pause og det har jeg det godt med.
jeg føler ikke at mit problem er stort, jeg kan dog fornemme at der ikke skal meget til før det tager overhånd.

Medlem

Jeg er heldigvis aldrig blevet glad for THC rusen, 2-3 år siden jeg havde min sidste rus. Jeg føler mig sløv og indelukket. Har oplevet at få det meget dårligt, både psykisk og fysisk af det.

Til gengæld er jeg glad for diverse stimulanser, stort set den eneste form for beruselse jeg bruger. Så lige lidt alkohol en gang imellem, men bliver aldrig rigtig fuld.
Jeg har dog på det sidste følt at jeg har haft et for stort forbrug, som har påvirket mig for meget negativt, både socialt og arbejsmæssigt. Har derfor besluttet mig for at holde lidt igen og holde lidt længere pauser mellem hver rus. Indtil videre har det lykkes mig at holde 4 ugers pause og det har jeg det godt med.
jeg føler ikke at mit problem er stort, jeg kan dog fornemme at der ikke skal meget til før det tager overhånd.

helt ærligt sku du ikk bare holde dig fra det hvis du har det sådan med det

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
helt ærligt sku du ikk bare holde dig fra det hvis du har det sådan med det

Det gør han vel også, hvis det er 2-3 år siden han har gjort det sidst. :lol:

Jeg svarede 2-3 gange om ugen, Men jeg synes det er svært at svare på. For mig kommer det meget i perioder. For eksempel er jeg langt mere tilbøjelig til at drikke en 6-pakke alene på en hverdag, om vinteren. I efter- og foråret falder mit forbrug drastisk, hvorimod sommeren oftest byder på beruselse og udendørs ballade.
Men det er sjældent jeg beruser mig voldsomt(decideret brandert/bake-inn), mere end 1 gang om ugen.

God Odinsdag!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu er beruselse et vidt begreb - taler vi alkohol er det nok 1-2 gange om ugen.
Lader jeg mig beruse af kaffe? Mjaeeh til en vis grad.

Da jeg bliver behandlet dagligt med anxiolytisk medicin, bliver jeg nød til at svare dagligt - også selvom jeg ikke "beruses" af det.

Medlem

LOL. Behøvede kun at kigge på titlen for at vide at nu kommer alle psychedelias kloge hoveder og spiller dumme med deres gamle, selvretfærdige kaffe/smøger-argument!

"JAMEN HVOR GÅR GRÆNSEN??? NIKOTIN OG KOFFEIN ER OGSÅ STOFFER SÅ JEG KAN SGU IKKE GIVE NOGET KLART SVAR!!" - så hold jeres fede, bedrevidende kæft, hvis I ikke kan stå ved jeres daglige hashmisbrug

Dedikeret medlem
Brugeravatar

LOL. Behøvede kun at kigge på titlen for at vide at nu kommer alle psychedelias kloge hoveder og spiller dumme med deres gamle, selvretfærdige kaffe/smøger-argument!

"JAMEN HVOR GÅR GRÆNSEN??? NIKOTIN OG KOFFEIN ER OGSÅ STOFFER SÅ JEG KAN SGU IKKE GIVE NOGET KLART SVAR!!" - så hold jeres fede, bedrevidende kæft, hvis I ikke kan stå ved jeres daglige hashmisbrug

He's mad :lol:

Jeg vil gerne ændre mit svar! Er netop kommet ud af mit hverdagsforbrug af alkohol! Og denne gang holder det, det ved jeg. Faktisk har jeg tænkt mig slet ikke at røre alkohol i nogle måneder. Jeg regner dog med at erstatte mit alkoholmisbrug i weekenden, med lidt fede i ny og næ. Så regner stadig med at være påvirket 1-2 gange om ugen, men det skal ikke være en selvfølge.

Medlem
Brugeravatar

Koffein og nikotin er stoffer på lige fod med alle andre. Der er absolut ingen forskel overhovedet. At de er alment accepterede rør ikke ved det faktum. Det betyder bare at den almene befolkning er udvidende. Tobaksrygning er, objektivt, mere afhængighedsskabende og mere skadeligt end heroin.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg synes nu på ingen mulig måde at nikotin og kaffe er på lige fod med alle andre, du bliver jo ikke direkte BERUSET af det, skal vi så også gå hen og sige onani, sex og mad er dråågz? Jeg nægter også at tro på at 10 smøger dagligt er mere skadeligt end et par skud heroin dagligt.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Insane psychedelia user!

Jeg synes nu på ingen mulig måde at nikotin og kaffe er på lige fod med alle andre, du bliver jo ikke direkte BERUSET af det, skal vi så også gå hen og sige onani, sex og mad er dråågz? Jeg nægter også at tro på at 10 smøger dagligt er mere skadeligt end et par skud heroin dagligt.

Nej, sex og onani er ikke drugs. Du indtager intet når du udøver dette. Mad udløser også nogle behagelige signalstoffer i hjernen, så man næsten kan tale om en beruselse. Men her er vi ovre i flueknepperi. ;)
Du kan nægte alt det du vil. Faktum er at ren heroin, administreret under sterile forhold er mindre skadeligt end cigaretrøg. Bum.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du kan nægte alt det du vil. Faktum er at ren heroin, administreret under sterile forhold er mindre skadeligt end cigaretrøg. Bum.

Nu ved jeg godt pp skrev 10 smøger dagligt, men hvad hvis man f.eks. benytter en e cigaret til sit nikotin, så tvivler jeg på det er mere skadeligt end et par skud heroin dagligt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 132 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]