Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 19:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Jeg har lige lavet et malurt ekstrat ved at fyre noget malurt i husholdningssprit, lade det trække, filtrere fra og så lade spritten fordampe...
Jeg har læst nogen rapporter på erowid om at det skal ryges i bong helst, men nogen skud på doseringer?
Jeg er lidt i tvivl...
Ryger det forresten imorgen og skriver en rapport!

VH Jonas!

Insane psychedelia user!

Hmmm... Det var ikke mange bud!

Har fået eksperimenteret lidt med det idag og mit første opfattelse af det er at det minder MEGET om hash med en lille smule psykedeliske effekter!
Røgen smager MEGET godt og kradser på ingen måde (også selvom jeg røg det på bong med uristet tobak) og den er let at holde ned!

Skal lige have eksperimenteret/leget lidt mere med det, og så kommer rapporten!

Tror jeg skal prøve at ryge det på "heo-måden" næste gang, eftersom det smelter ved høj temperatur så det er lidt svært at kontrollere i en bong...
Og så naturligvis prøve at opløse noget af det i noget vodka og så bunde, og se hvordan det virker der!

PS. det har intet at gøre med den rus jeg har opnået ved at lade malurten trække en uge i vodka og så drikke det, og se om det virker kraftigere oralt end ved rygning.

Indtil videre kan jeg kun anbefale folk at eksperimentere lidt med det, hvis i vil prøve en meget billig hash-erstatning [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

VH Jonas!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Det lyder da meget skægt [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Gider du skrive den præcise opskrift, og hvor du købte malurten henne af?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Alco; Hvorfor ikke bare få folk til at lave det for dig? [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Insane psychedelia user!

@Alco: Naturligvis!

Jeg tog 30 gram malurt (kan købes i visse helsekost-butikker og hos ethno, koster vist 45 for 50 gram eller sådan noget) og puttede det ned i en halvliters-flaske.
Hældte så husholdningssprit til et par centimeter over malurten og lukkede flasken, lod den stå i 3 dage (rystede den en del gange hver dag) og hældte så husholdningsspritten (som nu er blevet grøn) over i en skål, filtrerede malurten fra og pressede det sidste væske ud af det.
Så hældte jeg spritten over i en tallerken og puttede den i ovnen på 50-70 grader i 15-20 minutter indtil spritten var fordampet hvorefter jeg skrabede det der lå i bunden sammen med en smør-kniv!

Simpelt nok og tager ikke lang tid at lave!

Ved ikke præcist hvor stort udbyttet er da det kun var lidt af spritten jeg hældte fra sidst, resten står stadig og trækker i flasken men kun indtil imorgen!

VH Jonas!

Dedikeret medlem

@N|DK

Nå lille puller da, vil du gerne det for mig [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

@MuscleBundt

Takker for det [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Kunne da være man skulle overveje det næste gang man bestiller noget fra ethno af [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: københavn
MuscleBundt Aka. *Censur*-Master!:
Hvordan er konsistensen af det du har? - ekstraktet.. Er det ikke noget klistret stads.. som ikke er så dejligt at få på fingrene [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] (sådan er mit nemlig)

Da du røg det.. hvor meget røg du, og hvordan kunne du blande det med tobak?
Jeg synes ikke ligefrem at det smager godt [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] -- og slet ikke på "junkie-metoden"

Junior medlem

Hvis det skal tages oralt skal du ca tage 10 gram for at få en god virkning. Intog selv 7 gram i en lille drik og det virkede okay. Men hold dig under 30 gram..

Det med spritten lyder som en fed ide det må jeg hellere prøve når malurten ude i potten er blevet rigtigt stor ...

Insane psychedelia user!

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Esbon:
Hvordan er konsistensen af det du har? - ekstraktet.. Er det ikke noget klistret stads.. som ikke er så dejligt at få på fingrene [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] (sådan er mit nemlig)<HR></BLOCKQUOTE>

Det ligner sort hash men er meget blødere og mere fedtet... Og så stinker det som bare fanden af malurt...

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Esbon:
Da du røg det.. hvor meget røg du, og hvordan kunne du blande det med tobak?<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg tog og smuldrede det (i halv-store stykker for det er besværligt fordi det er så blødt, så puttede jeg det ned til noget tobak og nulrede det sammen [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Jeg brugte ca. 0,4 gram til lidt under en halv smøg, og jeg røg ca 0,8 gram i løbet af en times tid og fik en rigtig god effekt!
Når du ryger det skal du blive ved med at suge på bongen og holde lighteren til det for det har et højere forbrændingspunkt (eller hvad et nu hedder [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] ) end tobakken og det smelter undervejs... Lidt besværligt men det er det værd!

@Esbon: hvordan har dine oplevelser med det været?

VH Jonas!

Medlem

Geografisk sted: københavn
Jeg synes det er lidt svært at smuldre [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] - nærmere.. bare opdele det i mindre stykker og så ryge det...

Jeg røg ca 0,2 g af ekstraktet og havde ingen virkning.. Men det skal snart prøves igen [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] - men med en lidt større dosis...

Har hørt meget modstridende ting om doseringen..? bl.a. 15 g ekstrakt var til ca. 35 cl. alcohol, hvoraf man blev lam af 2-4 shots.. og også om at der skulle betydeligt mere til [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Junior medlem

Geografisk sted: Vejle
Jeg vil gå ud fra at samme metode virker med rejnfan, men vil lige ha det bekræftet. Jeg har næsten fyldt en flaske med rejnfan-blade og fyldt op med sprit. Allerede i dag (dagen efter) har det en motherfucker-gusten mørkegrøn farve.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Nærum - KBH
kan man ikke bruge acetone til at lave et ekstrakt af malurt

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jo, acetone er et godt solvent, men river også en masse crap ud... Det burde dog virke fint til et primitivt malurt-ektrakt.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Nærum - KBH
Dextrose:

"Jo, acetone er et godt solvent, men river også en masse crap ud... Det burde dog virke fint til et primitivt malurt-ektrakt."

Hvad er det du mener med en masse crap der bliver revet ud

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Klorofyler, inaktive fedtstoffer, osv.

Titel:
Medlem

Det lyder meget interessant, og må da lige prøves! Men hvad er det lige for nogle rygter der kører med at Thujon er farligt for nervesystemet og alt muligt?
Antallet af kilder der bekræfter det opvejes lidt af antallet af kilder der AFkræfter det, så er det hele bare en gang bullshit, eller handler det bare om at moderere sit indtag?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]