Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 20:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hjælp!
Junior medlem

Jeg er pt. igang med et benzo nedtrapnigsforløb, og jeg får ugentlig udleveret et præcist antal mg som er tilrettelagt efter en plan.

Jeg har i 2 måneder holdt planen og er godt på vej ud nu, men jeg fik det pludselig pisse elendigt (fredag) og så ingen anden udvej end at tage lidt ekstra.

Problemet er så at min egen læge kun har åbent i hverdagene og jeg kommer til at sidde søndag og være nervøs, da jeg normalt får fornyet recept hver mandag.

Hvad ville i gøre i min situation? Jeg kender ingen der har adgang til benzodiazepiner, så der er ingen steder jeg kan låne lidt.

Hvor kan man evt få hjælp i weekenderne?

På forhånd tak

Mvh

Titel: Re: Hjælp!
Medlem

Geografisk sted: Meget langt væk fra virkeligheden
du må ligge som du har redt, når du vælger og lade være med og følge din udtrapningsplan

Medlem
Brugeravatar

Hvor meget er du nede på? En enkelt dag burde du kunne klare trods ubehaget, og så må du fortælle din læge på mandag hvad der er sket så i kan få snakket om det. Men rigtig fedt at du nu har holdt i 2 måneder fortsæt den gode stil, alt respekt og lykønskning her fra :D

Insane psychedelia user!

Der er ikke så meget at gøre. Du kan eventuelt prøve at drikke lidt alkohol hvis abstinenserne bliver for slemme. Det er ikke et særlig smart råd, men hellere det end at ligge i helvede.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
For mig at se, så tager du smerterne i forkøbet. Lad være med det! Du er på en nedtrapningsplan - sandsynligheden for at du får mildere bivirkninger end du hidtil har oplevet, er ret stor!

Motion og sund kost. Udmat dit selv fuldstændig. Få sovet. Drik rigeligt med vand. Prøv også sauna - det er pisseeffektivt mod alskens fysiske og psykiske ubehag. Følger du disse ting, så har du de bedste betingelser.

Hvis du stadig har det elendigt, men kan leve med det, så hold det! Bid sammen og lær af dine fejl.

Hvis du stadig har det elendigt, men ikke kan leve med det, vil jeg som sidste udvej anbefale cannabis eller lidt alkohol. Dette er, som det allerede er blevet skrevet, ikke et godt råd - men hvis du er ved at rive håret af hovedet, kan cannabis og alkohol tage toppen af abstinenserne.

Husk, at alkohol og benzodiazepiner er en potentielt giftig blanding, så det er vigtigt at du opererer med beskedne genstande.

Junior medlem

Tak til drstimorol91 for de opmuntrende ord. Geografisk sted: Meget langt væk fra virkeligheden - forklarer vist det hele.

Tak til resten for de gode råd derimod. Jeg er ret langt nede i daglig dosis, og jeg tror umiddelbart ikke at det bliver et problem alligevel. Som sagt var det en akut situation, og jeg så ingen anden udvej. Efterfølgende tænkte jeg selvfølgelig, "hovsa, hvad gør jeg nu søndag?".

Cannabis eller alkohol er bestemt ikke løsningen for mig, da jeg efter et 6 års cannabis misbrug nærmest har udviklet en fobi overfor det og får det ganske ubehageligt når jeg ryger. Alkohol er heller ikke lige den bedste idé, da jeg får elendige psykiske tømmermænd dagen derpå.

Jeg tager den bare som den kommer.

Tak alle svarene.

Mvh

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]