Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 15:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: første gang
Junior medlem

nogle drenge og jeg har besluttet os efter at have fået svar på nogle spørgsmål herinde, endelig at begive os ud i den psychedeliske verden. vi har efter nogen tid skaffet en kontakt der er indehaver af Cubensis (gode?) og vi har efter noget læsning herinde, læst os frem til at 1 gram pr. mand er en god førstegangs oplevelse. vi vil jo gerne ryge nogle Joints under forløbet og ved godt at vi først skal ryge dem når trippet er på vej ned af. vi vil ikke have en 10 timer lang spirituel oplevelse, men vi vil opleve det og vi vil føle følelsen i nogle timer. er vi helt galt på den?
det jjeg vil spørge om er: er 1 gram for lidt?
kan vi overhovedet mærke det ved 1 gram?

også med indtagelse. er det bedst hvis vi spiser dem "råt" og hvor længe skal vi faste inden?
er der noget der dræber trippet? noget vi ikke skal indtage.

grunden til at jeg spørger så meget er fordi jeg gerne vil have det forholdsvis sikkert og gøre det rigtigt det hele.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Jeg er ikke den mest erfarende inde for dette emne, but here we go..

Min første tur på svampe startede vi ud med 1,3 Cubensis og 0,2g SN. Der gik ca en time før vi kunne mærke noget, men ikke noget at råbe hurra for. Så vi tog yderlige 0,5-6g SN mere, hvor jeg opnåede en effekt jeg syntes var en lige i overkanten på en første gangs oplevelse.
I skal nok ikke regne med at se guld og grønne skove af 1g, men få en smag af hvad svampe kan byde på.
Der ud over skal i heller ikke regne med at trippe bliver så langt igen, da det er en lille starts dosis.

Hvis i ikke ved hvor potente jeres svampe bliver, ville jeg nok ikke starte ud med højre end 1,5g.
Better safe than sorry :)

God tur

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Junior medlem

Geografisk sted: Skanderborg
Det meget forskelligt fra person til person og fra trip til trip. <--- tror settings har meget at sige!
Første gang tog jeg 3-4g cubensis og fik et kraftigt, men rigtig behageligt trip
Har også prøvet at tage 1,6g og freake heeelt ud....

start lavt, i kan altid trippe igen en anden dag :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Synes 1 gram lyder som en fin lille introduktion til psykeliske stoffer. Men vent lige 1-1½ time efter i har i har indtaget svampene til i ryger en joint, så i når at mærke hvor kraftig virkning fra svampene er. Bare spis dem(friske eller tørrede gør ingen forskel), og gennem tyk dem hvis i kan holde smagen ud...
Men når du siger 1 gram svampe, så er de vel tørrede. Friske svampe vejer det 10 dobbelte. Altså: 10 gram friske svarer til 1 gram tørrede. Virkningen er den samme.

Edit: Med henhold til faste, så har jeg ikke selv fastet inden et svampetrip, har spist en lille portion aftensmad 2 timer inden, også ikke spist mere før virkningen er sparket ind.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Junior medlem

jamen tusind tak for jeres svar. vi glæder os til at prøve svampene og ja de er tørrede :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Og lige en side note. Svampe er utroligt dårlige at redosere med. Hvis i efter 1½ ikke synes der sker nok, så lad være med at spise flere. Hvis i er heldige får i kun den halve effekt ud af redoseringen, oftes vil i bare forlænge trippet uden videre stigning i styrke. Heller gemme resten til et senere forsøg.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: beyond imagination
Og lige en side note. Svampe er utroligt dårlige at redosere med. Hvis i efter 1½ ikke synes der sker nok, så lad være med at spise flere. Hvis i er heldige får i kun den halve effekt ud af redoseringen, oftes vil i bare forlænge trippet uden videre stigning i styrke. Heller gemme resten til et senere forsøg.

er lidt uening i dette, sidst jeg spist svampe startede jeg ud med 2.5 g. 3 timer senere valgte vi og spise 3.3 g yderligere, og der fik vi den fulde virkning af dem. så for mit vedkommende har jeg kun gode erfaringer med og redosere :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]