Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 13:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej folkens!

Jeg har på den seneste tid gået og tænkt over om jeg skulle prøve at eksperimentere med et psychedelisk stof, i form af LSD, svampe eller andet. Jeg vil ikke prøve det "bare for at prøve det". Efter at have læst en række triprapporter er jeg blevet sulten efter at prøve det, for at lære andre sider af mig selv at kende, og få en oplevelse ud af det.
Jeg har ikke den vilde erfaring med stoffer. I min gymnasietid røg jeg hash til fester, og jeg røg regelmæssigt i perioder. Grunden til at jeg røg, var i højere grad pga. det sociale omkring hashen og ikke så meget fordi jeg nød det. Jeg har helt sikkert haft sjove oplevelser på det, men primært blev jeg paranoid og nervøs når jeg var skæv. Jeg har derudover prøvet amfetamin flere gange, som jeg derimod syntes er et fedt stof. Det giver mig en masse selvtillid, og det er fedt hvordan andre mennesker og ens omgivelser bliver ti gange federe når man er påvirket.

Mht. psychedelia er jeg bare i tvivl om hvor vidt jeg bare skal springe ud i det. Jeg er klar over at location og hvem man omgiver sig med når man er påvirket, har stor betydning for ens trip, men hvis jeg har tendenser til at blive paranoid på hash, kan man så sige at jeg har større sandsynlighed for at få en dårlig oplevelse på psychedelia, eller kan man sammenligne stofferne på den måde?

Hvad er jeres erfaringer? Er det bedst at jeg holder mig fra det, eller?
Skyd løs folkens

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej Charlieee. Det er et svært emne at give et konkret svar på. Det er meget individuelt hvordan man reagerer på stoffer. Personligt har jeg også meget let ved at blive nervøs og paranoid af at ryge hash. Men det har også meget at gøre med, at man har en meget afslappende holdning til hash, fordi det er så udbredt, at man ofte nemt kommer til at overdoserer. Jeg er sikker på at du vil opleve en meget mere positiv rus til hash hvis du havde en mere forsigtig tilgang til stoffet. Nu ved jeg selvfølgeligt ikke hvor meget du ryger, men hvis du siger at du ryger til fester, kunne jeg forestille mig at der også er alkohol indblandet.Men som sagt, man reagerer forskelligt, og nogle får det hurtigere ubehageligt end andre. Hvis du generelt har det godt og ikke lider af psykiske lidelser, så vil jeg mene at du har det samme grundlag som andre til at kaste dig ud i et psykedelisk trip. Men du har ret i at man kan sammenligne stofferne på den måde. Hash, vil jeg mene, er en semi-psykedelisk opleve, så hvis du selv i lave doser har en tendens til at få det dårligt, så er det måske ikke en den bedste idé. Du bliver nødt til at læse godt op på stoffet og mærke ordenligt efter inde i dig selv om det er noget du tror du kan holde til.

Medlem
Brugeravatar

Jeg synes, at du lyder som en der har sat sig ind i stoffet på en ansvarlig måde. Tror at du vil nyde det og forhåbentligt vil du ikke behøve gøre det mere end én gang ;) Hvis jeg forstår din "hensigt" korrekt.
Go for it. Udover, at det er dårlig sæson for plukning, så ville jeg sige vores egen spids nøgenhat var ideel. Så any svampe eller LSD. Små skridt giver flest trin :)
Paranoia er gensidig fordi hash blokerer for dine signaler. Derfor opstår der tvivl om man skjuler noget. Bare vær bevidst om det og så ellers hold rusmiddelindtaget i hjemlige rammer.
:gud: :?:

EDIT: Må jeg høre hvor gammel du er?

Junior medlem
Brugeravatar

Tak for svarene :)

Jeg er 22.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Må man være så flabet og nysgerrig at spørge hvilke tanker/beslutninger du har gjort dig? :D

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg kan nikke genkendende til det, at man måske ofte har overdoseret hash og det nok er derfor at jeg tit har haft dårlige oplevelser på det. Men mht. alkohol syntes jeg at det altid har hjulpet på det.
Jeg har det fint, og lider ikke rigtigt at nogen psykiske lidelser, så jeg tænker at hvis andre kan holde til det, så kan jeg da også? :) Jeg kommer nok til at læse en masse om stoffet inden jeg springer ud i det, men uanset hvad tror jeg at oplevelsen bliver vildere end man havde forestillet sig.
Jeg har en god ven som har erfaring med div. drugs, og jeg har overvejet at det måske skulle være ham at jeg skulle trippe med. Jeg har dog ikke snakket med ham om det endnu.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du har en sund og fornuftig tilgang til emnet! Det kommer man langt med! God idé at trække i kontakter som har erfaringer. God vind din vej herfra! Du er mere end velkommen til at skrive hvis der er noget du er i tvivl om :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Spørgsmålet er så om du vælger svampe eller LSD, så vidt jeg har forstået skulle LSD være nemmere at dreje i den rigtige retning (du er selv føreren), på svampe er det svampene der har taget føringen og du er passageren.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Insane psychedelia user!

Punny_Pete:

Har du selv prøvet nogen af delene? For det du snakker om der har jeg da aldrig nogensinde oplevet.

Der er IMO mange gode grunde til at vælge LSD over svampe. Bla synes jeg godt at bodyloaded på svampe kan være ubehageligt, når jeg kommer op i de højere doser.
Fordelen ved svampe er at varrigheden af trippet er en del kortere end på LSD. Det er specielt en fordel når man er helt ny på psykedelika. Man ved jo ikke om man synes om det som den slags stoffer gør ved en..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Som du kan se skriver jeg "Så vidt jeg har forstået" Jeg har ikke prøvet nogen af delene endnu, jeg har dog 2 mærker der skal prøves i den nærmeste fremtid.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
til puny petes forsvar vil jeg da også sige at jeg også har fået indtrykket af at man ikke selv er helt i førersædet med svampe, men det er jo også bare noget jeg er kommet frem til ved at læse. virkningen er vel forskellig fra person til person.

Insane psychedelia user!

Det er fint nok med forsvar osv. Men det bedste ville bare være ikke at udtale sig, når man ikke aner hvad man taler om.

Man kan godt 'styre' et svampetrip. Forstået på den made at man selv har en stor del at sige omkring hvordan trippet udvikler sig. Det være sig ved hjælp af set og setting osv. Det samme gælder for LSD.
Den 'evne'/mulighed forsvinder dog lige så stille i takt med dosisforøgelse. Det gælder for begge stoffer. Det er min erfaring.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
Det er fint nok med forsvar osv. Men det bedste ville bare være ikke at udtale sig, når man ikke aner hvad man taler om.

du har fuldstændigt ret jeg ville nu heller ikke belære andre om psychedelia før jeg selv får dem prøvet om et par dage ;)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
Jeg vil til dels give puny_pete ret. LSD plejer at være nemmere at kontrollere end svampe. Men alle reagerer forskelligt på substanserne. Jeg har nemmest ved at styre et lsd trip, fremfor et svampe trip, men jeg har en god ven som føler det stik modsatte.
Læs lidt mere rundt på nettet og beslut dig.
Da jeg kan se at du bryder dig om amfetamin, vil jeg anbefale AMT til en førstegangs oplevelse med psykedlika.
AMT kan du læse om på enten bluelight eller erowid.
Held og lykke med dit første trip :)

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Mht. psychedelia er jeg bare i tvivl om hvor vidt jeg bare skal springe ud i det. Jeg er klar over at location og hvem man omgiver sig med når man er påvirket, har stor betydning for ens trip, men hvis jeg har tendenser til at blive paranoid på hash, kan man så sige at jeg har større sandsynlighed for at få en dårlig oplevelse på psychedelia, eller kan man sammenligne stofferne på den måde?

Hvad er jeres erfaringer? Er det bedst at jeg holder mig fra det, eller?
Skyd løs folkens

Nej, jeg vil ikke mene at du kan. THC er svagt angst provokerende pga. den måde molekylet påvirker hjernen - de receptorer det sætter sig på. Det er f.eks. svampe ikke på samme måde. Når jeg har oplevet et badtrip på svampe, eller andre psykedeliske stoffer har det primært været en kombination af at "al ting bliver for meget af det gode" samt en manglende evne til at slappe af og ride med på bølgen, uanset hvor den tager mig hen - hvilket jeg kan drage en direkte parallel til dosen.

Dosen i forhold til set and setting, er efter min mening alt afgørende for hvorvidt man får en god eller dårlig oplevelse, og har ikke så meget at gøre med hvilket stof jeg indtager. dose dose dose altid, sæt dig ind i den og overvej den grundigt.

Mit princip er heller lidt for lidt end lidt for meget - der kan altid redoseres efter behov.

For at runde af: Ja jeg synes helt klart at du skal tage springet ud i de psykedeliske stoffer - Doser forsigtigt, oplev, integrer, repeat. :)

Mvh.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Man kan godt 'styre' et svampetrip. Forstået på den made at man selv har en stor del at sige omkring hvordan trippet udvikler sig. Det være sig ved hjælp af set og setting osv. Det samme gælder for LSD.
Den 'evne'/mulighed forsvinder dog lige så stille i takt med dosisforøgelse. Det gælder for begge stoffer. Det er min erfaring.

Dette er jeg enig, men efter at have prøvet begge dele føler jeg helt klart, at svampe er langt mere uoverskueligt. Ved svampe bliver jeg oftest "revet" med, og prøver at få styr på tankerne så det ikke bliver for overvældende.
Ved LSD har jeg det langt nemmere, det er slet ikke lige så visuelt/kropsligt som LSD er for mig.
Jeg har også prøvet, at "mit tredje øje" åbnede sig på svampe og jeg har slet ikke oplevet noget lignende på LSD; ikke at det ikke kan ske, men efter min mening er LSD klart nemmest at styre.
Og hvis du oplever ubehag i maven ved svampe, så kan dette gøre trippet lidt nedern. Fik selv kvalme de 2 første gange, og 3. gang skulle jeg virkelig flade ud i en time, for at undgå at kvalmen blev til opkast. 4. gang var der intet, men dette er bare mine erfaringer.

Jeg ville anbefale LSD, svampe, 2c-d eller 2c-b sammen med nogle gode mennesker i et godt location.
I skriver bare, hvis I får brug for tripsitter.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fjas: Nu er det heller ikke fordi jeg aldrig i mit liv har prøvet en psykedelisk oplevelse.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Insane psychedelia user!

Nej,det er det vel ikke. Men du har hverken prøvet svampe eller LSD, og så kan du jo ikke udtale dig om deres effekt sat op imod hinanden, som du gør...

men lad nu det ligge..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]