Jeg har læst tråden og vil nu blot fortælle min oplevelse og hvad jeg tænker og tror om det du spørger om.
Hash er et hallucinogen/bevidsthedsudvidende stof, det samme er svampe og lsd. Jeg vil i dit tilfælde fraråde lsd til at starte på, for det bliver nok svært at justere, ment på den måde at svampe får du stykvis og ved hvor meget du indtager(afhængig af hvor potente de selvfølgelig) men du kan lettere starte mildt med svampe end lsd, mener jeg så.
Hash har en helt anden måde at virke på end svampe/lsd. Uanset om du ryger hash eller spiser det, er det ikke noget der ligner svampe/lsd oplevelsen overhovedet. Andet end at det er hallucinogen, altså de udvider bevidstheden.
Hvis du kun er ude efter en form for en rus vil jeg ikke anbefale svampe/lsd for det er så meget mere end blot en rus.
hvis du vil bruge svampe/lsd, så studer hvad det kan gøre ved dig før du begynder at bruge det, for det er nogle ret voldsomme sager du har med at gøre. Det er ikke blot et legetøj

det kan være virkelig skræmmende den første gang, så vid hvad det er du roder dig ud i
Men helt afgjort er det en god ting at prøve en svampe rejse

jeg tror de fleste i nationen danmark kunne trænge til en svampetur, og se livet/verden/mennesker for hvad det virkeligt er, og komme tilbage til fornuft!
hvad du kan forvente at komme til at opleve på svampe/lsd er mange fantastiske ting og til tider meget uhyggelige ting.
men det hele kan bruges til noget hvis du behandler det du oplever med respekt og gør det rigtige ved det.
Men igen vil jeg lige sige at hvis det blot er en rus du er ude efter er det en dårlig ide, og det vil/kan hurtigt blive ret så negativt det du kommer til at opleve.
Jeg har prøvet at tage svampe/lsd i rigtig mange sammenhænge og jeg må sige at fester og togture, er de mest negative af de oplevelser jeg har haft, har da også haft et par gode, men langt de fleste i de to settings var rigtig trælse.
Og en ting der er vigtig at huske på det er, at svampe/lsd jo altså ændre din bevidsthed, enten til noget bedre eller til noget være, og jeg vil mene(her er det ikke sikkert at jeg har ret) men jeg vil mene at svampe/lsd ændre din bevidst på en meget større skala end hash vil gøre det, medmindre man ryger hash dag ud og dag ind.
Håber du kunne bruge det til noget.