Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 12:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der er også thcv som kan ændre måden man bliver skæv på. THCV er psykoaktivt i sig selv, og findes kun i visse sorter af cannabis.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tetrahydrocannabivarin

Min personlige teori, og erfaring, siger mig at det ofte er folk som har eksperimenteret med forskellige former for psykedelika, som ligesom kan 'connecte' til den mere trippede virkning i cannabis rusen. Måske man bliver lidt omprogrameret lidt i hjernen ved at have trippet hårdt på forskellige stoffer, eller måske er det bare fordi man kender følelsen af hvad det vil sige at trippe og derfor nemmere kan genkende følelsen, selv når den er svag i en cannabis rus. Sådan et mønster synes jeg tegner sig i min omgangkreds, når jeg spør' dem om de tripper når de spiser en cannabis kage, men det er altså ikke noget jeg kan bevise på nogen måde.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tusind tak for svaret Bærnelin. Dejligt lige at få styr på de begreber der..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Det kan jeg kun give dig ret i Mr.Cookie. Jeg synes også mine skæverter, i takt med flere og vildere (og ikke mindst oftere), psykedeliske rejser har haft indflydelse på mine skæverter. En sammenhæng, som flere jeg har snakket med kan nikke genkendende til. Hvad der så egentligt sker/er sket skal jeg ikke kunne sige, rent placebo, omprogrammering eller bare bedre (alt efter ønsket om man kan lide at trippe lidt ;) ) kvalitet, skal jeg ikke kunne sige. Men den rent subjektive oplevelse, og psykedeliske effekt, har helt klart fulgt mit forbrug af andet stærk psykedelika meget nøje. Jeg er ikke helt sikkert, men føler at jeg oplever noget i samme stil med MDMA, men skal ikke kunne sige det med sikkerhed, da jeg ikke spiser det så ofte længere... men min seneste tur på MDMA var temmelig psykedelisk med visuals osv. der blev dog også røget til :P .

Anyway, til trådstarter: Jeg synes ikke svampe kan bruges som alternativ til hash, heller ikke i lave doser. Men jeg har mødt folk og snakket med folk som i perioder har taget svampe meget ofte uden tilsyneladende problemer. Det er dog generelt nogle ret spacey mennesker dog, så ved ikke om de har 'taget skade' ;) . Det er dog de færreste vil jeg tro som ville have godt af det. Folk kan hurtigt blive mærkelige af at trippe for meget, på godt og ondt og en blanding af begge.

Junior medlem

Endnu engang tak for jeres svar. Jeg kan se, at tråden har affødt en del debat omkring emnet, hvilket jo kun er godt.

Det jeg oprindeligt havde i tankerne da jeg startede tråden var at diskutere muligheden for at opnå en lignende virkning - hvis man da overhovedet kan tale om det - via svampe eller LSD. Når jeg skrev "alternativ" var det i min kontekst, altså indtagelse med 1-2 måneders mellemrum, da jeg aldrig ville tage det hyppigere. Jeg kan sagtens se, at man selvfølgelig ikke kan udskifte hash med svampe (eller LSD), hvis man har et dagligt (eller ugentligt) forbrug af stoffet.

Jeg beskæftiger mig til daglig med akademisk arbejde, og jeg har derfor ikke brudt mig om den sløve tilstand, man befinder sig i i dagene efter en hashrus, navnlig ved oral indtagelse (der som nævnt er den eneste måde, jeg har indtaget det på). Så jeg startede egentlig tråden med henblik på at finde ud af, om svampe/LSD har samme sløvende virkning i dagene efter et trip - og på længere sigt.

Hoffmann skriver i hvert fald følgende om eftervirkningerne af sin egen LSD-oplevelse i My Problem Child: "Exhausted, I then slept, to awake next morning refreshed, with a clear head, though still somewhat tired physically. A sensation of well-being and renewed life flowed through me. Breakfast tasted delicious and gave me extraordinary pleasure. When I later walked out into the garden, in which the sun shone now after a spring rain, everything glistened and sparkled in a fresh light. The world was as if newly created. All my senses vibrated in a condition of highest sensitivity, which persisted for the entire day."

Medlem
Brugeravatar

Ja okay, så er det jo ikke så hyppigt. Har du prøvet svampe/LSD? Man er nødvendigvis ikke særlig skarp dagen efter, ikke at man er sløv, men man kan godt sidde og tænke lang tid over trippet i 1-2 dage (og i tilfælde med de heelt store trips, i flere måneder/år/livstid kan man vende tilbage og tænke på det helt utrolige trip). Men uanset så går der i hvert fald for mig, 1-2 dage mindst hvor det sidder lidt kraftigt i en. Afterglowet er både dejligt og vigtigt, men det kræver også sin tid :)

Junior medlem

Nej, jeg har kun prøvet hash, og det kun ved at spise det. Men jeg er da fascineret af de psykedeliske stoffer, også fordi de muligvis kan bruges som led i psykoterapi. Jeg synes navnlig, at det er imponerende, at LSD har en virkning i forsvindende små mængder.

Medlem
Brugeravatar

Så vil jeg lige påminde om at folk reagerer meget individuelt på psykedelika. Jeg kender folk som godt kan trippe en gang om måneden. Men jeg kender også folk som nok ikke ville kunne klare det. Jeg tror det er noget du kun selv helt kan finde ud af, om du ville kunne bruge som alternativ til hash. Personligt kan jeg kun sige, at jeg ikke ville kunne bruge det som et alternativ, men at jeg godt kan trippe en gang om måneden eller mere i perioder.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]