Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 09:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej, jeg er virkelig interesseret i at prøve at ryge Marijuana, og har nogen spørgsmål, som jeg håber i kan svare.

- Hash, er det ikke stærkere end Marijuana, så man kan ryge mere end Marijuana end Hash? For jeg ser alle de der rappere ryge Marijuana, og de ser glade ud osv, mens jeg ser en person på min skole, der virkelig har røget meget hash, han smiler aldrig osv... Hvis det passer vil jeg holde mig til Marijuana.

- Har i en slags guide for alt jeg skal vide om Marijuana og alt andet, er helt ny til det!

- Kan man købe Marijuana, så man selv grinder det og laver sin egen joint?

- Og er det egentlig ulovligt? Eller er ulovligt at sælge det når man er under 18? Jeg vil bare købe.?

Tak!

Senest rettet af Optimus Crime 14 feb 2012 22:02, rettet i alt 1 gang.
Lad være med at spørge efter forhandlere. Prisdiskussion er ikke tilladt

Medlem

Velkommen til psych.
Hvor gammel er du ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
hvordan kan man være så uoplyst om det, det forstår jeg satme ikke.

Nå, men Marijuana som du så fint kaldet det, er vel bare fælles betegnelse for "pot, skunk, hash" - Alle de rappere du ser ryge, er nok ikke glade pga de ryger, men fordi at de har alle de penge de har, eller whatever.. du skal ihvertfald ikke ryge fordi du har set rappere i en musikvideo på youtube være glade.

Ja, du kan købe det på christiana, prisen må vi ikke diskutere her.
Og ja, du kan købe marijuana så du selv kan lave en joint fra bunden.

Alt der har med salg og køb og gøre er ulovligt.

Tror gerne du vil have fat i noget pot, ikke fordi at et misbrug vil gøre dig mindre smadret i hovedet, men det lyder lidt til det er det du gerne vil have. (altså ikke et misbrug, men pot)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Citat:
du skal ihvertfald ikke ryge fordi du har set rappere i en musikvideo på youtube være glade.

Hahahahahahaha.

Undskyld, men denne her tråd er virkelig svær ikke at finde morsom. Hvor gammel er du, OP?

Men nej, hash gør dig ikke glad. Det kan godt, men ikke nødvendigvis. Marijuana er bare en betegnelse for det hele; skunk, pot, hash. Dog ryges der mest hash her i Danmark. Pot er mere røget i USA. De foretrækker det også i bong eller i form af ren grøn pind (altså uden ristet tobak), fra hvad jeg ved.

Marijuana bruges ofte på engelsk. En andet ord du måske har hørt det blive kaldt er cannabis, da det også er ordet for det på dansk.

Medlem
Brugeravatar

Troll!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lorte stil at opfører sig på den måde overfor nye og uerfarne brugere som kommer her ind fordi de mangler viden! I burde sku da skamme jer. Jeg vil gerne prøve at svarer dig på nogle af dine spørgsmål Grinder, hvis du sender en PM.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
- Hash, er det ikke stærkere end Marijuana, så man kan ryge mere end Marijuana end Hash? For jeg ser alle de der rappere ryge Marijuana, og de ser glade ud osv, mens jeg ser en person på min skole, der virkelig har røget meget hash, han smiler aldrig osv... Hvis det passer vil jeg holde mig til Marijuana.

marijuana er en fælles betegnelse, som sagt før. Hash er én af typerne.
Amerikanerne ryger mest weed(pot), som direkte er skuddene fra planten, mens Europæere mest ryger hash, som er støvfangerne (trichomes) fra planten der er sigtet fra og presset til en klump.

- Har i en slags guide for alt jeg skal vide om Marijuana og alt andet, er helt ny til det!

Det findes mange guides til hvordan man ruller joints, behandler sin bong osv. bare søg på google

- Kan man købe Marijuana, så man selv grinder det og laver sin egen joint?

sagtens, det er sådan man tiest gør det, og klart det billigste... færdige joints kan sjældent betale sig

- Og er det egentlig ulovligt? Eller er ulovligt at sælge det når man er under 18? Jeg vil bare købe.?

Det er ulovligt at købe, sælge og besidde, medmindre det er usåede frø vi snakker om... når man sår dem, bliver de også ulovlige.
Hvad jeg dog ikke fatter er at du ikke kan vide lige netop det... har i ikke haft en panser ude og snakke om det i skolen?

Hash gør dig ikke glad, den gør dig afslappet, men husk at respektere hash (og mj i det hele taget, det er et stof og det kan have bivirkninger, bl.a. paranoia... det kommer dog mest an på sorten man sidder med, ingen kan tåle dem alle.,..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Arthur Spooner skrev:
Lorte stil at opfører sig på den måde overfor nye og uerfarne brugere som kommer her ind fordi de mangler viden! I burde sku da skamme jer. Jeg vil gerne prøve at svarer dig på nogle af dine spørgsmål Grinder, hvis du sender en PM.

Ja, for du er jo også den sødeste bruger her på forummet.

Anyway, det kommer vidst an på hvor ofte du ryger om du smiler af det. Synes jeg bliver depri, når jeg ryger for ofte, hvorimod en pind i ny og næ gør mig glad.
Hash og marijuana er ulovligt, men det kæmper vi for at ændre på. Men du kan sagtens købe marijuana og grinde det og rulle din egen joint.

Iøvrigt; hvis du skal prøve det, så læs godt op på det her. Synes ikke marijuana kræver stor forberedelse, da det er et meget roligt stof (bevares, folk kommer da galt afsted med det, men hvis du ryger en mindre mængde første gang med nogle gode venner, og ikke drikker alkohol samme dag, skal det nok gå godt). Problemet med det er at man bliver vildt glad for det før man ved af det, og det er sgu ikke det fedeste at være afhængig af at være skæv hver eneste dag

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Arthur Spooner skrev:

Ja, for du er jo også den sødeste bruger her på forummet.

Ja, tænkte præcis det samme.

Men hvis OP har spørgsmål kan han bare fyre en privat besked, uden at jeg gør nar af ham :)

Og det skal lige siges, at første gang du ryger så er det som du ser i film osv (ofte! hvis du er i godt selskab osv, læs på det!) med kæmpe grineflip, og generelt er ALT bare sjovt. Men den magi ryger hurtigt af, hvis du ryger ofte.

Junior medlem

Troll!!

må det være! :sucks:

...og hvis det ikke er, undskylder jeg på forhånd.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
kære trådstarter

hvis din begrundelse for at ville prøve hash er fordi du har set rappere gøre det på youtube, så er det virkelig en dårlig start. Læs op på det, der er en wiki her på siden, og masser af tråde hvor de fleste ting om hash er gennemdiskuteret. en anden ting jeg synes mangler i denne tråd er at det kan være en god idé at vente til man er over 20, da ens hjerne stadig er under udvikling indtil man runder de 20(-ish). Dette betyder også at du vil have lidt mere livserfaring at trække på hvis nu uheldet var ude.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]