Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 17:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: På glatis
Medlem
Brugeravatar

:cheers:

"In many shamanic societies, if you came to a medicine person complaining of being disheartened, dispirited, or depressed, they would ask one of four questions: When did you stop dancing? When did you stop singing? When did you stop being enchanted by stories? When did you stop finding comfort in the sweet territory of silence?"
-Gabrielle Roth

Senest rettet af Etherlungs 07 apr 2013 21:45, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
maler du stadig? det kan godt være det lyder klichéagtig, men måske du kunne male din vrede ud? Det gør jeg i hvert fald selv med alle negative følelser når jeg skriver musik. Det kan i hvert fald virke meget terapeutisk at bruge et kunstnerisk medium hvor man kanaliserer sine følelser.

Hvor fysisk aktiv er du? du har sikkert læst det i mange andre tråde herinde, men motion er simpelthen bare guld værd! jeg render selv rundt med noget lort lige for tiden(som måske ikke kan sammenlignes med det du har oplevet, men ud fra min egen erfaring er det stadig i den trælse ende) og jeg oplever at hver gang jeg tager 25 armbøjninger og bagefter lige strækker ud og tager en masse dybe indåndinger så får mit sind lidt ro på, samtidig med at min hjerne giver mig et belønnende følelse fordi jeg har været fysisk aktiv. Det kan også sagtens bruges som noget spirituelt som du efterlyser. Jeg synes i hvert fald at spiritualitet kan praktiseres ved fysisk og psykisk udfoldelse, og både hjernen og resten af kroppen skal vægtes lige meget når det kommer til vedligeholdelse

Jeg har desuden selv prøvet at have en depression, og ved hvordan det er at gå rundt med selvmordstanker, og udfordre en selv til at tage det sidste skridt, men jeg fandt at netop de to ting, som jeg nævner ovenover(at udtrykke sig kreativt, og vedligeholde sin krop og mentalitet) hjalp utroligt meget.

I øvrigt synes jeg du skal være mega stolt af at du har brudt den cyklus du havde med cannabis, det kræver en meget stærk karakter at gøre det på egen hånd!

Jeg ønsker dig alt det bedste, og hvis du har brug for en snak eller bare en til at lytte, så bare send en pm!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvor meget ryger du nu?

Dedikeret medlem

For en del år tilbage havde jeg det på samme måde med at raseriet lå og lurede lige under overfladen også selv om jeg røg. Jeg viste godt at det ikke var sundt for mig at ryge men jeg kunne ikke lade være af frygt for at jeg slet ikke ville kunne kontrollere mig selv.
Det som hjælp mig var at skifte miljøet ud - flyttede til Jylland igen, stoppede med at ryge i en periode, hvor jeg flyttede fokus over på en gammel hobby nemlig fiskeriet, hvor jeg fik styr på mine tanker ude i naturens helbredende ro - skal lige siges jeg boede i Kbh op til hvor jeg var ved at få stress af der var folk over alt..
Kunne relatere en del til din opvækst og årsags sammenhængene da jeg læste din historie.

Mvh

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Har du eksperimenteret med psykedeliske stoffer udover din ayahuasca oplevelse?

MVh.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem
Brugeravatar

Hazer skrev:
maler du stadig? det kan godt være det lyder klichéagtig, men måske du kunne male din vrede ud? Det gør jeg i hvert fald selv med alle negative følelser når jeg skriver musik. Det kan i hvert fald virke meget terapeutisk at bruge et kunstnerisk medium hvor man kanaliserer sine følelser.

Hvor fysisk aktiv er du? du har sikkert læst det i mange andre tråde herinde, men motion er simpelthen bare guld værd! jeg render selv rundt med noget lort lige for tiden(som måske ikke kan sammenlignes med det du har oplevet, men ud fra min egen erfaring er det stadig i den trælse ende) og jeg oplever at hver gang jeg tager 25 armbøjninger og bagefter lige strækker ud og tager en masse dybe indåndinger så får mit sind lidt ro på, samtidig med at min hjerne giver mig et belønnende følelse fordi jeg har været fysisk aktiv. Det kan også sagtens bruges som noget spirituelt som du efterlyser. Jeg synes i hvert fald at spiritualitet kan praktiseres ved fysisk og psykisk udfoldelse, og både hjernen og resten af kroppen skal vægtes lige meget når det kommer til vedligeholdelse

Ja jeg maler stadig og jeg vil prøve din anbefaling. Jeg prøver at dyrke så meget motion som jeg kan overskue, jeg spiller fodbold halvanden time om ugen og har nogle gange energi til at komme ud og løbe ca. 30 minutter. i weekenden.

Tak for din ros m.h.t. det du skriver med karakterstyrke, det varmer :)

SortSnog skrev:
Hvor meget ryger du nu?

Jeg vil skyde på det er omkring 0.2 gram hash og ca. 0.2 gram pot i en troldmand hver aften. Jeg har ladet være med at ryge for at teste om det er min aftenjoint der giver ubalance men vreden er den samme.

Fso skrev:
For en del år tilbage havde jeg det på samme måde med at raseriet lå og lurede lige under overfladen også selv om jeg røg. Jeg viste godt at det ikke var sundt for mig at ryge men jeg kunne ikke lade være af frygt for at jeg slet ikke ville kunne kontrollere mig selv.
Det som hjælp mig var at skifte miljøet ud - flyttede til Jylland igen, stoppede med at ryge i en periode, hvor jeg flyttede fokus over på en gammel hobby nemlig fiskeriet, hvor jeg fik styr på mine tanker ude i naturens helbredende ro - skal lige siges jeg boede i Kbh op til hvor jeg var ved at få stress af der var folk over alt..
Kunne relatere en del til din opvækst og årsags sammenhængene da jeg læste din historie.

Mvh

Tak for din hjælp, jeg kan ikke bare lige flytte men jeg har nogen ideer i tankerne som jeg er sikker på kunne hjælpe.

Sultan69 skrev:
Har du eksperimenteret med psykedeliske stoffer udover din ayahuasca oplevelse?

MVh.
Nej desværre, jeg har prøvet at få fat på LSD igen men jeg kunne kun købe det på flydende form og kunne kun købe mindst 1 liter :roll: Og 1 liter LSD gider jeg ikke ligge inde med.

Ayahuasca som jeg tror ville være endnu bedre syntes jeg er lidt dyrt og det er lidt en jungle med AOI hæmmer o.s.v.
Desuden skal jeg have fundet en tripsitter.

Svampe har jeg også tit og ofte tænkt på men de er heller ikke helt nemme at få fat på.

"In many shamanic societies, if you came to a medicine person complaining of being disheartened, dispirited, or depressed, they would ask one of four questions: When did you stop dancing? When did you stop singing? When did you stop being enchanted by stories? When did you stop finding comfort in the sweet territory of silence?"
-Gabrielle Roth

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]