Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jun 2025 12:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 683 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 35  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Ville det ikke være bedre de var i bunden, da CO2'en svampene producere er tungere end O2 og derved vil falde til bunds?

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det kan der vel sagtens være noget om. Du kan jo bore huller som vist i videoen (altså alle seks sider), så er man da i hvert fald dækket ind.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh.
Tag et 10mm bor og lav 3-4 huller øverst i hver side af kassen.

OK, det gør jeg. Jeg er nu ved at dunke mine (ni) kager, men jeg har store problemer med at få dem til at slippe glassene. Indtil videre har jeg fået to ud, og det først efter at have oversvømmet glassene (jeg bruger de samme som Khazim har smidt billeder af op på Samlet viden/guldkorn, side 2) og knaldet dem ned i et hakkebræt og hamret med hænderne på bunden af dem i over 10 min. Er der en smart teknik? Eller er det selve glassene, den er gal med?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det er nok bare teknikken den er gal med ;) De kan nogle gange godt sidde rigtig godt fast. Det har dog aldrig været værre end, at jeg har kunne få dem ud af glassene efter et par gode stød.

Det er vel kegleformede glas (eller glas for mundingen ikke snævre ind) du har, ikke? For ellers kan jeg godt følge dig i, at de er svære at få ud.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh.
Det er nok bare teknikken den er gal med ;) De kan nogle gange godt sidde rigtig godt fast. Det har dog aldrig været værre end, at jeg har kunne få dem ud af glassene efter et par gode stød.

Det er vel kegleformede glas (eller glas for mundingen ikke snævre ind) du har, ikke? For ellers kan jeg godt følge dig i, at de er svære at få ud.

Ja, der kan godt nok være forskel på, hvor godt de sidder fast! Jeg fik dem dog allesammen ud, i mere eller mindre hel tilstand, efter et par HUNDREDE gode stød.

Hvad glassene angår, kunne de godt være mere kegleformede, men de snævrer i det mindste ikke ind i toppen, så jeg regner med at bruge dem igen.

Hvornår tror du, jeg kan regne med at se de første pins? :shock:

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i bunden
hej nu er jeg godt i gang med forskelige 3 truffelkits og 7 forskelige growboxes
jeg har lært stort set alt ved at læse her inde menjeg vil godt dele fotos
men jeg er hvist bedre til grows end til computter
nogen der vil hjælpe mig med en udførlig guide,
mvh. hestetripper :gud:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lorte øen
Du kan uploade dine billeder her http://imageshack.us/ og så skrive et link til billedet i dit indlæg.

Junior medlem
Brugeravatar

Du kan uploade dine billeder her http://imageshack.us/ og så skrive et link til billedet i dit indlæg.

[img][http://profile.imageshack.us/user/hestetripper//img]

virker det ? :rocking:

Junior medlem
Brugeravatar

[img][http://profile.imageshack.us/user/hestetripper//img]

virker det ? :rocking:

Billede
http://imageshack.us/photo/my-images/716/flush007.jpg/

Junior medlem

Dunkning af grow kit:
Nu høster jeg første flush og sætter dem til dunkning, så er spørgsmålet da jeg ikke kan komme hjem i morgen, vil der ske noget ved at lade dem stå med vand i 2 døgn..? :) håber på hurtigt svar :)

Junior medlem
Brugeravatar

Dunkning af grow kit:
Nu høster jeg første flush og sætter dem til dunkning, så er spørgsmålet da jeg ikke kan komme hjem i morgen, vil der ske noget ved at lade dem stå med vand i 2 døgn..? :) håber på hurtigt svar :)

hejsa normalt ved 2. dunk lader jeg dem stå 2 til 6 timer , jeg glæmte en box en hel weekend og det eneste der skete var at der var pins under vandet og de blev store og fine aligevel :peace:

Medlem
Brugeravatar

Jeg har lige et vedrørende ekstraktion af psilocybin spørgsmål, som jeg håber der er nogle der kan svare på.
Da jeg kiggede under viden/guldkorn nævner Plutonium, at han vakuumfiltrere krystallerne fra. Vil det sige at det sidste væske bliver fordampet fra inde i en beholder med vakuum? Fordi i en beholder med vakuum er der ikke noget luft og vand og det vil man vil godt undgå når luft og vand skader krystallerne.

Junior medlem

Tak for svar :) jeg nåede hjem alligevel dagen efter, så nu står de klar i posen igen til at lave næste flush :D
115g friske mexier blev det til i første flush :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Hej, jeg har nogle kager der kolonisere meget langsomt, temp er 29, og de har udluftning igennem micro filtre, men jeg tror der er for lidt væske tilstede. Tror i det ville være en god ide, at sprøjte 1 ml demineraliseret vand ind i kagerne og så evt. ryste myceliet lidt rundt?

Mvh.

EDIT: dyrker på popcorn.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem
Brugeravatar

ER der nogle som har erfaring med UV-lys til at sterilisere luft og gennemsigtige medier. jeg havde nemlig tænkt på at have UV-lys efter mit Hepafilter, så luften i min glovebox er helt rent. så tænkte jeg også at man kunne belyse sine ager medier med UV-lys en time hver dag i 3-4 dage inden brug, så man fik et helt rent medie, fordi hvis det kan lyse igennem burde det vel sterilisere. Jeg ved at man bruger UV-lys i nogle laboratorier, så det må vel virke fint.

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg tror ikke der er nogen grund til at have UV-lys, nu når du har et HEPA filter. Luften gloveboxen er i forvejen 99,99% rent :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg tror ikke der er nogen grund til at have UV-lys, nu når du har et HEPA filter. Luften gloveboxen er i forvejen 99,99% rent :)

Det har du ret i, men tror UV lyset ville være godt til at sterilisere ager, flydende medier og vand til at dunkning. hvad tror du?

Dedikeret medlem

-hmm det lyder ret så spændende med uv lys som sterilisator! :-) -har du fundet ud om det virker?

og en mega tak til lizzard for at linke til "growing for dummies" det er da til at forstå! :-) http://www.neurosoup.net/videos/Psilocy ... -Easy-130/

sultan69: hvilken type er du i gang med at kolonisere, hvis jeg må spørge?.. :wink:

mvh bannerdude

Junior medlem

Der var lige en del af de svar jeg sad og ledte efter :-)

Skal helt sikkert prøve med UV lys som sterilisator...

Medlem
Brugeravatar

Er det en fordel at bruge demineraliseret vand når man skal lave agar og flydende medier eller fungere vand fra hanen fint?
Fordi i nogle guides bruger folk demineraliseret vand.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 683 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 35  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]