Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 00:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hello psychedelia mennesker, ville bare lige sige at National Geographic har en udsendelse i aften kl 22.30 om psykedeliske stoffer og... Det var vidst dét :i.

Har ingen anelse om hvad den hedder eller noget andet, så det er sikkert en halv-ubrugelig post. Fuck it, det går nok <3.

NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Tak for heads up, Det er Drugs Inc. der kommer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fedt du skriver det, forestiller mig National Geographic kan komme med god og interessant viden, og havde aldrig selv opdaget programmet.
Helt sikkert mester!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Jeg tror at det var det program jeg så hvor de også havde en udsendelse hvor de fortalte og viste hvordan productionen af hash foregik i Marokko, og meget andet.. De fortæller på et tidspungt at hash/cannabis indeholder 4000 flere kræft fremkaldende stoffer end cigaretter :/ ... Min computer er lige nede pt, er på fra mobilen så det er lidt svært at undersøge det yderligere, men er der nogle der kan bekræfte det? Jeg synes at have hørt det modsatte

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er det ikke den dokumentar, der hedder "Hashish"?

Medlem
Brugeravatar

Vil lige starte med at sige hej, er ny her på psy, har læst herinde i et godt stykke tid nu, men da jeg så din post tænkte jeg at jeg ville lave en bruger og give lidt input.

Det er sæson to af 'Drugs Inc.' Har ikke set sæson et, men indtil videre har programmerne handlet om kokain (med fokus på crack), MDMA, Ketamin og af en eller anden underlig grund var der et afsnit om biltyverier (fordi de mexikanske karteller køber utroligt mange stjålne biler fra biltyve i USA, ellers var afsnittet ikke særlig stof-relevant).
Jeg missede dog et enkelt afsnit og jeg ved ikke hvilket stof det afsnit omhandlede.

Programmet kører hver mandag 21:30 - 22:30 (eller 22:30 - 23:00, er faktisk ikke sikker). Indtil videre har jeg ikke set ret mange fejl i programmet, mindes kun at have set dem nævne et dødstal pga. ecstasy som jeg syntes var lige i overkanten, men jeg kender jo selvfølgelig ikke det præcise tal selv.

De forholder sig endda ret neutralt i forhold til stoffer, mens de lader meninger om et givent stof komme fra producenter, smuglere, sælgere, forbrugere og politi, så det er klart at man får historien fra mange forskellige synspunkter.

Håber at det hjalp lidt! :)

Medlem

velkommen til lol at everything! og tak for informationen fudge<3

Dedikeret medlem

Jeg tror at det var det program jeg så hvor de også havde en udsendelse hvor de fortalte og viste hvordan productionen af hash foregik i Marokko, og meget andet.. De fortæller på et tidspungt at hash/cannabis indeholder 4000 flere kræft fremkaldende stoffer end cigaretter :/ ... Min computer er lige nede pt, er på fra mobilen så det er lidt svært at undersøge det yderligere, men er der nogle der kan bekræfte det? Jeg synes at have hørt det modsatte

Jeg tror det var 700 carcinogene stoffer mere end cigaretter de postulerede (Jeg forstår misforståelsen da tobaksrøg indeholder ca. 4000 forskellige stoffer.)

I samme program kører de også retorikken hvor de først etablere at der i den forædlede cannabis plante er opmod 21% THC - men i england dyrker de skunk, hvilket er en sort der er over 50% kraftigere end den "almindelige" forædlede cannabis plante. Hvilket vil sige at 30,5% af en skunk plante skulle være ren THC.

Deres 'undercover guy' der tager dem med til Marokko understreger også flere gange at det der benyttes til produktionen af hash er pollen fra cannabis planten.

Jeg har også set de fleste af Drugs Inc. og havde også et lille kryds i den mentale kalender for Nat Geo kl 22:30 i aften. Dog synes at kvaliteten er meget varierende. Den bedste og mest informative af dem jeg har set var om LSD - og den om hash langt den dårligste, mest overfladiske. Men de forholder sig hovedsageligt objektivt gennem programmerne, akilleshælden er blot at de sjældent finder egentligt facts, men nærmere flygtig statistik og enkelt personers vurdering/holdning/erfaring.

Jeg tror Drugs Inc. hovedsageligt kommer til sin ret som introducerende for folk med en begrænset viden omkring emnet, det er dog en skam at de ikke reviderer de ting de interviwede siger der er decideret forkerte eller tvivlsomme.

Junior medlem

den er os her har selv set den før http://www.youtube.com/watch?v=H0WJQPyhXrE mener os han har resten af sæsonen på sin kanal

Medlem
Brugeravatar

Jeg tror Drugs Inc. hovedsageligt kommer til sin ret som introducerende for folk med en begrænset viden omkring emnet, det er dog en skam at de ikke reviderer de ting de interviwede siger der er decideret forkerte eller tvivlsomme.

Ja Drugs Inc. kunne godt være en smule mere påpaselige med nogle af deres interviews, men mange gange er det jo en personlig mening eller oplevelse med et stof der bliver udtrykt, og ikke rene facts.

Medlem
Brugeravatar

Jeg kan faktisk godt lide programmet, prøv og tjek deres hjemmeside (http://channel.nationalgeographic.com/channel/drugs-inc/). Jeg synes faktisk at de har forholdsvist styr på tingene, selv om der måske er nogle enkelete facts man godt kan savne en gang i mellem. Men når det er sagt, så synes jeg stadig at det er et af de bedste programmer omhandlende stoffer der er blevet vist i dansk tv.

Senest rettet af Herminator 27 feb 2012 22:01, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Jeg synes som så også program serien er ganske udemærket, men det skal tages med et gran salt. Nu kiggede jeg lige linket til deres hjemmeside, og allerede blandt de første artikler jeg skimmede var der noget usammenhængede. I en artikel om hvordan kokain ødelægger regnskoven (http://news.nationalgeographic.com/news ... t-science/) nævnes det at skoven er blevet fældes for at så valmuer. Tydeligvis mener de enten at det er koka buske, eller også har de lavet opium og ikke kokain.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På bunden af havet
der er tydeligvis små fejl i deres informationer men ikke noget jeg syntes har den store betydning. syntes helt klart afsnittet om Hallucinogens var det bedste da det viser mange positive sider af psykedeliske stoffer. som behandling af cluster headache med svampe, og brug af LSD i terapi

Dedikeret medlem

Jamen så har jeg kun større forventninger til det, det kommer om 7min. :)

I afsnittet om LSD brugte de iøvrigt også et derivat af LSD kaldet 2-bromo-LSD til behandling af klyngehovedpine.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ahh ja, det er fandme spændende det bromo noget der! Samme effekt som LSD, pånær.... ingen tripperi hahahaha, lidt snyd vil nogen nok sige :D

Og i er alle sammen velkommen! You get some, you give some :V (Hvor jeg tænker på alle de fantastiske indlæg og informationer der er tilgængelig her på Psykedelia!)

Bruger lige den her post til løbende (højst sandsynlig dumme) spørgsmål...

Hvordan kan Carlos "teste" ayahuascaen med en lille propfuld?... hmmm...

NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Er jeg den eneste der er lidt skeptisk i ham politi mandens udsagn med han er blevet totalt hjerneskadet af LSD og at hans dose næsten havde dræbt ham?

Og det med ibogain og behandling af opiat afhængighed det lyder jo fantastisk!

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Er jeg den eneste der er lidt skeptisk i ham politi mandens udsagn med han er blevet totalt hjerneskadet af LSD og at hans dose næsten havde dræbt ham?

Og det med ibogain og behandling af opiat afhængighed det lyder jo fantastisk!

Nej! Men henviste han ikke bare til andre langtidsbrugere af lsd, som han mente var blevet hjerneskadede? Men ja, han mente i hvert fald, at lsd'en ville have slået ham ihjel, hvilket næppe har været tilfældet.

Iboga trips har i lang tid været kendt, som et virksomt middel imod misbrug, men det er godt nok ikke uden risici, som de også forklarer. Har læst et par rapporter.. Der er virkelig mange der har haft livsforandrende oplevelser. Spændende!

Dedikeret medlem

Men henviste han ikke bare til andre langtidsbrugere af lsd, som han mente var blevet hjerneskadede?

Han nævnte hvordan han ikke kunne finde hjem, læse men ikke forstå sætninger og ikke kunne kende forskel på venstre/højre.
Hvis de estimere at den mængde han fik indtaget svare til over 1000 doser (hvilket jo bare er et gæt), tror jeg der er rig mulighed for bivirkninger. Jeg kan ihvertfald ikke se hvad han skulle få ud af at lyve om det. Men jeg tror ikke der findes så mange dokumenterede informationer om den slags doser af LSD, at det er til at af- eller bekræfte.

Så meget som ham der tog svampe mod sin klyngehovedpine ikke kunne fordrage svampe trippet, ville han nok påskønne at kunne tage bromo-LSD istedet og slippe for trippet.
Det er dog meget spændende at det åbenbart er mere generelt for hallucinogener at have en positiv effekt mod klyngehovedpine!

Hvordan kan Carlos "teste" ayahuascaen med en lille propfuld?... hmmm...

Mon ikke det er ligesom at man med erfaring kan vurderer styrken af andre stoffer udfra en lille dose der i sig selv ikke er nok til egentligt at gøre en specielt påvirket? Må indrømme at jeg ikke ved det store om ayahuasca.. Det kan også være det var BS for kameraet. -.-

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Som Entheo siger med iboga, har jeg også selv læst fantastiske rapporter. Helt sikkert en ting der burde studeres noget mere efter min mening.

Og ja, forholder mig også skeptisk over for ham politimanden, især når man har hørt fra andre rainbow hippie-affilierede der har taget "thumbsprints" for at blive optaget i klanen. Thumbsprints skulle, så vidt jeg husker, også være oppe mod de 4-cifrede antal doser.

Citat:
Mon ikke det er ligesom at man med erfaring kan vurderer styrken af andre stoffer udfra en lille dose der i sig selv ikke er nok til egentligt at gøre en specielt påvirket? Må indrømme at jeg ikke ved det store om ayahuasca.. Det kan også være det var BS for kameraet. -.-

Gætter på BS, selvom jeg ikke kunne forestille mig nogle "dårlige" batches, men altså... Alt sammen gætterier fra min side :V

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Der findes en del eksempler på folk, der har drukket flydende LSD, så vidt jeg husker, uden fysiske komplikationer. Han kan ingen gang være kommet tæt på de doser, ved at optage lidt igennem ansigtshuden. Hvordan han overhovedet kan give et estimat på mængden af lsd, han skulle have fået, kan jeg ikke forstå.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]