Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 16:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej, vi sidder og snakker om hvordan man får mest muligt ud af sit lort :) (Det skal op i næbet)
Skal man evt pudse næse ind i mellem, for at gøre plads til nyt ? (:

Svar hurtigst muligt tak :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kan i ikke bare suge jeres cola og så lade være med at tænke så meget over det? Jeg tror ikke der er så meget man kan gøre ved nasal indtagelse som giver bedre effekt. Op i næsen er op i næsen, lige meget hvordan man kringler den.

Edit: man kan selvfølgeligt bruge en næsespray eller vand til at rense sin næse inden, så stoffet ikke sætter sig for meget i hårene og nullermændene.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Jeg synes faktisk tit dette spørgsmål bliver stillet, men jeg tror ikke det hjælper at pudse næse :)
- Hvorfor ikke bare skylle "næbet" inden i går i gang?

Junior medlem
Brugeravatar

æd lortet så virker det kraftigere men der går længere tid

Det lyder lidt underligt i mine ører da kokains biotilgængelighed er ca. 33 % ved oral indtagelse og 60-80 % ved nasal indtagelse men forklar gerne din påstand.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis du ikke kan dokumentere at det på en eller anden måde passer, så synes jeg ikke du skal poste. Det et tydeligt at mærke at niveauet er faldet, og lad os lige prøve at højne det niveau lidt.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
ok mærkeligt men jeg tror det passer

Det var da utroligt med dig..

On topic: Der er folk der bruger næsespray inden de snorter, for at sørge for at der er bedst mulig gennemgang. Jeg har ofte hørt at en saltvands-næsespray er at foretrække til formålet.

Dedikeret medlem

Den mest efffektive nasale metode ville nok være at opløse kokainen i en vandig saltvandsopløsning (NaCl aq), som sprøjtes op i næsen.

Hvorvidt det øger tilgængeligheden af kokainen ved jeg ikke, men hvis nogen skulle blive inspirerede til at lave deres egen saltvandsopløsning så sørg på at ramme den rigtige koncentration, således opløsningen er isotonisk - det er ~9g/L.
Hvorvidt det er decideret farligt at putte for meget salt i tvivler jeg på, men jeg kan ikke forestille mig at det er specielt behageligt at have saltaflejringer i en næse der i forvejen bliver irriteret med kokain. Rent vand vil ligeledes irritere næsen, men ikke i samme grad.

Senest rettet af Randomname 18 feb 2012 18:18, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem
Brugeravatar

æd lortet så virker det kraftigere men der går længere tid

Du tager fejl. Kokain nedbrydes hurtigt og effektivt af MAO-enzymet i leveren ved oral indtagelse.
Den mest efffektive nasale metode ville nok være at opløse kokainen i en vandig saltvandsopløsning (NaOH aq), som sprøjtes op i næsen.
Det øger overfladearealet, renser næsen, og optages dermed hurtigere gennem sinusmembranerne og ind i blodbanen.

Ellers er der naturligvis IM, IV, inhalation, rektal og sublinguær administration, men jeg ved ikke helt om de er relevante eller effektive for kokain?

Jeg tager muligvis fejl men mener du ikke NaCl aq?
Jeg kunne i hvert fald ikke forestille mig at natriumhydroxid er synderligt rart at putte op i næsen.

Desuden ligger biotingelgeligheden for nasal spray på 25-43 % (http://en.wikipedia.org/wiki/Cocaine).

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for København
Der er helt sikkert tale om en fejl da NaOH er en stærk base og BESTEMT ikke skal indtages på nogen som helst måde! Ikke at NaOH opløsninger overhovedet udleveres på næsespray..

Som Den Døde Ræv allerede har sagt er der selvfølgelig tale om NaCL aq opløsninger, der allerede er nævnt som saltvands-næsesprayer.. Hvorfor opløsningen skal indeholde salt er jeg dog ikke sikker på.. Mon ikke lidt mynte eller mint ville åbne bedre :D

Dedikeret medlem

Hvorfor opløsningen skal indeholde salt er jeg dog ikke sikker på.. Mon ikke lidt mynte eller mint ville åbne bedre :D

Den skal matche koncentrationen af salt i blodet, da der ellers vil trækkes væske den ene eller anden vej grundet osmose - opløsningen skal være isotonisk. For meget salt kaldes hypertonisk og for lidt kaldes hypotonisk. Hvorvidt det er sindsygt vigtig for en næsespray ved jeg dog ikke, men det er vel ikke for sjov at de kommercielle alle er isotoniske. :)
Både mint og mynte vil iøvrigt stadig kunne tilføjes.

Dog virker det lidt irrelevant nu hvor det er blevet fastslået at det lader til at være direkte dårligere at opløse kokainen i en væske.

Og ja, det er NaCl - der skal ikke bruges afløbsrens som næsespray :D

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Har lige slettet lidt postulerende, farlige og fejlagtige indlæg... Tråden giver vist stadig mening.

noname

Junior medlem

Jeg vil vove påstanden og sige at hvis man bruger et "næsehorn" inden vil det blive optaget bedere - har aldrig selv prøvet dog :)

Billede

Junior medlem

Jeg fyrer altid lige et sprøjt næsespray i skuret inden aftenen går igang, især fordi jeg altid går og er lidt snottet her sidst på vinteren. Men tror da ikke det hjælper noget at sprøjte hver gang man napper en omgang.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Næsespray (Xylometazol og lignende) er karkontraherende, dvs. de trækker blodkarrene i næsen sammen --> blodgennemstrømningen og overfladearealet af karrene sænkes --> dårligere optag af insufflerede stoffer. Næsehornet er klart at foretrække, jeg er selv flittig bruger af modellen på billedet ovenfor og kan varmt anbefale den (narkoindtag eller ej). Næseskylning er virkelig en god måde at starte og slutte dagen på og i den første tid bringer gerne gentagne aha-oplevelser ala "wow, hvordan kunne alt det snavs/snask dog gemme sig i kraniet på mig?!?"

Næseskylning renser slimhinderne for snavs og vil derfor give et bedre optag af insufflerede stoffer, mens næsespray (minus asltvandssprays) giver "gennemtræk" men med et dårligere optag.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]