Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 21:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 54  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

2 dage gået, intet sket det står FULDSTÆNDIGT stille =/

Medlem

Geografisk sted: dyre haven
Det er meget normalt at der går noget tid før første flush går i gang. Mit sidste growkit tog tre uger om at pinne første gang..

Donny: "why are you wearing that stupid bunny suit?"
Frank: "why are you wearing that stupid man suit?"

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Hejsa,

Jeg har for nyligt sat 2 growkits igang. Det ene har jeg viklet sølvpapir omkring siderne af den gennemsigtige plastikbox, det andet har ikke og får altså lys igennem plastboxen fra siderne. Er der nogen som har personlige erfaringer med at tildække siderne i forhold til at lade vær?

Ligeledes har jeg prikket i myceliet med en gaffel, da jeg dunkede det ene growkit og det lader umiddelbart til at vokse hurtigere - det er ikke begyndt at pinne endnu, men hvid vækst ovenpå kagen og det ser ud som om der indenfor et par dage kommer pins. Fandt en guide der anbefalede dette - er det noget man plejer at gøre?

Mvh. blazR

Medlem

Jeg er kommet lidt i tvivl om jeg burde høste de to store basser på billederne her;

Billede

http://oi39.tinypic.com/1bvoj.jpg

Min første indskydelse er JA, eftersom de har sluppet sløret.

A little help? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Det værste der kunne ske ved at plukke dem nu er at muligheden for at det vokser sig større forsvinder, og derved et lidt mindre udbytte, end hvis du lod stå længere. Derimod ville det da være super ærgerligt hvis de rådnede og ikke egnede sig til andet end skraldespanden. Som du selv er inde på har sløret jo sluppet. Better safe than sorry...

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Hejsa,

Jeg har for nyligt sat 2 growkits igang. Det ene har jeg viklet sølvpapir omkring siderne af den gennemsigtige plastikbox, det andet har ikke og får altså lys igennem plastboxen fra siderne. Er der nogen som har personlige erfaringer med at tildække siderne i forhold til at lade vær?

Ligeledes har jeg prikket i myceliet med en gaffel, da jeg dunkede det ene growkit og det lader umiddelbart til at vokse hurtigere - det er ikke begyndt at pinne endnu, men hvid vækst ovenpå kagen og det ser ud som om der indenfor et par dage kommer pins. Fandt en guide der anbefalede dette - er det noget man plejer at gøre?

Mvh. blazR

Det kan klart anbefales at dække siderne til med noget ikke sigtbar materiale, da man ellers kan risikere at der vokser svampe langs siderne hvilke kan gå i forrådnelse hvis man ikke fjerner dem.

Det med at prikke hul i kagen inden man duker den har jeg aldrig hørt før. Kan ikke helt se hvad det skulle hælpe, men der er måske en anden herinde der kan svare dig på dette.

Mvh.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A

Jeg vil tro at det er fordi at vandet er transparent, og da overfladen på din kage er brun så kommer vandet også til at se brunt ud. Jeg tror ikke der er noget galt med din kage, men du skal hælde det overskydende vand som ligger på kagen fra.

Mvh.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Junior medlem

Hej psychedila!

Vi er to fyre som er gået i gang med at gro nogle svampe. Vi er små 3 uger henne i processen og har et par spørgsmål som vi håber i kan svare på.

Svampene er Equdurian og de har ca. været i gang i små 3 uger (20 ca)

Vores spørgsmål er:

Hvornår VED man at svampene er klar til at blive høstet`?

Hvad er det for noget blå stads der sidder i bunden af den store svamp? Vi valgte forresten at høste den, da den var blevet meeeget stor. Og vi var bange for at den tog energi fra de andre.

Vi høstede os tre andre store, håber at man godt kan gøre det uden problemer???

Hvor lang tid skal de tørre? Og hvad er de optimale forhold for det??

Hvis i har andre råd elller tips til førstegangs growers må i meget gerne komme med dem.

På forhånd mange tak - HoffmannsDisciple.

Senest rettet af hoffmannsdisciple 26 feb 2012 14:58, rettet i alt 2 gange.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Du finder samtlige svar i denne tråd.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Hejsa,

Mvh. blazR

Det kan klart anbefales at dække siderne til med noget ikke sigtbar materiale, da man ellers kan risikere at der vokser svampe langs siderne hvilke kan gå i forrådnelse hvis man ikke fjerner dem.

Det med at prikke hul i kagen inden man duker den har jeg aldrig hørt før. Kan ikke helt se hvad det skulle hælpe, men der er måske en anden herinde der kan svare dig på dette.

Mvh.

Tak for svaret, lidt sent men no offense ;)

Høstede det ene af de 2 growkits igår, det af dem med tildækkede sider. Jeg kan se at det andet(uden tildækkede sider) har svampe voksendelige under den transparante plastik.. Når jeg har høstet det som ikke har tildækkede sider og dunket det, får det også en omgang sølvpapir..

//blazR

Medlem

Vil lige komme med update på mit growkit..

Første flush var meget tvivlsomt. Ufattelig mange pins, hurra, men de voksede ikke rigtig, en stor del "skød" fra kanten af growboxen. Jeg høstede onsdag aften de største af svampene, og smed en fandens masse små ud. Udbyttet er blevet til 1,4g tørrede.

MEN! Efter ca. 14 timers dunkning natten til torsdag (d. 23/2), blev vandet hældt fra og kittet sat over til en ny omgang, og så skal jeg da lige love for der begyndte at ske noget. Pins kunne ses allerede dagen efter, og her, 5 dage efter.. Ja, billederne taler vidst for sig selv. :)

Billede 1, taget i dag kl. 7.30

http://billedeupload.dk/images/mcsKM.jpg

Billede 2, taget i dag kl. 14.15

http://billedeupload.dk/images/0jAMv.jpg

Gang i den.

Jeg takker for besvarelse af n00bish spørgsmål. :)

Junior medlem

Klart. Har fået svar på det meste. (efter 36 siders gennemgang i denne tråd:)

Men har et nyt spørgsmål (som jeg ikke kan finde et klart svar på). Høstede nogle af dem et par dage for sent, som har resulteret i, at hættende er blevet kulsorte.

Nogle skriver, at man sagtens kan spise dem, medens andre skriver, at de er ubrugelige (chance for at blive syg af dem). Er der nogen der kan fortælle, hvad der rigtigt? Jeg har selvfølgelig søgt med lys og lygte på diverse fora (uden held)

Vh

HD

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det er højst sandsynligt bare sporer fra andre svampe, som har farvet hætten sort. Der burde ikke være noget i vejen for at gumle dem.

Men smid lige et billede op, så er det lidt nemmere at afgøre.

Junior medlem

Hej igen.

Her er par billeder fra lige før de blev høstet.

Billede

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Du har i hvert fald ventet længe nok ;)

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Medlem

Du har i hvert fald ventet længe nok ;)

Ikke pænt. :lol:

Junior medlem

:oops:

Men kan de spises?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, det er bare sporer, som har farvet hætterne. Til en anden gang, så høst dem, så snart sløret har sluppet.

Dedikeret medlem

hello everbody! :-)
og tak for en mega god tråd! dejlig informativ! :gud:

jeg er i gang med 2 growbokse med mexi og GT.. jeg har dunket dem i en time og hælder det overskydende vand fra, sætter dem i hjørnet af et rum med vindue og hvide vægge( temp. 25grader) og forstøver en gang i døgnet!.. de gror fint!
-og jeg har høstet det første flush mexi (ca 50 g frisk) efter en uge..(gt er noget langsommere, men de er godt på vej med ca. 35 pins)
jeg plukker dem mens de stadig er runde i toppen, lige inden de slipper sløret..

Q: burde/kan jeg med fordel vente til de har sluppet sløret? (mht. vægt og potens)

hvilken måde er mest optimal at re-dunke på?
-jeg mener kan jeg fylde den op med vand, og så give 12 timers kuldechock i køleskabet sammentidigt?.. :)

mange venlige hilsner bannerdude :peace:
edit: slettet reposted Q..

Junior medlem

Hej alle,
Jeg kan se at nogle af mine svampe, fået en sort hætte. Er det normalt og kan de stadig spises?
På forhånd tak.

Billede kan ses her:
http://imageshack.us/photo/my-images/29/photogwd.jpg/

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 54  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]