Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 16:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
fik du prøvet om kamillete kunne sløve dig ned (:?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Jeg vil næsten tro det bedste ville være, at finde en dygtig terapeut, som kan hjælpe dig med samtaler, lære dig nogle teknikker du kan bruge osv. Jeg kender desværre ikke nogle jeg kan anbefale. Har du mulighed for at betale for hjælpen? Det er tit problemet. Det offentlige betaler gladeligt for en psykiater og psykiatere er ofte hurtige til at udskrive medicin, men de vil ikke betale for samtaleterapi (så vidt jeg ved).

Det bedste du kan gøre et at headhunte en terapeut og betale, efter min mening. Måske nogle på boardet kender en god terapeut?

Alternativt kan du lytte til noget afslappende musik og arbejde med din vejrtrækning. Fx. kan du oprøve at trække vejret 10 sekunder ind og 20 sekunder ud. Lig dig ned stille og afslappet i en behagelig stilling og bliv ved til du tvinger dit hjerte i ro. Man kan nærmest bringe sig selv i dvale. Er 10 sekunder for meget så brug 4 sekunder ind og 8 ud eller 6 ind 12 ud. Find et niveau der passer dig, så du ikke anstrenger dig og føler ubehag.

Søm måtter er også et hit og du kan også købe en søm-nakkepude. Det er virkelig afslappende og det er ikke nødvendigvis noget med lange søm. Du kan købe nogle milde udgaver hos forskellige isenkræmmere.

Du kan også købe forskellige meditations eller mindfulness cd'er, med tale hvis det passer dig, uden hvis du har det bedre med det. Og du kan selvfølgelig også begynde til yoga.

Det er meget individuelt, nogle får stres af bare at se en yoga lærer eller høre på en meget afbalanceret stemme på en cd. Du skal selvfølgelig finde noget, som du har det godt med og det kan være det kræver nogle forsøg med forskellige ting.

Most of the physical world is unseen.

Junior medlem

fik du prøvet om kamillete kunne sløve dig ned (:?

Nej har jeg ikke, men vil prøve at købe noget imorgen! Er sådan noget fra Brugsen fint nok? Eller skal det være noget specielt?

Og til Agathos Daemon
Jeg har desværre ingen penge overhovedet, nu hvor jeg ikke arbejder kan det virkelig kun lige løbe rundt! Jeg vil virkelig os kun medicin som sidste udvej...
Og jeg har virkelig læst meget om vejrtrækningen, og er virkelig blevet overrasket over hvor meget det har at sige! Plus jeg har læst et sted at 80% der lider af angst har dårlig vejrtrækning. Især mig jeg bruger kun ca 10 % af
Mine lunger, når jeg trækker vejret normalt. Så det vil jeg virkelig arbejde meget med!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
ja alt kamillete er fint, og godt med de vejrtræknings øvelser. kroppen skal sku plejes hvis den skal fungere optimalt :D

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Det er typisk med pengene og forstår godt at medicin er sidste udvej.

Træning af åndedrættet alene kan føre dig langt. Den psykiske tilstand påvirker åndedrættet og omvendt. Det er helt grundliggende og gratis at arbejde med og man overser det ofte alligevel. Det er sundt at tømme hovedet for tanker og fokusere på selve kilden.

Most of the physical world is unseen.

Junior medlem

rash, hvordan går det? :) er selv stoppet. lidt over 3 uger nu og sover heller ikke skide godt! - men har altid haft svært ved at falde i søvn.. jeg tror også det er een af grundene til jeg har røget hash i så mange år (12, -hvoraf 10 af dem har været hverdag) kan sagtens løbe en tur om aftenen og været helt kvæstet og falde i søvn og så vågne efter hvad jeg vil tro er 10 min, og så er jeg bare "frisk" til langt ud på morgenen.. desuden har jeg en "trykken" oppe i hovedet.. lidt ubehag som ved en forkølelse eller noget, (man føler sig en smule svimmel/ sløv) det kom ca den sidste uge jeg røg og er blandt andet grunden til jeg er stoppet.. -nogen der har en ide om hvad det er? :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]